Joulun odotus

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Syys 2015, 19:44

Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Tonttu » 06 Syys 2015, 10:22

Milloin te alatte odottaa joulua? Tänä vuonna aloin itse odottamaan joulua
jo elokuun lopussa.. :jouulu: Meidän perheessä muut ei oo yhtä joulutyyppejä kuin minä :roll: Heidän mielestä sais alkaa ootta joulua vasta marraskuun lopussa! :oo En vaan kestä, joulu vaan on se paras juhla kaikista juhlista :laav:

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Mila » 06 Syys 2015, 10:30

Joinakin vuosina olen alkanut odottaa seuraavaa joulua jo heti joulunpyhien jälkeen, joinakin vuosina taas menee hieman pidempään ennenkuin joulunodotus on alkanut. Joulu kuitenkin on ajatuksissa pitkin vuotta, kesän kuumimnmat hetket nyt ei ehkä niin aktiivisesti. Juhannuksen jälkeen alan yleensä valmistautumaan jouluun erilaisin pienin askarein kuten tekemällä pehmeitä paketteja valmiiksi jne :D

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 06 Syys 2015, 11:24

Kyllähän se joulu on mielessä ympäri vuoden. Mutta en sitä koko ajan mitenkään aktiivisesti odota. Ja mulle se joulun odottaminen on se juttu joka sitten aattoon huipentuu ja aattoiltana iskee jo haikeus kun kaikki on niin nopeasti ohi. Mulle joulupäivät ei oo enää sama asia, tunnelma ei ole sama.

Lahjat ostan lähempänä joulua, meillä ei ole itsellä lapsia eikä osteta kovin paljon lahjoja (ja vaikka omia lapsia olisi niin lahjoja ei silti olisi mitenkään paljoa koska lahjat ei ole tärkeintä joulussa, sen haluaisin lapsillenikin opettaa).

Tänä vuonna aion nyt vihdoinkin pitää jonkinlaiset pikkujoulut edes yhden ystäväperheen kanssa, istua hyvän ruuan äärellä ja nauttia yhdessäolosta, joka itselle on joulussakin se tärkein asia.
Pikkujoulujen tarjoiluja olen jo miettinytkin :D

Avatar
Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 931
Liittynyt: 01 Loka 2007, 15:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 06 Syys 2015, 12:56

Minulle ruukaa tulla "se tunne" vuosittain elokuussa vaikka pieniä häivähdyksiä tulee jo heinäkuussa. Syyskuussa jo täydet fiilikset :jouulu:

Minä pidän yleensä pyhien jälkeen kunnon joulutauon sinne loppukesälle asti.

Avatar
Tonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Syys 2015, 19:44

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Tonttu » 06 Syys 2015, 13:40

Juu, mullakin nyt jo ihan joulu fiilikset :jouulu: Ja on noi porukatki vähä lämmenny :mrgreen: Kynttilöitä poltellaan lähes joka ilta :woohoo:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Katikki » 06 Syys 2015, 16:06

Yleensä tossa heinä-elokuussa alkaa pikkuhiljaa tulla joulu mieleen useammin ja useammin, alkusyksyn joulutan enimmäkseen hiljaa itsekseni, marras-joulukuussa mennään lujaa!! :jee: Nautin suunnattomasti joulupäivän rentoutumisesta kun kiire hellittää, ja loppiaisena olen jo ihan valmis pakkaamaan joulukoristeet pois. Talvella ja keväällä ei joulu yleensä käy mielessäkään.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja shara » 06 Syys 2015, 16:27

Viime vuonna joulun odotus iski yhtäkkiä heinäkuun helteillä, eikä sille mitään mahtanut. Fiilis laantui hetkeksi syksyn edetessä kunnes joulua lähestyessä kasvoi taas.

Tänä vuonna haaveilin joulusta joskus keväällä, huhtikuun tienoilla. Silloin siihen oli niin vielä pitkä aika, etten oikein osannut fiilistellä asiaa. Kesä meni kesäfiilareissa ja elokuussa aloin jo huolestua, kun ei joulufiilistä tuntunut olevan ollenkaan... Kunnes se syyskuun alussa iski. :inlaav: Saa nähdä miten tämä syksy menee, laantuuko fiilis vai kestääkö jouluun.

Lara__
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 58
Liittynyt: 07 Joulu 2012, 19:45
Paikkakunta: Salo

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Lara__ » 06 Syys 2015, 18:43

Mullakin jouluinto taukoaa kyllä täysin oikeestaan heti tapanin jälkeen ja keskikesällä ei käy mielessäkään koko juttu. Mutta sitten se iskee tässä ensimmäisten syyskelien aikoihin! :laav: Sillä Joulu ja siihen keskittyminen ja valmistautuminen on mulle ainoa keino selviytyä tämän kylmän ja pimeän ajan yli! :shock:
Ja se odotushan on nimenomaan parasta. Meilläkään ei mies ymmärrä jouluhössötystä/-fiilistelyä yhtään, kyselee että mitä järkeä vaan parin päivän takia?! Oon yrittäny sille selittää että joulu on niin paljon muutakin kuin vain se pari päivää siellä lopussa..! :roll:

Avatar
Jassi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 122
Liittynyt: 03 Syys 2011, 18:07

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Jassi » 06 Syys 2015, 18:55

Minulle tulee joulu mieleen yleensä ensimmäisen kerran jo elokuussa. Ensin pikkuhiljaa polttelen kynttilöitä ja suunnittelen joulukoristeiden paikkaa.
Lokakuussa laittelen vähän valosarjoja ja lueskelen vanhoja joululehtiä. Marraskuussa esille pääsee kynttelikkö. Ensimmäisenä adventtina on ollut tapana korkata joulukoristelaatikot. :inlaav:
Mutta ennen loppiaista otan yleensä jo koristeet pois ja aloitan kevään odotuksen.
Ja tosiaan nyt syyskuussa alkaa taas päässä muhia joulujuttuja. :jouulu:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulun odotus

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 07 Syys 2015, 10:44

Oikeastaan jo heti joulun jälkeen alan siinä mielessä odottaa seuraavaa joulua, että katsastan alet läpi ja kerään valikoidut parhaat varastoon odottamaan ensi joulua (koskee siis lahjoja ja koristeita). Mutta vähän enemmän sitten elokuussa/syyskuussa alkaa joulunodotus. Yleensä olen lokakuussa askarrellut joulukortit mutta tänä vuonna tein ne jo elokuussa, kun kesälomalla aikaa oli. Yleensä myös lokakuussa alan pikkuhiljaa myös maistelemaan joulusuklaita :nam:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa