Joulu töissä

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja athella » 04 Elo 2016, 21:01

Olen hakenut työtä, jonka työajat ovat maanantaista sunnuntaihin, aamusta iltaan ja juhlapyhinä, ainoastaan yövuoroja tuossa työssä ei tehdä. Muuten mulla ei ole noita työaikoja mitään vastaan, mutta suoraan sanottuna mietityttää, että millaista se on olla jouluna töissä. Olen aiemmin ajatellut, etten halua koskaan tehdä sellaista työtä, missä joutuisi joulun pyhinä töihin, mutta en enää ole varma, että onko se tosiaan niin iso miinus. Tuskin kuitenkaan joka ikinen joulu tarvitsee olla hommissa.

Haluaisinkin nyt kuulla ihmisten selviytymistarinoita, että miten sujuu joulu sorvin äärestä. Miten saatte joulutunnelman pidettyä yllä? Tuntuuko joulu joululta, jos klo 10-18 väli kuluu jossain muualla kuin perheen parissa? Plussia, miinuksia?

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 04 Elo 2016, 23:47

Kyllä minä olen tykännyt olla joulun pyhät töissä :peukku: Saa kuunnella joululauluja :jouulu:
Lapsia minulla ei ole niin sen takia helpompi ollakkin töissä.

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja katsuja » 05 Elo 2016, 07:29

Mie olen ollut monet joulut töissä. Riippuu ihan varmasti millaisessa työpaikassa olet ja miten sinne saa joulutunnelmaa. Mutta pääsääntöisesti itselläni ei ole ollut mitään vastaan olla pyhinä töissä, koska siitä saa hyvät korvaukset. Ainoa miinus yhdeltä joululta on se, kun yksi omainen huusi pää punaisena iltavuorossa. Silloin meni vähän joulufiilis.. Mutta varmasti omalla asennoitumisella voit vaikuttaa joulunviettoon myös työpaikalla.

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Limetti » 09 Elo 2016, 19:46

Mä oon myös työpaikassa, josaa tehdään kolmivuorotyötä ja ollaan pyhinäkin töissä. Itse en ole kyllä ollut jouluna töissä, kun aina on ollut joku joka on halunnut olla pyhät töissä. Aatonaaton ja jouluaaton välisen yön kyllä olen ollut töissä, se oli ihan tunnelmallista. Katsotaan osuuko tänä vuonna mulle jouluna vuoro, oma tunnelmansa varmasti siinäkin on. Mä oon kyllä sitten vastaavasti ollut töissä aina uutena vuotena ja vielä ihan mielellänikin, kun se ei mulle mitenkään tärkeä päivä ole.

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Cressu » 26 Elo 2016, 21:54

Mun alalla joulunaluspäivät sekä jälkipäivät on oikeastaan yhtä joulua, keittiössä kun ollaan. Ikinä en ole jouluaattona tai -päivänä töissä ollut, siinä mielessä onnellisessa asemassa valinnut hyvät paikat, joissa ollut joululomaa edes se muutama päivä.

Avatar
Jouluruno
Tonttu
Tonttu
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 09:12

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 29 Elo 2016, 08:48

Ennen lasten syntyä olen viettänyt joulun töissä ja vieläpä ihan omasta tahdostani. Olihan se ehkä vähän ankeeta, mutta menihän ne päivät kuitenkin siinä missä muutkin ja tuli vähän extraliksaa. Meillä aina tiedustellaan ennen joulua ja juhannusta onko vapaaehtoisia tulemaan töihin. Yleensä on sen verran paljon vapaaehtoisia, että muiden ei tarvitse tulla. Tai tehdä ainakaan pitkiä vuoroja. Nyt kun on lapsia, niin olis kyllä melko inhottavaa viettää joulu töissä :cry:

Avatar
Miiru
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Marras 2013, 16:54

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Miiru » 05 Syys 2016, 08:28

Mä olen sairaalassa töissä kätilönä, joten jokunen joulu on tullut tehtyä töitä. Työkaverit on joka työpaikassa olleet mahtavia ja ihana tunnelma on ollut omina (harvoina) työ-jouluina. Sairaalakin koristellaan jouluun, asiakkailta saadaan paljon suklaata ja jouluksi ollaan katettu joulu-ateria. Vauvoille lainataan mini-tonttulakit. :inlaav:
Nyt kun on pieniä lapsia, olen ajatellut että jos töihinpalatessa teen töitä jouluna niin voimme joskus viettää joulua myös muuna kuin 24.12. Sää nähdä.... mutta onneksi monella työpaikalla joulu on töiden puolesta rauhallinen ja joka joulu ei joudu kukaan työskentelemään.

Mun mielestä ei kannata joulumieltään menettää jos joutuu olemaan joulun töissä . Joulu on kuitenkin paljon muutakin kuin ne muutamat päivät. :kynde:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja Unico » 05 Syys 2016, 23:15

Mä olen lähes joka joulun töissä ollut. Silloin kun työmaan kirjoilla olen ollut. Siellä on ihan mukava tunnelma. Sitä ei tiedä silloinkaan millainen päivä siitä tulee. Lasten kanssa joulua vietetty sitten sopivassa välissä. Olen nyt aamussa ollut niin siinä ilta hyvin aikaa juhlia. Mutta hyvin voitaisiin viettää 23 päivä esimerkiksi jouluaterian yms. Ei se päivän päälle ole.

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Syys 2017, 14:18

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 24 Syys 2017, 18:52

Itse en voisi tehdä työtä, jossa pitäisi olla jouluna. Se vain olisi liian vaikea asia hyväksyä. Joulu on minulle rakkain ja merkittävin juhlapyhä vuodessa, joka jotenkin antaa minulle voimaa koko vuodeksi, ja sitä ei mikään tuplapalkka pystyisi korvaamaan. Olen jopa ulkomailla työskennellessäni järjestänyt niin, että tulen suomeen kotiin jouluksi.

varatonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Syys 2017, 22:13

Re: Joulu töissä

Viesti Kirjoittaja varatonttu » 29 Syys 2017, 20:21

Itse olen ollut viime vuosina lähes joka jouluna töissä (en kuitenkaan viime jouluna!). Kuitenkin niin että olen saanut olla kotona aamupäivän tai vähän aikaa illasta. Siksi joulun odotus on muodostunut minulle tärkeäksi ajaksi, kun ei välttämättä pyhäpäiviä voi viettää rauhassa kotona. Olen ollut myös viime vuosina kaikki uudetvuodet töissä, mikä pännii ehkä enemmän, koska uusivuosihan kruunaa koko loppuvuoden juhlakauden... :jeeh:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa