Joulun odotus

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja athella » 07 Syys 2015, 19:44

Jos mun mieheltä kysytään, niin vastaus on varmaan "heti kun edellinen on ohi." :mrgreen: Tänä vuonna aloin odottaa joulua jo varmaan helmikuussa, kun meillä oli asuntokaupat käynnissä. Kun kaupat oli tehty, se fiilis kasvoi reilusti. Tiedättehän, oma koti, jota saa laittaa joulukuntoon (edellinen ei tuntunut "kodilta"). Nyt juhannuksen jälkeen olen odottanut joulua ihan älyttömän paljon. Ekat glögit on jo juotu ja jouluostokset siintävät jo näköpiirissä. :kiirus:

On toki ollut niitäkin vuosia, kun mietin marraskuussa, että eipäs ole yhtään jouluinen fiilis vieläkään. Ja toisinaan olen herännyt jouluaattona ajatuksella "höh, nytkö se on?" Kivoja nekin joulut ovat olleet, vaikka fiilis ei ole ollut ihan katossa. :see:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 08 Syys 2015, 01:32

Vuodesta kovin joulukuume vaivaa tammi- ja helmikuussa sekä heinä-joulukuussa. Jos ei itse päätapahtuma eli joulu olisi siinä välissä, niin voisi hyvinkin sanoa että joulukauteni kestää heinäkuusta helmikuuhun. Eli ensimmäisen kerran heti tammikuussa uuden vuoden jälkeen :jee:

Avatar
Joulumimminluona
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Syys 2015, 21:35
Viesti:

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Joulumimminluona » 09 Syys 2015, 16:07

Mulle joulu alkaa tulla mieleen juhannuksen jälkeen koko ajan enemmän ja enemmän. Varsinainen joulunodotus alkaa lokakuussa, ja silloin oon jo aika jouluisissa fiiliksissä :tanssi:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 10 Syys 2015, 11:20

Mulla kans juhannuksen jälkeen alkaa joulu olemaan mielessä, mutta kyllä se elokuun lopussa alkaa jo jouluun valmistautuminen ja joulun odottaminen :see:

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 13 Syys 2015, 15:01

Ensimmäisen kerran se käy mielessä joskus juhannuksen aikoihin. Mutta se on sellanen muistutus vaan.
Sitten näihin aikoihin se odotus alkaa kunnolla. Sitä alkaa haaveilla asiasta useana iltana viikosta, lueskelee joulublogien vanhoja päivityksiä (ja etsin uusia blogeja), kuuntelee vuoden ensimmäisiä joululauluja… Siitä tietää et se on taas alkanut :see:

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja miimuski » 13 Syys 2015, 19:27

Joulu on ekan kerran mielessä yleensä elokuun lopussa mutta kunnolla syyskuun lopussa kun lasten synttärit on ohi. Nyt on ollut mielessä jo heinäkuusta kun on ollu niin kylmä kesä ja kun oon miettiny meidän Herran 1v pikkujoulu synttäreitä marraskuun loppuun

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja katinka » 20 Syys 2015, 06:07

Olen mä jo lukenut muutamaa vanhaa joululehtee. Olen varmistanut mite saan drömhemin joulukodit lehden jos sitä ei taaskaan suomesta saa. Olen katsonut toljiksia. Glögistä haaveillut ja muistellut piparitaikinan makua. 25 vaille kakun resepti on hävinnyt, ei löydy. Joululahjoja olen ostellut. Valkoinen ikkunavalotähti paikoillaan. Että kyllä se on mielessä ollut :hei:

Weba
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 426
Liittynyt: 08 Syys 2013, 12:32
Viesti:

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Weba » 21 Syys 2015, 08:35

Pitkin vuottahan se joulu on mielessä, joulufiilis voi iskeä hetkeksi vaikka kevättalvella, mutta tässä elo- syyskuussa se minullakin pääsee vauhtiin. Ilman joulunodotusta vuoden pimein aika olisi minulle ihan synkkä.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 21 Syys 2015, 08:44

Viime keväänä tuli sellainen takatalvipäivä, niin kuin monesti keväällä käy. Minä otin ilon irti, nappasin kynttilöihin tulet ja fiilistelin märkää lumisadetta. Mutta ehkä minä nyt syyskuussa alan oikeasti sitä joulua odottamaan. Siihen kuuluu monenlainensuunnittelu. Tässä vaiheessa vielä ns suuria linjoja, tarkempi hifistely sitten myöhemmin.

Avatar
punainentonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Marras 2014, 12:27

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja punainentonttu » 21 Syys 2015, 17:00

Itselleni joulunodotus alkaa elokuun lopussa mutta täysi tohina alkaa aina poikani syntymäpäivien jälkeen loka-marraskuussa :hip:

Lokakuussa laitan ulkovalot sekä sisälle hieman valoja, lyhdyt ja kynttilät palaa jo syyskuusta lähtien. Ensimmäiset joulukoristeet tulevat marraskuussa :jee:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa