Joulun odotus

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
taapero
Tonttu
Tonttu
Viestit: 235
Liittynyt: 21 Loka 2012, 09:12
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja taapero » 15 Loka 2016, 11:49

Kummitytön Joulukalenteri on hommattu osa täytteistä, pieniä Lego friends paketteja ja pet shop yllätys pusseja. Paljon vielä hankkimatta kun.

Joululahjaksi äidille tehty huovutetut tossut. Kummitytölle ja hänen isosiskolleen meinaan tehdä samanlaiset. Pinkkeihin on jo langat, vaaleanpunaisia tilasin eilen. Samoille tytöille myös hiekkaan maton, johon luteet hänkin eilen, kohta pitäisi alkaa tekemään.

Tänä vuonna saan taas tehdä koiralle Joulukalenteri. Viime vuonna mentiin valmiilla kaupan kalenteri oma, koska Leo tuli joulukuun jo alettua itsenäisyyspäivänä. Oma tekemään kalenteriin on jo sisältöä mietittynä ja herkkuja löytyy kaapista, pieniä leluja vielä hankinta listalla.

Töissä jouluinen perheiltä tiedossa, sisältö osittain mietitty. Piparien leivonta suunniteltuna marraskuun lopulle.

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja Limetti » 15 Loka 2016, 13:59

Mulla on myös vähän sama fiilis, että mitään en oo vielä saanut tehtyä vaikka todellisuudessa monta juttua on jo aloitettu.

- Joululahjalistan miettiminen aloitettu ja ensimmäiset joululahjat ostettu

- Itsetehtyjen (neulottujen) lahjojen teko aloitettu, valmiina on jo useampi pari sukkia, säärystimet ja pipo. Vielä pitäisi tehdä neuloa ainakin yksi sukkapari, pipo ja panta

- Lyhty nostettu esiin ja kynttilöitä poltettu ahkerasti, jouluvalot odottavat vielä esille pääsyä minulla ainakin marraskuun alkuun

- Glögiä juotu useana iltana ja joulusta haaveiltu

kanelikahvi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Marras 2012, 21:27

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja kanelikahvi » 16 Loka 2016, 13:55

Tiedän joulumuistamisen sedälleni. Jee, hänelle on aina kaikista vaikein keksiä mitään sopivaa, mutta tämän tiedän olevan. Muitakin joululahjaideoita olen kirjoittanut puhelimen muistiin pitkin vuotta. nyt keittiön hyllyssä odottaa vihko, josta olisi tarkoitus tehdä tämän vuoden jouluvihko.

- Meillä on töissä avoin joulutapahtuma 10.12, sen suunnittelua on tehty jo jonkin aikaa.

- Pipareiden leipomispäivä on 6.12 kuten aina

- Olen keräillyt pieniä lasipurkkeja joulusinappeja varten

- Pinterestissä Joulu 2016-kansiossani on 132 lisäystä, nyt vaan valitsemaan mitä niistä toteuttaisin. Ainakin joulukortti-idea on siellä valmiina.

- Black Fridayta odotan innokkaana, että saan ostaa teinin joululahjan silloin. Tai ainakin oletan saavani silloin hommattua uuden näytön hänelle edullisesti.

- Ystäväpiirimme pikkujoulut on sovittu 3.12, sinne on varattu mm. hiushoitoja tekevä ihminen ja suunniteltu ihanat herkut ( ja tietysti myös teema, jonka sain päättää boheemiksi :woohoo: )

- Ensi viikolla on muutama vapaapäivä, silloin aion kaivaa joululehdet ja kirjat kätköistä esiin.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 16 Loka 2016, 16:15

- Siskon joululahjalapaset on aloitettu

- Hullujen päivien herkkusuklaiden kääreitä säästelty joulukorttien askarteluun

-Suurin osa lahjoista jo ostettu/tilattu ja maksettu

-Lyhdyn viety pihalle

-Muutama joulutunnelma elokuva tlilattu itselle vaan omaksi iloksi

Nyt on tässä viikon loma ilman ressiä, jolloin suunnittelen Ikeassa käyntiä hakemassa vähän käyttötarvikkeita. Muutama ite tehtäviä lahjoja kanssa on vielä mietinnässä ja koristeiden ja korttien askartelua. Parvekkeelle haluaisin maljakkoon jonkun kauniinn havuasetelman saada askarreltua ja ovikranssin koittaa itse tehdä.

Avatar
Taikaomena
Tonttu
Tonttu
Viestit: 134
Liittynyt: 31 Elo 2016, 18:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja Taikaomena » 16 Loka 2016, 20:14

- Kaksi valosarjaa viritetty sisälle.
- Mausteita ostettu joululeivontaa yms. varten. :leips:
- Yksi joululahja ostettu.
- pikkujoululahjaa olen jo katsellut mutta en ole vielä löytänyt sopivaa.
- Joulunodotusliinat kaivettu esiin ja viety odottamaan silitystä.
- kuusenkynttilöiden ja kynttelikköjen toimivuus testattu.
- joululahjoja etsitty netistä.
- joululauluja kuunneltu ja glögiä juotu. :see:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 17 Loka 2016, 09:47

Joululahjat on ostettu (näillä näkymin kokonaan).
Kanelia on ostettu joulupullia varten (lähikaupan loppuunmyynnistä hamstrasin loppukesällä).
Yksi uusi joulukoriste on hankittu (punainen Prinssi-kynttilänjalka Kodin1 loppuunmyynnistä).
Joulukortit on inventoitu ja todettu varastossa olevien korttien riittävän täksi jouluksi.
Joululeffoja on hamstrattu ja yksi jo katsottu perheen kanssa.
Glögiä on juotu kerran ja samoin pipareita syöty kerran.
Joulusuklaata on syöty pari kertaa.
Tytölle hankittu joulukalenteri (Body Shopin kalenteri). Pojalle ei vielä löytynyt mieleistä (tai siis löytyisi karkkikalenteri mutta en halua sellaista ostaa).
Sanottu miehelle, että 1. adventtiviikonloppuna (lauantaina) autetaan mukisematta joulukoristeiden esille laitossa ja kuunnellaan joululauluja.

Avatar
kapseli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Loka 2011, 01:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja kapseli » 18 Loka 2016, 11:17

Huh, teillä alkaa olla jo hyvällä mallilla! :peukku:
Itselläni tämä loka-marraskuu on pahinta kiireaikaa opiskelun suhteen, joten paljoa en ole vielä saanut aikaan... jotain
kuitenkin!

-Joululahjat on teoriassa jo hankittu, eli olen jo päättänyt, mitä hankin, enää tarvitsee "vain" lähteä koluamaan
kauppoja.. :lol: Onneksi myös varasuunnitelmat on mietitty, jos kyseisiä lahjoja ei löydykään..

-Joulusiivousta aloiteltu, ikkunat ja kaappeja raivattu

-Jouluaaton leivonnaisia mietitty. Leivonta jää yleensä minun vastuulleni, ja se on oikeastaan ihan kivakin. Pitäisi
miettiä joku kiva jälkiruoka jouluaatoksi, ja myös joulupäivän viemisiksi...

-Joulukortteja ideoitu! Olen innokas askartelija ja käsillä tekijä, mutta joulukiireet ovat pilanneet ajatuksen siitä, että
tekisin joulukortit itse.. Nyt näinkin ihania askartelutarvikkeita Prismassa, eikä hintakaan ollut paha. Siksi mietin, josko
tänä vuonna aloittaisi ajoissa ja tekisi kortit valmiiksi jo ennen joulukuuta. :jeeh:

Tästä se lähtee!

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja Iip » 18 Loka 2016, 19:12

Joulukalenteri ostettu! Partiolaiset kävi ovella. :see:

moitonttumoi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 34
Liittynyt: 24 Elo 2008, 10:22

Re: Joulun valmistelut 2016

Viesti Kirjoittaja moitonttumoi » 27 Loka 2016, 08:34

-Ehkä noin puolet lahjoista ostettu, ja lopuistakin on jonkinlainen idea valmiina. :see:
- Joulukorttien askartelu aloitettu!
- Vähän jouluvaloja viritelty sisälle.
- Muutamaa jouluista reseptiä testattu joulua varten. :nam:

Ihan hyvällä mallilla omasta mielestäni. :see: Paketoimisen yritän säästää myöhemmäksi ja etsiä vielä vähän ideoita tämän vuoden paketteihin. :hmm:

Avatar
Aasi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 30
Liittynyt: 25 Syys 2016, 20:04

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Aasi » 06 Marras 2016, 01:30

Itse alan odottamaan Lokakuun lopulla/Marraskuun alussa.Silloinkun on lunta,kauppoihin tulee joulu kalentereita yms,Ja kun ikkunoihin tulee joulu valoja :) Enää 47 Päivää jouluum :peukku: :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa