Unelmien joulutori

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja Cressu » 27 Syys 2016, 19:49

Niin,

Minkälainen olisi sinun unelmien joulutorisi?

Mitä ruokatuotteita olisi myynnissä?

Paljon koristeita?

Paukkuva pakkanen ja lämmintä juomaa?

Huvipuistoiloittelua vai Harrasta tunnelmaa?

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 28 Syys 2016, 11:22

Hmm.. lämmin tunnelma, vanhan ajan joulun tunnelmaa, lähituotteita, käsitöitä, pienyrittäjiä ja yksityisiä myyjiä, sopivasti lunta ja pakkasta, kuumaa glögiä, paahdettuja manteleita, pipareita, keksejä, kuivakakkuja, joululeipää, kalatuotteita, kransseja, keramiikkaa, koristeita, olkipukkeja, joulupukki, poro, kulkusten kilinää, joululauluja ja ystävällisiä ihmisiä. :see: :laav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 28 Syys 2016, 11:45

.............................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 28 Syys 2016, 13:05

Minä tykkään joulutoreista, jotka ovat jossain vanhassa miljöössä. Oli se sitten kotimaassa tai ulkomailla.
Ehdottomasti paras kokemani joulutori oli Norjassa Oslon liepeillä olevan ison kotiseutumuseon alueella. Myyntituotteet enimmäkseen laadukkaita käsitöitä ja syötävää. Ilmassa pakkasta ja ohuelti lunta. Siellä täällä oli paikkoja joissa oli elävää tulta jonka äärellä lämmitellä. Koska paikka oli museoalue, oli museon talot ja muut jouluasuissaan. Ihmisiä siellä oli todella paljon, mutta koska aluekin oli laaja, sinne sovittiin hienosti. Aikaa siellä vierähti monta tuntia.

Avatar
Taikaomena
Tonttu
Tonttu
Viestit: 134
Liittynyt: 31 Elo 2016, 18:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja Taikaomena » 28 Syys 2016, 19:44

Siellä on vanhanaikainen, perinteinen tunnelma. Joululaulut voivat soida taustalla (siellä voisi olla esimerkiksi lava jossa lapsikuoro esiintyy) mutta ei mitään liian äänekästä tai yliampuvaa. Lähituotteita ja uniikkeja käsitöitä. Käsin tehtyjä joulumakeisia, -leivonnaisia ja lahjatavaroita. Jokin koju josta saa jotain syötävää ja ainakin lämmintä juotavaa. Lapsille olisi asiansa osaava joulupukki. Kauempana hämärtyvään iltaan toisivat valoa tervapadat tai jätkänkynttilät. Olisi pikku pakkanen, kunnon lumipeite ja saataisi hiljakseen kevyttä pakkaslunta. :see:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja Katikki » 28 Syys 2016, 21:00

Perinteistä ja miksei uuttakin sekaisin, mutta kuten Kuusipuukin kirjoitti, joulutorin touhulle omistautuneet myyjät. Ei metrilakua ja leijona-T-paitoja,kiitos, vaan oikeasti jouluisia ja lahjaksi soveltuvia juttuja. Ruokaa, sekä joulupöytään soveltuvaa että paikan päällä syötävää, kuumaa glögiä, saunavastoja, kauralyhteitä, villasukkia, kynttilöitä...

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 29 Syys 2016, 07:06

Kiva kysymys Cressu!

Unelmien joulutori olisi sellainen, jossa myytäisiin kohtuuhintaisia käsityöläistuotteita, voisi nauttia lämmintä glögiä, olisi kauniit somistukset, kuusia ja koristeita, joulumusiikki soi. Lapsille voisi olla vaikka karuselli (kuten joulutoreilla ulkomailla). Mieluiten ei lunta eikä pakkasta ettei tarvitse värjötellä. Ostettavia tuotteita olisi ihana päästä hypistelemään eikä kurkkia vain jostain mökin ikkunasta.

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja athella » 30 Syys 2016, 09:22

Kuusipuun kuvailema joulutori kuulosti kyllä just sellaiselta, millainen joulutorin pitääkin olla. Pystyin visualisoimaan sen täysin. Sillä pienellä erolla tosin, että mun puolesta saa olla sitä metrilakua myynnissä. Oon metrilakun suuri ystävä ja mun mielestä se kuuluu torille. :mrgreen:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 30 Syys 2016, 18:26

Kuusipuu :hali: olen samoilla linjoilla sinun kanssa :laav:

Täällä meillä päin on yhdet joulumyyjäiset just noin, myyjillä on vain itse tehtyjä käsitöitä myynnissä :laav:
Rihkamamyyjät järjestäjät laittavat pois kokonaan :peukku:
Noissa myyjäisissä on todella ihana tunnelma :inlaav: :see:
Ulkona on kyllä hot-dog kärry mutta nekin tuotteet on itse tehtyjä, sämpylät leipovat itse ja lisukkeen myöskin (sipuli-kurkkusalaatti) :nam: Nakit, ketsuppi ja sinappi on kaupasta ostettuja :peukku:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Unelmien joulutori

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 08 Loka 2017, 00:31

Unelmien joulutori on kyllä lähellä sitä, mitä Tampereen joulutori minulle tarjoaa. On pimeää, lunta sataa ja taustalla voi soida jotain kepeitä joululauluja. On kojuja joista saa glogiä ja piparia ja paljon kojuja, miss myydään käsitöitä, joulukoirsteita, saunavistoja, loimulohta, kaakaota, erikoisia suklaita. Joulutorilla voisi olla jokin joulupata, mihin muutaman kolikon voi heittää ja Pukki käyskennellä ihmisten seurassa kyselemässä kuulumisia. Torilla pitää olla myynnissä paahdettuja manteleita ja niitä syöden sieltä voi iloisin mielin poistua.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa