Joulupäivä

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
MrsP
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 44
Liittynyt: 18 Loka 2013, 14:30

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja MrsP » 15 Joulu 2015, 09:12

Meillä joulupäivään kuuluvat ihan omat juttunsa eli baageleita, keksejä & kaakaota aamupalaksi (tavoitteena on joulupäivän minibrunssi, mutta se jäänee haaveeksi kunnes lapset ovat isompia...), myöhäisen aamiaisen jälkeinen jouludisko ja osittain eri menu kuin aattona. Joulupäivänä meillä syödään alkuruoaksi kasvispiirakkaa kuumassa liemessä, kalkkunaa pääruoaksi ja käpykakkua jälkiruoaksi.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 15 Joulu 2015, 10:51

Ollaan vain kotona ja lököillään. Katsotaan lahjaksi saatuja leffoja ja luetaan kirjoja. Lapset pelaavat Wii/Xbox-pelejä. Syödään jouluruokaa, melkein samaa kuin aattona mutta nyt se syödään kotona ja vain oman perheen kesken. Syödään suklaata.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 15 Joulu 2015, 15:13

En tiedä, onko tämä vanhuuden merkki, mutta olen alkanut pitää joulupäivästä melkeinpä enemmän kuin aatosta. Joulupäivänä kaikkialla on ihanan rauhallista ja tuntuu, kuin koko maailma olisi enemmän tai vähemmän pysähtynyt. Jääkaapissa on ruokaa valmiina, sitä voi napsia pyjamat päällä silloin kuin huvittaa. Käsillä on yleensä joululahjaksi saatuja kirjoja ja suklaata. Joulupäivä on täydellinen tasapainotus usein hektiselle ja aikataulutetulle aatolle :laav:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Katikki » 15 Joulu 2015, 16:13

Sarppa, juuri näin! Meillä ei laiteta edes ruokia tarjolle joulupäivänä vaan kaikki koluaa jääkaappia omaa tahtiaan... :laav:

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja miimuski » 25 Joulu 2015, 22:56

Tähän asti joulupäivänä ollaan menty miehen vanhemmille syömään niin kuin tänäänkin. Ensi joulusta en vielä tiedä muttan tässä aikaa suunnitella jotain kivaa perinnettä

Avatar
Jonska
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 97
Liittynyt: 11 Elo 2014, 13:31
Paikkakunta: Pyhtää

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Jonska » 26 Joulu 2015, 09:25

Sarppa kirjoitti:En tiedä, onko tämä vanhuuden merkki, mutta olen alkanut pitää joulupäivästä melkeinpä enemmän kuin aatosta. Joulupäivänä kaikkialla on ihanan rauhallista ja tuntuu, kuin koko maailma olisi enemmän tai vähemmän pysähtynyt. Jääkaapissa on ruokaa valmiina, sitä voi napsia pyjamat päällä silloin kuin huvittaa. Käsillä on yleensä joululahjaksi saatuja kirjoja ja suklaata. Joulupäivä on täydellinen tasapainotus usein hektiselle ja aikataulutetulle aatolle :laav:
Ihan sama fiilis täällä. Kun aattona käydään aamusta minun vanhemmilla ja sieltä mieheni vanhemmille ja vielä illalla kotiin... On joulupäivä ihanan rauhallinen kun ei mennä minneen :laav:

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja freiska » 26 Joulu 2015, 18:00

Mietin täällä itsekseni et tänään vielä syön jouluruokaa hyvällä ruoka halulla :nam: .samalla katselin naamakirjan tekstejä muilta kun ovat jo niin kyllästyneet joulu sapuskoihin .
miten teillä muilla? Ja haaveilen et olis kiva jos pääsis paljuun lillumaan lämpimään veteen .mut son vaan haaveilua :hei:

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja shara » 26 Joulu 2015, 19:47

Joulupäivä tänä vuonna meni osittain löysäillessä kotona, mutta olin kyllä tallillakin. Jouluruokaa syötiin ja illasta pelattiin siskon kanssa Trivial Pursuitia.

freiska: Meilläkin syötiin tänään jouluruokaa, ja huomenna ajattelin itse syödä vielä perunalaatikkoa, kun sitä jääkaapissa on. :nam:

Avatar
Jouluruno
Tonttu
Tonttu
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 09:12

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 27 Joulu 2015, 21:46

Sarppa kirjoitti:En tiedä, onko tämä vanhuuden merkki, mutta olen alkanut pitää joulupäivästä melkeinpä enemmän kuin aatosta. Joulupäivänä kaikkialla on ihanan rauhallista ja tuntuu, kuin koko maailma olisi enemmän tai vähemmän pysähtynyt. Jääkaapissa on ruokaa valmiina, sitä voi napsia pyjamat päällä silloin kuin huvittaa. Käsillä on yleensä joululahjaksi saatuja kirjoja ja suklaata. Joulupäivä on täydellinen tasapainotus usein hektiselle ja aikataulutetulle aatolle :laav:

No kyllä! :hei: En tiedä miten vanha olet, itse ole 33, mutta tänä jouluna asia oli ainakin juuri näin! Että jos se on vanhuuden merkki, niin minä olen myös vanha :lmao: Ennen jopa ajattelin, että joulu loppuu siihen kun lahjat on jaettu. Koko joulu jotenkin kulminoitu siihen lahjarumbaan, ja kun paketit oli avattu niin siinäpä se sitten oli. Nykysin en koe enää asiaa noin.

Tänä jouluna aatto tuntui oikeastaan suorittamiselta. Paikasta A lähdettiin paikkaan B (jota ennen piti vielä pikaisesti keretä markettiin ostamaan jotain tuikitarpeellista). Sitten kävästiin paikassa C ja D, joista ajettiin takaisin paikkaan A. Tämän jälkeen ruokaa, saunaa, pukkia, ruokaa ja vähän viiniä ja unille. Illalla kun siinä istuskelin lasten mentyä nukkumaan, niin ajattelin että tässäkö tämä nyt oli? Jo aamusta alkaen tiesi miten päivä on aikataulutettu ja sen mukaan oli pakko mennä. Ja pakko siksi, että oli suht pitkät välimatkat ja tiettyyn kellon aikaan sovittu pukki. Aattoiltana oikein harmitti, kun mitään joulutunnelmaa en ollut saavuttanut!

Mutta sitten tuli joulupäivä :inlaav: Nukuttiin kaikki tosi pitkään! Aamupalan jälkeen mentiin ulos kävelylle ja vaan hengailtiin ulkosalla. Sitten sisälle syömään ja kunhan vaan oleiltiin. Napsittiin konvehteja ja otettiin rennosti. Kellonajalla ei ollut mitään väliä. Pelattiin joululahjaksi saatua Kimpleä lasten kanssa ja hauskaa oli! Sinä päivänä tuli sitten se joulutunnelma :see: Ja tästä joulusta jäi kuin jäikin hyvä mieli!

-Mirka-
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 684
Liittynyt: 29 Marras 2009, 12:34

Re: Joulupäivä

Viesti Kirjoittaja -Mirka- » 28 Joulu 2015, 07:59

Kyllä meillä syödään jouluruokia vielä aaton jälkeenkin. Toki ei ehkä ihan samaan tapaan enää kateta jne. Mutta meillä ei tule joulunakaan ruokahävikkiä vaan ruokia tehdään sen verran kuin mitä niitä sitten syödäänkin eikä eri ruokalajeja joulupöydässä ole just tämän takia kovin montaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa