Lumeton joulu

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 09 Joulu 2014, 20:18

En ole vielä aivan kokonaan luopunut toivosta valkeasta joulusta, mutta ennusteet alkavat näyttää heikolta. Mitä teidän joulussa lumi merkitsee ja miten se korvataan?

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Katikki » 09 Joulu 2014, 20:47

Minulle lumi on (olisi) tärkeintä ennen joulua, siis nyt, kun jouluvalmistelut ovat kiihkeimmillään. Kyllähän se luminen maisema kehystää koko joulun niin kauniisti! :lumi:

Jouluaattona se ei enää oikeastaan niin kauheasti vaikuta, kun päivä vietetään kuitenkin enimmäkseen sisällä ja ulkona on niin hämärää ettei ikkunasta näy juuri mitään.

Kyllähän se joulu on joulu lumettomanakin, tähän pitää tottua ettei mene joulut pilalle...

joulurauha
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 51
Liittynyt: 26 Marras 2008, 00:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja joulurauha » 09 Joulu 2014, 23:33

Musta joulu olisi järkytys itselleni. Lumi vaikuttaa monella tapaa joulumieleen ja nyt kun sitä ei ole edelleenkään edes täällä Oulun korkeudella niin on joulumielikin välillä yhtä musta kuin kelikin... :oops:

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Limetti » 10 Joulu 2014, 09:14

Lumi tuo lisää tunnelmaa, ulkoillessa on ikävän harmaata ja synkkää. Ja koiran kanssa ulkoillessa olisi helpompaa, etteivät tassut likaantuisi :)
En lumen puute kuitenkaan joulumieltäni pois vie, täällä Etelä-Suomessa lumettomia jouluja on kuitenkin melko usein. Toki toivon valkeaa joulua, mutta valitettavasti lumen tuloon ei kuitenkaan itse voi vaikuttaa. Jouluna on muutenkin niin pimeää, että pyhinä lumen puuttetta ei edes hirveästi huomaa.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 10 Joulu 2014, 17:18

Minusta vihreä joulu on parasta mitä on. Inhoan lumitöitä ja on ihana kun voi nähdä jouluruusun kukkivan jouluaattona puutarhassa. Pimeydessä on ihana tunnelmoida lyhdyillä :laav:

Avatar
White Christmas
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1557
Liittynyt: 12 Marras 2008, 14:50
Paikkakunta: Vieremä

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja White Christmas » 10 Joulu 2014, 17:32

Lumi on kyllä se must juttu, joka sitä joulumieltä itselleni tuo....pikku pakkanen ja lunta...= täydellinen joulu :laav:
Ei tunnu yhtään joululta, kun katsoo ulos ikkunasta...pimeää ja märkää...plussa asteita... :thud: :bum:

Saraella
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Marras 2014, 16:24

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja Saraella » 11 Joulu 2014, 07:59

Minä myös toivoin yhä sitä valkeaa joulua, vaikka huonolta näyttääkin. Itselleni lumi on tosi tärkeä elementti joulufiilistä tuomassa. Muutenkin tämä pimeys kyllästyttää, eikä koiratkaan ole päässeet tavalliseen tapaan lenkeille :oops: Ei vaan nappaa tuo vesisade, vaikka eihän se koirien vika ole!

Itse nautin lumesta etenkin aattona. Perinteisesti olen käynyt aamusta/aamupäivästä pitkän lenkin koirien kanssa, ja se lenkki ei tunnu samalta vesisateessa. Lisäksi haudalla käydessä lumi olisi kiva elementti. Tosin nyt tässä pimeydessä olen yrittänyt keskittyä positiivisiin asioihin, kuten siihen, että hautareissulla kynttilät loistavat ainakin nätisti jos lunta ei ole. Lenkeillä olen myös keskittynyt jouluvalojen bongaukseen, se onneksi piristää kivasti.

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 11 Joulu 2014, 08:12

Lumi merkitsee mulle paljon joulutunnelman tuojana. En muista elämäni varrelta yhtään täysin mustaa joulua. Räntää ja loskaa on ollut ihan viime vuosina, mutta ei täysin mustaa.
Kyllä se väistämättäkin vaikuttaa joulumieleen.

Avatar
TULE JOULU KULTAINEN
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 497
Liittynyt: 15 Syys 2007, 23:51

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja TULE JOULU KULTAINEN » 11 Joulu 2014, 09:23

Kyllä tämä pimeys ja kura kieltämättä vähän masentaa, kuinka mukavaa olisikaan kävellä töihin pienessä lumisateessa, vesisateen sijaan. En ole uloskaan laittanut mitään valosarjoja, sisällä sen sijaan on hyvinkin jouluista :see:

Mutta vielä on pieni toivonkipinä valkeasta joulusta :lumi: , ainakin meillepäin on jouluviikolle luvattu pientä pakkasta ja aatonaatolle vähän lunta. Ensi viikollekin räntää ja vettä, että hyvällä tuurilla siitä jotain voi maahankin jäädä..Tokikaan nuo pitkät ennusteet eivät ole kovin luotettavia, mutta toivossa on hyvä elää :lol:

Avatar
kanelitähti
Tonttu
Tonttu
Viestit: 167
Liittynyt: 03 Joulu 2013, 17:02

Re: Lumeton joulu

Viesti Kirjoittaja kanelitähti » 11 Joulu 2014, 09:51

Me saatiin yöllä vähän lunta :woohoo: ....mutta pakkanen puuttuu. Eli nopeasti tuo sulaa pois :roll:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa