Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 06 Marras 2016, 12:42

Esikoinen, joka on nyt 4,5v niin kovasti siitäkin jouluttaja alkaa kuoriutumaan. Innostuu älyttömästi joulukoristeista ja kovasti on myös koristelemassa kotia. Piparien leipomisesta puhumattakaan :lol:
Nyt on oikeastaan innostunut myös joululauluja kuuntelemaan ja pyytääkin välillä, voisinko laittaa soimaan :laav:

Katsotaan miten nuo kaksi muuta veljestä vuosien mittaan innostuu joulusta :see:

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 06 Marras 2016, 15:30

Meidän esikouluikäinen tytär on osoittautunut jouluihmiseksi. Vuotta nuorempi siskonsakin tykkää joulusta mutta ainakin tähän saakka on vaikuttanut olevan maltillisempi tapaus. Miehen olen 9 vuoden yhdessäolon aikana saanut aika hyvin mukaan jouluhömpöttelyyn. Hän ei aiemmin joulusta erityisemmin pitänyt, oli kuulemma enemmän stressaavaa aikaa, mutta nykyään ymmärtää joulutunnelmoinnin päälle ja nauttii joulun ajasta.

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 06 Marras 2016, 16:46

Perheessä kaikki on jouluihmisiä :laav: Erityisen ylpeä olen teinipoitsujen joulukasvatuksen onnistumisesta, kumpikin tykkää hulluna joulubiiseistä ja kaikesta jouluisesta, saattavat jopa kesällä hyräillä joululauluja ja todellakin rakastavat joulua. Joulu onkin meillä leppoisaa olemista ilman erityisvaatimuksia, ehkä siksi tykätään kaikki. Mies ei alunperin ollut mikää megajouluisa, mutta häneenpä on iskenyt kunnon joulukuume ja on mukana täysillä jouluttelemassa jo kesällä. :dee:

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja rittie » 06 Marras 2016, 22:38

Mies ei juuri joulusta välittänyt tavatessamme. Vasta minun perheeni jouluihin osallistuminen näytti miehelle joulun hyvät puolet, minkä jälkeen hän vähitellen alkoi joulusta tykkäämään. Mies ei meillä tee mitään jouluisia hankintoja, mutta on kyllä innoissaan mukana kaikissa jouluisissa tapahtumissa.

Viisvee on jouluttaja henkeen ja vereen. Tyttö kun kuuntelisi joululauluja läpi vuoden. :lol: Ja katsoisi jouluelokuvia! Nytkin tuo koko ajan hoputtaa meitä aikuisia joulupuuhiin ja koristeita kaivelemaan.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja shara » 07 Marras 2016, 21:08

Yksi pikkuveljistäni on jouluttaja, muita ei ole... Hänelle tunnelma on tärkeä. :laav:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja Unico » 08 Marras 2016, 21:42

Lapseni ovat täysverisiä jouluttajia :inlaav: joululaulut saattavat soida keväällä ja kesällä. Jutuissa joulu kulkee mukana ympäri vuoden.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 10 Syys 2018, 09:11

Valitettavasti ei. Sisko jouluttaa mielessään, muttei ole läheskään niin puuhakas kuin minä. Mieheni ei joulusta perusta, hänelle se on yksi päivä muiden joukossa. Äitini taasen on joulustressaaja. Hänellä on töissä jouluisin vuoden pahin kiire, joten hän ei millään jaksa minun jouluhömpötystäni. Tosin hän nauttii siitä, että nykyään joulu valmistuu ilman hänen ködenjälkijään sillä minä teen joulusiivouksenja suurimman osan ruuista, hän tekee aattona vain kala ja poromössöt ja otimii kalamestarina. Monesti hän aatonaattoyönä haluaa vielä ommella, eikä siksi suostu laittaa joululiinaa olohuoneen pöydälle. Se taasen ärsyttää vähän minua. Siskon tehtävänä on laittaa joulukorkkitaulu keittiöön ja kuusen valot.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa