Joulukuusi

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulusilli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Marras 2020, 06:35

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja Joulusilli » 24 Marras 2020, 06:30

Olen asunut omillani vajaat 20 vuotta, ja niiden aikana meillä on ollut joulukuusi vaihtelevasti. Yhdessä vaiheessa en tykännyt oikein mistään jouluun liittyvästä ja koska olimme yleensä joulun muualla, kuusikin jäi laittamatta. Lapsen synnyttyä olen ryhdistäytynyt ja pyrkinyt luomaan hänelle hyviä joulumuistoja, joten yleensä meillä on sen jälkeen kuusi ollut, jos olemme olleet kotimaisemissa, aina emme. Koristelu on lapselle tosi mieleistä, ja on myönnettävä, että kyllä siitä itsellenikin joulumieli tulee, kun hänen kanssaan kuusta koristellaan.

Tänä jouluna ei lähdetä mihinkään (koska korona), ja lapsi on painostanut jo kuukausia, että nyt on kuusi laitettava, joten kyllä, kuusi tulee. Luultavasti jokin maltillisen kokoinen oikea kuusi. haluaisin löytää tuuhean ja sellaisen paksuoksaisen, joka ei varisisi ihan silmissä. Kotimainen kuusi olisi varmasti eettisiin valinta, mutta pitää tosiaan vähän vertailla ulkonäköä ja hintoja. Saa nähdä, millä hinnalla niitä tänä jouluna myydään. 30€ kuulostaa minusta jo kalliilta, toivottavasti eivät maksa niin paljon :koristelu:

Lumihiutale
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 56
Liittynyt: 09 Syys 2018, 15:59

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja Lumihiutale » 24 Marras 2020, 06:59

Meillä on jo monta joulua ollut valkoinen tekokuusi, joka alkaa kyllä olla nyt tiensä päässä mutta saanee vielä tämän joulun kelvata. Eiköhän siitä koristeineen ihan siedettävän vielä saa. Tosin koristeet eivät varmasti kovin kauaa saa kuusessa olla, kiitos 3-vuotiaan. :lmao: Viimeiset pari joulua kuusi onkin ollut lähinnä aaton ja joulupäivän ja viskottu sitten varastoon, kun olen kyllästynyt nostelemaan koko ajan koristeita takaisin.
Harkinnut olen vähän perinteisemmän näköistä kuusta seuraavaksi, mutta toisaalta näin viimevuonna niin kauniita valkoisia tekokuusia jossakin, että ehkä meidän seuraavakin kuusi on valkoinen. :hmm:

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 29 Marras 2020, 11:29

Luulen, että pari kuusetonta joulua olen viettänyt joskus nuorena aikuisena. Ainakin 18-vuotiaana olin joulun Pariisissa, joten silloin ei ollut kuusta. Ja ei varmaan siitä seuraavanakaan vuonna :hmm: taidettiin olla mieheni kanssa juuri muutettu yhteen. Ei mitään muistikuvaa kyseisestä joulusta. :oo
Mutta muuten on aina ollut kuusi. Lapsuudessa kuusi ostettiin ja koristeltiin aatonaattona. Aikuisena kerrostaloon haettiin ostokuusi muutamaa päivää aiemmin.
Nykyään omakotitalossa kaadan kuusen omasta metsästä jo hyvissä ajoin. Viimeistään joulukuun puoleenväliin, mutta usein jo aiemmin. Tänä vuonna ajattelin, että jos itsenäisyyspäivänä koristelisi. :koristelu:
Ei nää omat luonnonkuuset mitään kovin tasaisia ja tuuheita ole, että kauniimman varmaan saisi ostamalla. :kuusi2:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 02 Tammi 2021, 10:28

.......................

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja Katikki » 02 Tammi 2021, 10:56

Tässä meidän aito eli viljelty kuusi

Kuva

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 02 Tammi 2021, 12:36

....................

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 02 Tammi 2021, 13:17

Katikki kaunis kuusi :valoketju:

tonttutomera
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 548
Liittynyt: 27 Loka 2017, 21:12

Re: Joulukuusi

Viesti Kirjoittaja tonttutomera » 04 Tammi 2021, 07:16

Kauniit kuuset Katikki ja kuusipuu. :peukku:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa