Joulupäivä

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 13 Joulu 2016, 14:18

Meillä ei ole joulupäivän perinteitä. Minulle menee aattopäivä niin juostessa sukulaisissa, että olisi mukava jos jonkin kyläilypaikan voisi siirtää sieltä aatosta joulupäivään. Ehkäpä sitten tulee omat perinteet muodostettua niin aattoon kuin joulupäiväänkin, kun joskus niitä omia lapsia siunaantuu.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Katikki » 13 Marras 2020, 19:26

Nosto! Miten uudet jouluttajamme viettävät joulupäivää ja tapaninpäivää? Meneekö perinteet uusiksi koronan tai muun syyn takia, vai mennäänkö samalla meinigiillä kuin joka vuos? :luntasataa:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 13 Marras 2020, 21:02

Samalla meiningillä mennään, eli lepäilessä ja syödessä :peukku:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 17 Marras 2020, 15:19

tonttu76 kirjoitti:
13 Marras 2020, 21:02
Samalla meiningillä mennään, eli lepäilessä ja syödessä :peukku:
Näin myös täällä.
Olisipa kiva jos olisi hyvä ulkoilusää. Lumi olisi plussaa.

Avatar
Punakettu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 137
Liittynyt: 07 Heinä 2013, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Punakettu » 19 Marras 2020, 09:21

Joulupäivän olen pyhittänyt miehen vanhemmilla ruokailuun, kun aattona istun omien vanhempieni joulupöydässä. Viimeiset joulupäivät olen myös viettänyt puoliksi töissä :lol:

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 29 Marras 2020, 11:12

Joulupäivänä tulee appivanhemmat meille syömään. Näin on nyt parina vuonna menty. Päästy jonkinlaiseen kompromissiin joulunvietosta.
Itse mieluiten viettäisin päivän vaan omassa rauhassa pitkään nukkuen, leväten, lukien, ulkoillen ja omaan tahtiin syöden. :luntasataa: Mutta olen sopeutunut nyt tähän isommat konfliktit välttääkseni. :mrgreen:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Katikki » 29 Marras 2020, 12:47

Meillä joulupäivä on kertakaikkinen lepopäivä. Jokainen tekee mitä haluaa, lukee, pelailee, nukkuu, katsoo leffoja... ruokailu hoituu rosollilla ja kinkku- tai lohileivillä. Pyjamapäivä. Aah. :see:

Avatar
Joulusilli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 47
Liittynyt: 21 Marras 2020, 06:35

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Joulusilli » 02 Joulu 2020, 20:56

Meillä on ollut tapana viettää aattoa joko minun tai puolison vanhempien kanssa ja joulupäivänä sitten päinvastoin. Tänä vuonna juhlitaan aattoa meillä kotona omien vanhempieni kanssa ja luultavasti joulupäivänä mennään syömään miehen porukoille. Jos oltaisiin kotona myös koko joulupäivä (mikä tuntuisi myös ihanalta), otettaisiin rennosti ainakin aamupäivä. Syötäisiin laatikoita ja kinkkua (aattona meillä lähinnä vain kalaruokia) sekä jotain kivaa jälkkäriä lounaaksi. Kävisin varmaan sään salliessa iltapäivällä juoksulenkillä ja lukisin, lukisin ja lukisin. Ehkä tekisin myös palapelin (rakastan sitä, mutta siihen on liian harvoin aikaa). Mukavat vaatteet, koristellun kodin katselua ja joulusta nauttimista. Aatto menee jotenkin niin nopsaan ja silloin on paljon tehtävää, että on kiva rentoutua yksi päivä. Tapaninpäivä tuntuu sitten jo jotenkin haikealta - siinä se joulu oli ja meni.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa