Lumeton joulu

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Mila » 06 Syys 2015, 10:47

Kyllä mullekin jouluun kuuluu lumi ehdottomasti, tosin tämä on asia mihin en itse voi vaikuttaa. Yhtenä vuotena kiskoin verhot keittiön ikkunan eteen ettei tarvitsisi tuijotella mustaa pihaa kun alettiin jouluaterialle :D

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja miimuski » 08 Syys 2015, 10:55

Lunta haluisin jouluksi kyllä todella ja accuwether näyttää kyllä jo että lokakuun lopussa voi jo räntää sataa ja yöklä pakkasta mutta toi kerkee kyllä muuttua moneen kertaan. Mies epäilee että lunta tulisi tänä vuonna paljon mutta saa ny nähä. Ylensä on kyllä ollut oikeestaan.

Avatar
Joulumimminluona
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Syys 2015, 21:35
Viesti:

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Joulumimminluona » 08 Syys 2015, 11:33

Muutama vuosi sitten meillä oli muuten musta joulu, mutta juuri aatoksi satoi vähän lunta. Voi kun tänä vuonna olisi valkea joulu :laav:

Avatar
Jonska
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 97
Liittynyt: 11 Elo 2014, 13:31
Paikkakunta: Pyhtää

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Jonska » 10 Syys 2015, 07:24

Valkeaa joulua täälläkin odotetaan. Mun puolesta lumi vois tulla vaikka nyt heti :mrgreen: Lueskelin noita sää juttuja. Sanottiin että loka-joulukuu on normaalia lämpimämpi ja runsas sateinen. Eli vettä tulisi paljon :cry: Lunta minä toivon ja paljon :laav:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 13 Syys 2015, 15:18

Valkeaa joulua toivon joka vuosi ja sitä jännityksellä tulee odotettua sataako lunta ennen aattoa.
Mutta onneksi se joulu tulee silti, vaikka sitä lunta ei olisikaan, vaikka kyllähän se musta joulu vähän joulumieleenkin vaikuttaa. Mutta tuolloin ikkunaverhot kiinni ja unohtaa miltä pihalla näyttää :see:

Itsekin muistan pari joulua kun ei ollut lunta vaan loskaa joka paikka täynnä, niin kyllä se oli masentava näky, kun muutenkin kolmen aikaan päivällä jo todella hämärää. Onneksi itse joulumieleen ei kuitenkaan lumettomuus vaikuttanut.

Itse toivon joka vuosi, että jos ei lunta ole kunnolla, niin olisi edes sen verran, että ruohotupsut ei näkyisi lumen alta.

Näinköhän me saadaan enää joulun alla kokea paukku pakkasia ja kunnon lumikinoksia? :hmm:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 14 Syys 2015, 12:24

Minä toivon tänäkin vuonna vihreää joulua, se on ihanaa. Hiippailen aattona kasvihuoneeseen ihastelemaan kukkia jotka ovat kestäneet hyvinä kun ei ole kovia pakkasia ja ovi ei ole jäätynyt kiinni...siellä voi juoda glögit termarista :inlaav: Ja ei tarvi rehkiä lumitöissä joulunpyhinä kuten yleensä.

Avatar
Tonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Syys 2015, 19:44

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Tonttu » 14 Syys 2015, 14:31

^:oo kumpa mäkin osaisin nauttia lumettomasta joulusta... :oo

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 14 Syys 2015, 15:11

Luminen joulu on toive mutta kyllä se joulu tulee vaikka ei olisi luntakaan. Verhot kiinni ja tunnelma kotona sisällä ratkaisee. :see:

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 15 Syys 2015, 19:36

miimuski kirjoitti:Lunta haluisin jouluksi kyllä todella ja accuwether näyttää kyllä jo että lokakuun lopussa voi jo räntää sataa ja yöklä pakkasta mutta toi kerkee kyllä muuttua moneen kertaan. Mies epäilee että lunta tulisi tänä vuonna paljon mutta saa ny nähä. Ylensä on kyllä ollut oikeestaan.
Ainakin vanhakansa sanoi, että pihlaja ei kanna kahta taakkaa. Sen mukaan nyt tosiaan tulisi paljon lunta :peukku:

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja katinka » 17 Syys 2015, 06:57

Lapsuuteni ja nuoruuteni vietin eteläsuomessa jossa lumeton jiulu ei ollut vierasta. Kaakkoon muuttaessa joulut olivat lumisia. Muutama poikkeus 24. vuodessa. Kaipaan aina valkoisen joulun ja iloitsen kun sen saan. Tämä kesä oli kuin lumeton joulu....

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa