Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 02 Marras 2016, 08:52

Meillä ei ole ehkä toista ihan näin hullua jouluttajaa perheessä itseni lisäksi :jouulu:
mutta kyllä muutkin joulusta tykkää kovasti!

Mies: Lietsoo mun joulutouhuja, naureskelee vähän mutta osallistuu mielellään itsekin. On melkeinpä ensimmäisenä ehdottamassa jouluvaloja, koska täällä maalla on niin pimeää syksyllä. Mielellään ostelee mun kanssa joululahjoja perheelle, ja fiilistellään yhdessä aina silloin tällöin.

Pojat: Jouluperinteet on ihan must koko porukalle, joulun ruksikalenterista se alkaa. Vaikka eivät ole sitä tekemässä nykyisin kun asuvat muualla, on aina kuitenkin lähetettävä kuvia. Joulun odotus alkaa heillekin tästä! Kaikki tulevat myös puolisoineen meille aaton viettoon, vaikka olen yrittänyt kertoa että ymmärrän hyvin jos haluavat mennä välillä anoppilaan. Myös miniät haluavat meille, koska kummankaan äiti ei ole jouluttaja ja tämä on heille ihan uutta. Mukavaa! Toiseksi vanhin poika meni naimisiin maaliskuussa, ja nyt he aikovat ensimmäistä kertaa laittaa uuteen kotiinsa myös oman joulun kuusineen ja jouluruokineen. Viime vuonna poikani paistoi pienen kinkun ja keitteli itse sinappia, mutta nyt siis on tarkoitus tehdä ihan oma joulu (vaikka tulevatkin meille aattona). (Mahtaisko siellä olla pientä pesänrakennusta ilmassa?...)

:see: :see:

Avatar
Taikaomena
Tonttu
Tonttu
Viestit: 134
Liittynyt: 31 Elo 2016, 18:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja Taikaomena » 02 Marras 2016, 17:33

Perheestä ei löydy ketään joka intoilisi joulun perään yhtä paljon kun minä. Toisaalta ei kukaan läheisistäni ole mikään joulun vastustajakaan joten siltä osin kaikki hyvin.

Äitini suhtautuu aika neutraalisti. Hän kuuntelee ja kommentoi kärsivällisesti jos jaarittelen tulevasta jouluateriasta juhannuksena yms. Itse hän alkaa puhua joulujutuista yleensä tässä marraskuun aikana.

Pikkuveljeni ymmärtääkseni sinänsä tykkää joulusta mutta ei halua tehdä mitään siihen liittyvää ennen joulukuuta. Pikkujoulut marraskuussa ovat hänestä ok, mutta hän ei pahemmin perusta tavastani aloittaa myös lapsuudenkotiini koristelu pian pyhäinpäivän jälkeen. Saan kuulla aiheesta joka vuosi sarkastistista kommentointia, mutta minä vain jatkan jääräpäisesti koristelua hitaasti mutta varmasti pyhäinpäivästä jouluun asti.

Itse jouluna kaikki ovat ihan mielellään juhlan vietossa mukana mikä on tosi hyvä tunnelman kannalta. :kynde:

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 02 Marras 2016, 20:47

Tonttulin perheestä löytyy toinenkin oikein super jouluttaja...nimittäin tyttäreni 11 v :jouulu: :jouulu:
Neiti tonttuli onkin pienestä asti ollut jouluihmisiä...

10 kk ikäisenä : äiti sai hoitaa kaikessa rauhassa ostoksia isin vahtiessa neiti tonttulia jouluosastolla neidin ihmetellessä
kuusenpalloja joita oli monenväristä,kokoista....eikä mikään kiire ollut sittenkään 2h jälkeenkään
lähteä pois.

1-5 v ikäisenä : tärkein kuvasto oli tuo Anttilan joulukuvasto....ei lelujen osalta vaan koristeiden.


Pienestä pitäen näin marraskuun tullessa neiti on aina joululaulukirjasen kaivanut esiin....pienenä joululaulut korvasi iltasadut. ja äiti,mitä teki äiti...lauloi vaikka äänikin katosi...mutta kyllä tyttö nyt osaa monet joululaulut....

Muutama vuosi sitten neiti tonttulin saadessa oman huoneen hänen oli pakko saada oma kuusi...ei mitään pientä pöytäkuusta...vaan lattiakuusi...eikä minkälaista tahansa vaan juuri valkoinen valoineen koristeineen...se sopi sisustukseen.

Nyt isompana juuri äskenkin muistutti äitiään että kait me sitten sinne lasten kauneimpiin joululauluihin lähdetään...
Ja piparitalkoot pidetään...

Meillä on perinteeksi muodostunut vuosien varrella myös jouluelokuvien katsominen yhdessä....tänään katsottiin eurooppalaisia jouluperinteitä talletus....

Neiti tonttulille 11v tärkeintä ei enää joulussa ole lahjat vaan se tunnelma...siisti koristeltu koti,rauha,kiireettömyys,perhe koolla ja ruoka ja perinteet....(juuri kysyin) :inlaav: :hali:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 02 Marras 2016, 21:21

täältä ei löydy muita

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Marras 2016, 10:16

Meidän perheessä poikani 12 v. taitaa olla minun jälkeeni suurin jouluttaja :inlaav:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 03 Marras 2016, 16:32

Meillä taitaa kaikki olla perheessä jouluttajia. :laav: Mies ei niin hössötyksestä pidä, mutta pitää joulun tunnelmasta ja koristeista yms. Sanookin, että valot yms. tarpeeksi ajoissa, kun se joulu menee niin nopeasti. :hali: Eli meillä laitetaan kuusi ja valot itsenäisyyspäivän aikaan. Lisäksi tuo eskarilainen on aikamoinen jouluttaja jo. :laav:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Marras 2016, 20:44

Jep, löytyy! Olen hyvin periyttänyt tätä molemmille lapsilleni. Mieskin on jouluimmeisiä... Samoin äitini.

Avatar
_Joulunrakastaja_
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 42
Liittynyt: 17 Syys 2016, 16:18

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja _Joulunrakastaja_ » 06 Marras 2016, 01:56

Kyllä löytyy pari kappaletta pikkuvelijä :lol: :laav:

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 06 Marras 2016, 09:28

Ei taida jouluttajia löytyä perheestäni tai sitten he salaavat sen hyvin. Vuosien varrella kylläkin suhtautuminen minun joulutteluuni on muuttunut. Mies ei enää pidä joulutteluani ihmeellisenä ja on ymmärtänyt että on ihan fiksuakin ostella lahjoja ennen joulukuuta. Äidissäni olen myös huomannut sen, että hänkin on alkanut ostelemaan lahjoja aikaisemmin, sillä hänellä kun lahjojen ostelu on jäänyt monesti viimeisille jouluviikoille.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Löytyykö perheestä muita jouluttajia?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 06 Marras 2016, 10:41

...........................

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa