Joulun "bucket list"

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
kapseli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Loka 2011, 01:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulun "bucket list"

Viesti Kirjoittaja kapseli » 30 Marras 2016, 11:17

Voi ei, miten ihana ketju! Miten on mennytkään minulta ohi tämmöinen :lol:
Oma listani tulee olemaan vähän suppeampi kuin se voisi olla, en listaa esim. kaikkia jouluaaton perinteitä. Tänä vuonna aion

1) ...ostaa harkittuja lahjoja, kaikille jotain tarpeellista, tai jotain, mikä varmasti ilahduttaa = ei "krääsää"
2) ...käydä laulamassa Kauneimpia joululauluja, tänä vuonna vielä useammassakin kaupungissa :jouulu:
3) ...askarrella joulukortit itse! Tähän ei ole koskaan oikein ollut aikaa, onneksi nyt on kortit jo melkein valmiita.
4) ...katsoa Napapiirin pikajuna-leffan, mieluiten yksin glögin ja suklaan kera: se on minun oma hetkeni, oma
rauhoittuminen jouluun. Tämän teen kyllä joka vuosi. :lol:
5) ...pitää someton joulu! Ärsyttää, kun melkein automaattisesti kulkee kännykkä kourassa, jouluna niin ei saa olla.
Tätäkin kokeiltiin jo viime vuonna, ja onnistui hyvin :peukku:
6) ...perinteisesti tehdä aattona isän kanssa kinkulle kastike.
7) ...yrittää välttää joulustressin! Usein luon itse itselleni kamalan kiireen ja paniikin, että miten nyt ehtii tehdä kaiken.
Tänä vuonna yritän uskoa siihen, että asiat hoituu kyllä ajallaan, yksi kerrallaan.
8) ...viettää aikaa, katsoa joululeffoja, kuunnella ja laulaa joululauluja, juoda glögiä ja syödä torttuja ja suklaata, ja
mieluiten tehdä kaikki nämä ystävien ja rakkaiden seurassa! :inlaav:
9) ...saada joulumieli sydämeen. :laav:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulun "bucket list"

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 20 Heinä 2021, 14:37

Tässä minun listani niistä lähes "pakollisista" jouluasioista

- lahjat: koitan hankkia saajilleen mieleisiä lahjoja, iloitsen jokaisesta saamastani lahjasta
- joululaulut: laula, soita ja kuuntele mahdollisimman paljon joululauluja joulukuun aikana
- osallistu tavalla tai toisella Kauneimpiin joululauluihin
- järjestä perheen "pikkujoulut", järjestä omalle porukalle kiva jouluinen illanvietto + pienet pikkujoululahjat
- leivo joulupipareita vähintään yhden kerran ennen joulua
- kokeile jotain uutta reseptiä joulupöytään
- askartele jotain jouluista
- polta kynttilöitä pihalla ja sisällä
- muista pysähtyä aina välillä tunnelmoimaan joulua ja etenkin sen odotusta
- jaa joulunodotusta palstalla muiden kanssa

Tästä se lähtee :see:

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Joulun "bucket list"

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 21 Heinä 2021, 11:46

Joulun tavoite&toivelista

Nämä on enemmän joulun odotukseen ja järjestelyyn liittyviä ja sellaisia jotka eivät välttämättä tapahdu, joten on hyvä listata. Itsestään tapahtuvat asiat, kuten glögin juonti ja jouluradion popittaminen luureissa koko joulukuun on jätetty siis pois!

1. Joulukortit, saisiko tänä vuonna taiteiltua ja teetettyjä ajoissa=lähetettyäkin? Ihan vain muutamat menemään tärkeimmille.
2. Joulukalenteri: Tänä vuonna voisi tilata pupupuoliskolle sellaisen Ifolorin/Fazerin kalenterin omalla kuvalla, jos niitä vain saa ja kunhan saan aikaiseksi siihen jonkun kivan kuvan ajoissa!
3. Joulukalenteri: Tänä vuonna aloita ajoissa jouluisen piirtustuskalenterin teko (jota julkaisen omassa somessa)! Ettei tarvitse ihan välttämättä jouluaattoiltana/yönä nykertää sen päivän kuvaa.
4. Joulukalenteri: Katsoa joku joulukalenteriohjelma (mielellään uusi, jos sellainen tulee tai sitten joku vanha)
3. Joulukuusi: uusi yritys, hommaa ruukkukuusi.
4. Joulukoristeet: koristele kotia oikein kunnolla tänä vuonna!
5. Kynttilöiden ahkera poltto terassilla (varaston tyhjennys kynttilöistä).
6. Lahjaksi taidetta? Tieyiltä ihmisiltä on tiputettu lahjojen antoa pois, mutta jotain itse tehtyä voisi antaa, pikkuruisen maalauksen vaikka tai muuta itse tehtyä.
7. Jos vain epidemiatilanne sallii, niin käy joulumarkkinoilla ja joulukaupoilla. Katsele ihan rauhassa, mitään ei ole pakko ostaa, ihaile ja hipelöi menemään. Jos jotain löytyy itselle tai lahjaksi, osta toki!
8. Joulumekko! Tästä olen haaveillut vuosia. Sopivan jouluinen, tyylikäs, mutta mukava yllä, jota voisi pitää mahdollisissa pikkujouluissa sekä ihan joulupyhinä. Voi mistähän tämän löytäisi vai pitääkö tehdä itse tai teettää?
9. Se sellainen alkoholilla pitkään marinoitu kakku pikkujouluihin tai muuten vain. Unohdin mikä se oli, jonkun maan perinne, selvitä ja toteuta! :mrgreen:
10. Järjestä/vaadi, että saat katsoa rauhassa jouluisia animaatioita aattona ja/tai joulupäivänä. Ja Jolupukin Kuumaa linjaa myös. Monet perinteet eivät ole minulle niin tärkeitä, mutta tämä on.

Sodapop
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2021, 16:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulun "bucket list"

Viesti Kirjoittaja Sodapop » 28 Heinä 2021, 16:38

1. Joulukalenterin hankinta ajoissa, viimeistään marraskuun puolella, eikä vasta 4. joulukuuta.
2. Kissalle itse tehty joulukalenteri.
3. Youtube- joulukalenterin seuraaminen joka päivä jouluaattoon asti.
4. Joulu soittolistan luominen ja sen kuuntelu.
5. Joulukorttien teko ja postitus.
6. Joulusiivous jouluista musiikkia samalla kuunnellen.
7. Joulukoristelut viimeistään joulukuun ensimmäisellä viikolla.
8. Piparkakkutalon tekeminen.
9. Joulumarkkinoilla käynti.
10. Mikäli mahdollista niin käydä kaupungin joulunavaus katsomassa.

:lumi:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Joulun "bucket list"

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 28 Heinä 2021, 19:39

Punatonttu kirjoitti:
16 Joulu 2015, 22:26
Katotaan tuleeko helppo vai vaikea :)
1. Itsetehdyt joululaatikot. Ja moni muu. Ja, kun aina on yleensä jokin uusi juttu aterialla niin se ensi maistamainen. Se, kun hoksaa et onnistuko vai ei.
:slam: Tämä on edelleen ja aina jotain uutta.

2. Kunnon luullinen kinkku tai mielellään parikin. Joo ollaan vähän herkkupeppuja, mutta joulu ja kinkut on vaan kerran vuodessa.
:slam: Luullisesta kinkusta ollaan luovuttu ja siirrytty potkalliseen ja niitä sit menee pari kolme.

3. Joulukuusi. Se kuuluu jouluun ja sitä on ihana koristella. Ja iltojen hämyssä katsella ja ihastella.
:slam: No tämähän on edelleen ja samat ajatukset. Muuta kuusi tullut lisää. Kiva laittaa eri koristeita ja muuttaa väriteemaa per vuosi ja per kuusi.

4. Yhteinen jouluateria. Pitkän kaavan mukaan. Saa nauttia. Rauhaisaa rupattelua ruokailijoiden kanssa.
:slam: Tässä on osin muutoksia. Ollaan pätkitty ateria ettei tuu ähkyä. Puuro menee vähän myöhäisenä aamiaisena, lmyöhäinen lounas niin menee kalat ja kylmät herkut ja illallinen sit laatikot ja se muu. On myös vietetty joulu Kanarialla, oltu kaksin jne. Eli muutoksia tossakin.

5. Lahjojen jako ja joulupukin tulo. Se jännitys mikä siihen liittyy. Miten kukin yrittää arvailla paketin koosta ja painosta mitä se voisi sisältää.
:slam: Joulupukkia ei oo ollut moneen vuoteen. Ei ole ollut tarvetta.

6. Haudoilla käynti. Kaunista, mutta haikeaa. Onneksi se kestää vain sen hetken. Kukan tai kynttilän vieminen on tärkeä. Muistaminen niitä, jotka ei ole enää läsnä.
:slam: On viety jopa paljon ennakkoon tai jäänyt jopa käymättä. Ottanut jos en jaksa/huvita/ehdi/halua niin saa olla. Voin muistaa kotona. Toki tää aiheuttaa itsessä välillä huonoa omatuntoa.

7. Jouluaaton aamun hiljainen hetki. Olen yksin hereillä ja valmista riisipuuron loppuun. Kattaus ja mantelin piilotus. Aterialla sitten jännätään kuka sen saa.
:slam: Aika hyvin on hiljaista on nykyään. Aamut alkaa kaksin, mutta puuroa on lisukkeineen. Puuronkin teen edellisenä päivänä valmiiksi. Lähinnä vaan lämmitys :)

8. Joulusauna ja vihta. Muutoin ei meillä vihdota, mutta jouluun se kuuluu. Juuri pesty sauna, joka tuoksuu raikkaalle ja pestylle. Ja siihen päälle saunan tuoksu ja vihdan tuoksu. Voittamaton yhdistelmä.
:slam: Sauna on päällä ja vihtakin. Käyn ehkä kääntymässä. Ihanat tuoksut.

9. Saa käydä tasaisin väliajoin ottamassa siivun tai pari kinkkua. Ja omatunto ei soimaa :jouulu:
:slam: Tämä ei ole muuttunut lainkaan.

10. Monikin yllättyy meillä jouluna lahjoista, hyvässä ja pahassa :proo: . Itse nautin, kun katselen miten rakas puolisoni avaa lahjojaan. Ja tietty erityisesti ne, jotka ovat multa. Näen hänen ilmestään ja monesti kommentoi et miten onnistuin yllättämään. Se tuntuu pirun hyvältä. Kaikkien yhteisten vuosien jälkeen. :inlaav:
:slam: Sama edelleen. Kumppani saa lahjat aattona ja muut sit avaa ku ovat täällä. Aattona tai muu pyhä. Muutoin sama.
Olipa hauskaa et tämmönen noussut framille taas. Jos tekisi uudestaan ja katsotaan miten on muuttunut vai onko.
Olipa kiva tehdä. :pig:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa