Joulukuusi

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
nissis
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 496
Liittynyt: 28 Elo 2011, 12:19
Paikkakunta: Oceanic Flight 815

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja nissis » 29 Syys 2011, 11:15

Ihania kuusia!!! ja pikkuketun sohva on aivan upea :smile:

Mulle joulukuusi on joulun tärkein asia ja ilman sitä ei ehkä joulu tulisi. Mulla on ollut jos varmaan 10 vuotta sama pieni 140 cm(?) tekokuusi. Tänä vuonna olen vihdoin ajatellut ostaa suuremman valkoisen kuusen, mut katotaan kuin käy.. oon siitä jo vuosia haaveillut mutta tilanpuutteen vuoksi en oo vielä hankkinut. Nyt sen ehkä sais yhteen nurkkaan sullottua..

Tässä mun pieni kuusi viime vuodelta. Kylläpä se näyttääkin pieneltä :lol:
Kuva

Avatar
joulu jalo juhla
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 05 Syys 2007, 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja joulu jalo juhla » 29 Syys 2011, 22:38

:hei: Kaikki kuuset näyttävät ihanilta ja varmasti nissä näkyy henkillön / henkilöitten "joulupersoonaa" ,täytyy uskaltaa minunkin laittaa kunhan taas kerkeen :jouulu:

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 29 Syys 2011, 22:43

nissis kirjoitti:Ihania kuusia!!! ja pikkuketun sohva on aivan upea :smile:
Sohva on juuri saamassa lähtöpasseja. :lol:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 30 Syys 2011, 07:47

Voi miten kauniita kuusia, menetin sydämeni täysin Nissiksen kuuselle :inlaav:

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja katinka » 01 Loka 2011, 08:10

Joulukuusi, ilman sitä joulu ei ole joulu. vaikkakin se aiheuttaa mulla nuhaa ja pitkään haisteltuna poskarituhelluksen allergialääkkeistä huolimatta. muovikuusta ei meistä talon täysvaltaisista kumpikaan suostu hankkimaan, ihan lasten kanssa ollaan samaa mieltä. kuuusi tulee sisälle meillä aatonaattona ja ja lähtee tapanin iltana. kuusi on käyty valikoimassa metsästä jo syksyllä.

aikaisemmin ajattelimme, että kuusen pitää olla kaunis yksilö, täydellinen tukevine oksineen, tummansävyinen ja ja ja ... joka vuosi samanlainen. ajat muuttuu ja nyt kuusi valitaan metsänhoidolliselta näkökannalta. helpoksi tilanteen tekee se, että meille tulee pöytäkuusen ja lattiakuusen välikoko. tuonkokoiset kuuset ovat yleensä hyvin kauniita, tosin hento-oksaisia. niimpä kuusi saa oksilleen hennon (kirkkaan lämpöisen värisen) valoköynnöksen ja jos oksista löytyy kuitenkin napakkuutta, niin laitan muutaman oikean kuusenkynttilän koristeeksi. tulta ne eivät kohtaa.

koristeet eivät taida tänä vuonna olla perinteisiä. edellisvuosien stokkan kuvia olen katsellut ja vankan maalaisjoulun ihmisenä olen muuttunut. jos kerran kuusi on vaan käymäseltään meillä muutaman hetken, niin siihen haluan tänä vuonna bling blingiä. viimevuonna mulla oli gg muffinsseja kuusessa. ja tänä vuonna haluan jotain jännää lisää. gg kuvastossa oli mökkiä ja lintuhäkkiä, vois olla kiva. ja entäs ne linnut, nipsulla kiinnitettävät joilla höyhenet on pyrstössä. nyt olen sellaisetkin valmiit laittamaan. tai sitten miellä on pipareita ja hopeisia palloja kuusessa. mistä tietää vielä, mitä mieltä olen joulun alla :)

weisteen vintagemallistossa on ihana uusi väri, se passaisi meille hyvin, sellainen turkoosin vaaleansininen. tuskin täältä suunnalta sellaisia löydän. käännyn varmasti helsingin suunnalla asuvien puoleen tässä asiassa. saisinkohan teiltä apua?

meillä kiertää yläkerran kaiteella ja eteisessä tekohavutusta puhtailla valoilla, joten havun kauneudesta (tai sen mukaelmasta) saan kyllä kyllikseen joulun aikaan.

Avatar
kivaa
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 291
Liittynyt: 25 Syys 2011, 17:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja kivaa » 02 Loka 2011, 17:45

Voi miten kauniita kuusia! : ) Tähän asti olen aina koristellut kuusen kotikotona (aidon tietenkin), mutta tänä vuonna ensimmäistä kertaa menen itse kuusen hakureissulle poikaystäväni kanssa. Muutimme omillemme ja kovasti (minä) on kuusen hankintaa jo suunniteltu! Sen tulee ehdottomasti olla aito kuusi, sillä rakastan kuusen tuoksua ja siinä on sitä jotakin. Kuusen paikka tulee olemaan keittössä, josta se näkyy eteiseen sekä olohuoneeseen ja ikkunasta ulos. Meillä kun ei hirveämmin tilaa olohuoneessa sille ole, mutta olen varma, että se näyttää oikein kauniilta keittiössä! Olen suunnitellut valko/punaisia koristeita. En tiedä vielä, ostanko koristeet kaupasta vai teenkö itse (vai sekä että).

Avatar
Don'ttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 66
Liittynyt: 05 Syys 2010, 22:15

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja Don'ttu » 03 Loka 2011, 01:15

Joskus satuin näkemään tän ja ajattelin että jos ois tarpeeks aikaa, rahaa ja halua, niin voisi askarrella tämmösen: http://mdewtree.com/

Eihän se nyt perinteinen ole, mutta kyllä se ainakin näyttäisi ihan hyvälle omasta mielestäni ainakin :lol:

jouluintoilija
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2011, 22:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja jouluintoilija » 03 Loka 2011, 14:05

No kun tänä vuonna meille tuli tuo kissa niin en tiedä otetaanko aito. kyllä me kai se aito otetaan mut pitää pitää kissa pois siitä kuusesta ettei sa vaan sitten kiipee sinne kuuseen. ku on jo kerran kiipeilly ylös kasvavaan kukkaankin.. -.- :twisted:

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja freiska » 03 Loka 2011, 16:51

[ImageKuva[/Image]
viime vuoden kuusi. :smile:

jouluintoilija
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 02 Loka 2011, 22:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Joulukuusesi

Viesti Kirjoittaja jouluintoilija » 03 Loka 2011, 17:29

Freiskan kuusi iha älyttömän upea. :see: meidä kuusia en kehtaa edes näyttää oon niin ilkee :twisted: :twisted: :twisted:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa