Joulun välipäivät

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun välipäivät

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 07 Syys 2018, 13:04

Viime vuosina välipäivät olen ollut vapaalla, niin nytkin, muutamalla vapaapäivällä saa tänä vuonna melkein parin viikon loman.
Viime vuonna olin yhdessä projektissa mukana. Eli vaikka olin oikeasta päivätyötä lomalla, jouduin tekemään näitä muita töitä ja se stressasi jonkin verran.
Ihan kotona oleilua on tällä kertaa luvassa, toivottavasti myös liikkumista. Lumi ja jää ois ehdotonta plussaa.

Avatar
Eneri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 143
Liittynyt: 05 Syys 2013, 19:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulun välipäivät

Viesti Kirjoittaja Eneri » 08 Syys 2018, 18:43

Uuden vuoden aaton ja sen viereiset päivät haluaisin viettää Helsingissä. Muutoin sekä minulla että lapsilla on pitkä loma. En tosin tiedä, olisiko viskari-ikäinen oikeutettu maksuttomaan päivähoitoon. Meillä on meneillään kaksivuotinen "eskarikokeilu", joka kumminkin on tukien ja muiden oikeuksien puolesta kaksiosainen, eli esim. vauva ei saa kuntalisää ensimmäisenä vuotena, mutta sitten veljen täyttäessä kuusi ja sen vuoden. Eskari olisi tauolla välipäivät, mutta pitääkin selvittää, onko tämä viskari tauolla, vai onko edes yksi lapsi mahdollista viedä välipäivinäkin hoitoon. Hänellä on vähän tylsää, kun perheessä ei ole ikätoveria leikkikaveriksi. Koululaiset kulkevat keskenään ulkona ja leikkivät sisälläkin mielellään isojen poikien leikkejä. Viskari tarvitsee ulos (kerrostaloyhtiö kaupungissa) vielä aikuista, ja minä ulkoilen vauvan kanssa vähemmän kuin viskarimme haluaisi. Hän joutuu paljon leikkimään yksin sisällä, kun vauvasta ei vielä ole kaveriksi.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulun välipäivät

Viesti Kirjoittaja Katikki » 09 Syys 2018, 16:19

Varattiin lahjakortilla Tukholman-risteily loppiaiseksi :woohoo: Aiemmin ollaan menty heti tapaninpäivänä reissuun, mutta jotenkin se katkaisee ihanan laiskat jouluttelupäivät niin että nyt päätettiin mennä siis joulukauden päättäjäiseksi... :woohoo:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa