Joulukoristeet

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
mutukka
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 37
Liittynyt: 14 Loka 2008, 18:00

Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja mutukka » 05 Kesä 2015, 23:26

En löytänyt täältä varsinaista joulukoristekeskustelua, niin aloitanpa tällaisen :pipru: Millaiset koristeet kuuluvat teidän jouluunne?
Itse kyllä tykkään asetella pöydille ja hyllyihin monenlaista koristetta, mutta viimeaikoina on alkanut häiritä se, miten halvannäköisiä härpäkkeitä kaupoissa on nykyään myynnissä :| jotenkin penskana ne koristeet oli paljon hienompia, ja jos niitä näkee porukoilla vielä, niin paremman näköisiä ne on kuin nämä elottomat tontut. Jos jostain sais 80-90-luvun koristeita, niin oispa joulu :laav:

JouluMimmi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Tammi 2015, 17:59
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja JouluMimmi » 07 Kesä 2015, 19:52

Itselleni mieluisimpia perinteiset koristeet. Ei niinkään tontut (lukuunottamatta Aarikan tonttuja), mutta enkelikoristeet, tähdet.... Koristeiden väreissä mieluisimpia luonnonläheiset värit, valkoinen, hopea, kulta.. :see:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja Weba » 07 Kesä 2015, 21:16

Pientä vaihtelua on vuosittain. Tonttuja löytyy enemmän, jokunen enkeli, käpyjä, paljon itsetehtyjä koristeita kuten neulottuja joulupalloja, ommeltuja karkkituubeja, helmistä ja rautalangasta tehtyjä koristeita kuusen, sydämen ja tähden muodossa. Pahvisilhuetti tonttuja.


Punaista eniten. Aiemmin hopeaa mutta nyt olen tilalle alkanut kullasta innostua. Vähän vihreää. Koristeita runsaasti verrattuna normaaliin tyyliin.

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja athella » 07 Kesä 2015, 21:30

Minä vannon melko perinteisten joulukoristeiden nimeen. Meiltä löytyy tonttuja sun muita vastaavia ikkunoista, hyllyiltä ja joulukuusesta. Itse en tykkää yhtään näistä viime vuosina muodissa olleista koristeista, jotka ovat olleet välillä vähän mitä sun sattuu. Tiedättehän, tällaiset esimerkiksi joulukuuseen tulevat kuppikakkukoristeet, korkokengät tai muut vastaavat kiiltävän pastellisävyiset ihmeelliset viritykset. Punaista, vihreää, harmaata, kultaa, hopeaa... Niillä mennään. :see:

Uskonnollista kuvastoa meiltä ei hirveästi koristeista löydy. Pari kuuseen tulevaa enkeliä on plus enkelikello, mutta siihen ne jää.

Toisaalta, vaikka tykkään tontuista ja perinteisistä koristeista, niin haluan verhoni vähän ehkä hillitympinä. En halua, että verhoissa on mitään tonttukuoseja. En nyt oikein osaa selittää, sillä printti verhoissa saa olla voimakas, mutta... Siinä pitää olla jotain, mikä iskee meikäläiseen. :xmas:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 08 Kesä 2015, 10:55

Olen nyt ihastunut Aarikan punaisiin tonttuihin, niitä minulla on tähän mennessä hankittuina kolme pientä ja yksi iso tonttu. Lisäksi minulla on Aarikan enkeleitä. Seimi löytyy ja ihana vanhanaikaisen näköinen joulupukki keinutuolissa. Ja sellainen soittorasia, jossa on jouluinen maisema lasikuvun alla ja siitä tulee joulumusiikkia. Iittalan punaisia ja vihreitä tuikkuja laitan olkkariin ja ruokailupöydälle. Koristeita löytyy vielä lisäksi jos jonkinmoista ja fiiliksen mukaan laitan niitä esille. Tärkein koriste on kuitenkin joulukuusi, jossa on pääsääntöisesti punaisia koristeita. Parina viime jouluna kuusessa on ollut kultaiset nauhat mutta ehkä tulevana jouluna laitan hopeiset. Olkkarissa, ruokailutilassa ja lasten huoneissa on isot paperiset punaiset tai valkoiset joulutähdet ikkunoissa.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Kesä 2015, 14:40

...................................

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja athella » 08 Kesä 2015, 20:43

kuusipuu kirjoitti:..., vanhat kunnon DDR:läiset kuusenkynttilät, ...
Mun vanhemmilla on tuollaiset DDR:läiset kuusenkynttilät ja täytyy kyllä sanoa, että en ole parempiin törmännyt. Ne kestää, ne on helppo ripustaa oksille, näyttää hyvältä... En ole yhtä hyviä valoja nähnyt vielä missään muualla. :see:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Kesä 2015, 20:58

.....................................

Avatar
Jonska
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 97
Liittynyt: 11 Elo 2014, 13:31
Paikkakunta: Pyhtää

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja Jonska » 08 Kesä 2015, 21:51

Anteeks tyhmyyteni mut mitä on DDR:läiset kuusenkynttilät?

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulukoristeet

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Kesä 2015, 22:43

.......................................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa