Joulustressin selätys

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Leea
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1533
Liittynyt: 21 Marras 2008, 09:53

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Leea » 30 Marras 2015, 10:02

10. Postin kulkemattomuus huolettaa

Lähetä paketit ärrän tai matkahuollon kautta. Soita, tekstaa tai laita meiliä joulukortin lähettämisen sijaan.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 30 Marras 2015, 10:07

..................................

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 30 Marras 2015, 11:19

Yritän olla stressaamatta mitään, vaikka tuo stressi mörkö nostaakin välillä päätään :peukku:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Marras 2015, 13:19

10. Postin kulkemattomuus huolettaa

Tilasin isälleni joululahjakirjan ja pyysin toimittamaan paketin Matkahuollon kautta. Tuli jo parin päivän päästä perille :see:

Mimmi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 215
Liittynyt: 08 Loka 2008, 09:02

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Mimmi » 30 Marras 2015, 13:34

Mulla on joulustressin aiheena joulukuusi. Meillä on aina oikea kuusi ja sen mukana tulee tietysti kuusen tuoksu ja tunnelma mutta myös roskaa. Ratkaisu: ei auta kun kestää. Mies ja lapset haluavat kuusen joten minun täytyy tässä nyt joustaa ja siivota neulaset ym. sotkut pois.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 30 Marras 2015, 14:48

Mimmi kirjoitti:Mulla on joulustressin aiheena joulukuusi. Meillä on aina oikea kuusi ja sen mukana tulee tietysti kuusen tuoksu ja tunnelma mutta myös roskaa. Ratkaisu: ei auta kun kestää. Mies ja lapset haluavat kuusen joten minun täytyy tässä nyt joustaa ja siivota neulaset ym. sotkut pois.
Tai laita mies siivoamaan :mrgreen:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 30 Marras 2015, 15:09

....................................

Avatar
Kiisa
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 12 Syys 2013, 11:47

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Kiisa » 01 Joulu 2015, 14:23

Olen kyllä samaa mieltä kuin Konvehti; miehelle imuri kouraan merkitsevän katseen saattelemana. Tai lapsille, jos ovat tarpeeksi vanhoja, vaikka pienen palkkiolupauksen kanssa.

Itse en jaksa edes välittää niistä neulasista, joit kuusi paikalla ollessaan mahdollisesti alleen varistaa. Ne imuroidaan silloin, kun muutenkin imuroidaan. Kuusen sisälle rahtaamisesta syntyneitä neulaskasojen siivoamista taas voi vähän auttaa sillä, että levittää kuusen kulkureitille lakanoita, jätesäkkejä tai muita alustoja, joilla suurin osa neulasista on sitten helppo kärrätä heti ulos.

olkitähti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1286
Liittynyt: 16 Syys 2009, 16:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja olkitähti » 02 Joulu 2015, 09:53

Mun missio tälle joululle on stressitön joulu. Stressin ajattelin selättää sillä, että otan kalenterin käteen ja katson realiteetit läpi. Mietin mitkä jutut on mulle oleellisia ja sitten kalenterista katson paikan toteutukselle.

- Jos jouluna sataa kissoja, koiria ja pieniä mummoja taivaan täydeltä, minkäs sille mahtaa!
- Jos kaikki kaapit ei ole siivottu, laitan kaapin oven kiinni ja ongelma katoaa.
- Ruokaosastolta teen kaiken mahdollisen valmiiksi pakkaseen, rosollin ja italiansalaatin aatonaattoiltana, kun töistä pääsen. Aattona en vietä laatuaikaa keittiössä juuri ollenkaan. Aamulla laitan riisipuuron tulemaan haudekattilaan, joka ei juurikaan vaadi huomiota. Päivällä kiehautan uudet perunat ja lämmitän tarvittavat laatikot. Ei siis varsinaista vaativaa kokkausta aattona!
- Jouluvieraan laitan töihin, jos jotain vielä puuttuu/on kesken hänen tullessa.
- Tiedän jo saavani mieleisiä lahjoja, koska meillä nämä jutut sovitaan etukäteen.
- Ei ole pakko mennä jouluna yhtään minnekään, jos mieli ei tee!
- Jos sähköt menee pitkäksi aikaa, se on näin kaupunkiolosuhteissa haastavaa. Mutta toisaalta näissä olosuhteissa sähköjen meno pitkäksi aikaa on aika epätodennäköistä! Jos niin kävisi, jääkaapin sisältö kylmälaukkuihin kylmäkallejen kanssa ja parvekkeelle. Kyllä ne siellä jonkun aikaa pärjäisivät.
- Mun joulu ei koostu rahasta. Kunhan ruokaa saa kaappiin ostettua niin siinäpä ne tärkeimmät. En osta lahjavuoristoja enkä odota sellaista saavani.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulustressin selätys

Viesti Kirjoittaja Unico » 02 Joulu 2015, 13:20

Olkitähti tuossa hyvä ohjenuora joululle!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa