Joulunjälkeisalet

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Omppu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 738
Liittynyt: 21 Syys 2010, 15:01
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja Omppu » 29 Joulu 2016, 13:09

Mun ostoskäyttäytyminen muuttui joitakin vuosia sitten, kun koin jonkinmoisen herätyksen :lol: . Sen raivaamisen jälkeen en ole huusholliimme enää tavaraa tahtonut. Meillä ei ole niinkään kiinni siitä, että ei ole varaa ostaa, vaan nimenomaan kiinni siitä, että on varaa jättää ostamatta. :shock: Me käymme mieluummin syömässä hyvin ja vaikka teatterissa kuin kauppoja kiertämässä.

Avatar
Hanki
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 386
Liittynyt: 06 Syys 2007, 14:42

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja Hanki » 30 Joulu 2016, 08:14

Ensimmäistä kertaa ikinä ostin alesta lakuja ja suklaata. Johtunee siitä että jouluna oli vain yksi suklaarasia meille kahdelle. Olis sekin toki passannu mutta en voinu vastustaa kiusausta ku niin halvalla sai.. Aiemmin ei ole ollut kiusausta näiden suhteen kun en ole edes katsellut.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 09 Tammi 2017, 12:31

Ostin pari kirjaa itselle ja kynttilöitä ensi jouluviemisiksi.

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 10 Tammi 2017, 14:19

Ensijoulua ajatellen ostin alesta paperitähden sekä ulos laitettavat jouluvalot.
Uudessa asunnossa on kaksi ikkunaa olohuoneessa, niin onneksi löysin samanlaisen paperitähden myös toiseen ikkunaan :peukku:
Itse harvoin tai oikeastaan en ikinä ole ostanut alennusmyynneistä joulukoristeita tai mitään, nyt oli pakko :lol:

Muuten on tullut sitten verkkokauppojen alennusmyynnit käytettyä hyväksi ja ostellut verhoja ym. uuteen kotiin.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 10 Tammi 2017, 15:25

..............................

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 10 Tammi 2017, 15:40

kuusipuu kirjoitti:
Joulutonttu kirjoitti:Muuten on tullut sitten verkkokauppojen alennusmyynnit käytettyä hyväksi ja ostellut verhoja ym. uuteen kotiin.
Ihan OT:nä tuli tuosta mieleen, että mihin te ihmiset yleensä laitatte entisten kotien verhot ym. muuttaessanne uuteen kotiin? :hmm:
Kun niin monet ostelevat uuteen kotiin uudet. Ymmärrän toki, jos ihka ensimmäiseen omaan kotiin on muuttamassa, tai sellaiseen asuntoon, jossa on ihan erimalliset ikkunat.
Meillä on esim. kettiön verhot ostettu aikoinaan reilut 38 vuotta sitten ensimmäiseen kotiimme, ja yhä edelleen on samat verhot, vaikka keittiö on vaihtunut useampaan kertaan. :-P

Minä pistän verhot kiertoon :peukku: Yleensä itselleni on sattunut niin, että välttämättä entiset verhot ei ole sopinut uuteen kotiin. Nytkin keittiön ja ruokahuoneen ikkunat on paljon pienemmät kuin nykyisen asunnon, niin en jaksa nähdä sitä vaivaa että alan lyhentämään verhoja (ei ole edes ompelukonetta) tai veisin ne lyhennettäväksi. Edullisemmaksi on tähän asti tullut ostaa uudet verhot :lol: sama juttu pitkien verhojen kanssa. Nykyisistä verhoista osa ihan liian lyhyviä, niin pitempiä sai nyt ostaa.
Ja vaihtelu virkistää. Itse tykkään tekstiileitä vaihdella ja välillä sitä kaipaa ihan muuta väriä kotiin mitä on vaikka vuosi sitten keväällä ollut :wink:

Ja itse olen nykyään suoraan tehnyt niin, että en ala säästelemään verhoja tai liinoja jos vähänkin mietin että käytänkö vielä. Suoraan tarjoan ensin ystäville tai sitten vien Fidalle.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 10 Tammi 2017, 17:57

Itse olen niin kiintynyt niihin verhoihin, jotka olemme aikanamme miehen kanssa hankkineet yhteiseen kotiimme, että käytän niitä pituuksista huolimatta :mrgreen: Tälläkin hetkellä makuuhuoneen ikkunassa on hieman liian lyhyet ruskeat unikkoverhot, jotka olivat kuitenkin ensimmäiseen kaksioomme just passelit. Viimeisin verhohankinta taitaa olla jo ainakin 6-7 vuoden takaa, jolloin ostin Marimekon ystävämyynnistä jouluiset verhot. Eikun äh, ostinhan tänne uusimpaan asuntoon oviverhon nelisen vuotta sitten :see:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 13 Tammi 2017, 20:17

............................

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulunjälkeisalet

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 14 Tammi 2017, 18:13

.........................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa