Joulunajan menot

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 20 Elo 2017, 12:56

Tätä vuotta ennen mun joulun ajan menoihin on kuulunut aina niin kotopuolessa kuin kulloisten kumppanienkin kotopuolessa käynnit. Tänä vuonna ollaan ekaa kertaa lapsiperhe, joten oman perheen perinteiden muodostuksen aika on nyt. Päätetty ollaan, että tänä vuonna me ei itse liikuta mihinkään (koska vauva on niin pieni vielä jouluna, kolmisen kuukautta vasta) mutta meille saa tulla kyläilemään kyllä. Tulevina vuosina sitten tehdään vuorovuosisysteemi, eli mennään toisen kotipuoleen sukuloimaan ja osa pyhistä vietetään kotona, jolloin toisen puolen suku saa tulla halutessaan kylään. Ratkaisu muodostui viime joulun kokemuksen perusteella - kotopaikkojemme välimatka on yli 200 km joten jos (kuten viime vuonna...) päätämme lähteä molempiin, suurin osa pyhistä menee matkustamiseen tai sihen valmistautumiseen ja lepääminen sekä joulusta nauttiminen jää auttamatta aika vähänlaiseksi :hmm:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 05 Syys 2017, 15:01

Joulunaikana en kamalasti halua häiritä muiden joulurauhaa ja vierailla. Ystäviä tulee enemmänkin porukalla tavattua sitten kahviloissa, tai yhteisten pikkujoulujen tai illanviettojen pitämistä. Yleensä ennen joulua mieluusti käyn kirkon joululauluilloissa, ne ovat todella tunnelmallisia. Yksi oma menoni on aian se, että käyn kirjastossa lukemassa lasten joulukirjoja ja sen jälkeen menen istumaan kahvilaan ja katsomaan ikkunasta lumisadetta. Toinen suosikkijuttuni ennen joulua on käydä uimahallissa ja lähteä siellä pimeän aikaan kotiin ja mennä kotia sohvannurkkaan juomaan kaakaota. Tämmöset pikkujutut tuo minulle ihanan joulufiiliksen.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Katikki » 05 Syys 2017, 20:08

Ihanalta kuulostaa Japetonttu :hei:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Syys 2017, 22:13

Ennen joulua on kaikenlaista, pikkujoulua sun muuta. Mieskin haluaa pyytää sukulaisia synttärikahveille. Jouluna tavataan minun vanhempiani ja anoppia ja joitain muita sellaisia sukulaisia joita muutenkin näkee aika usein.
Nuorena, ennen perheen perustamista tuli käytyä Tapanina "tansseissa"- siis baarissa, mutta nyt jään kyllä mieluimmin kotiin :)

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja freiska » 17 Syys 2017, 19:54

ennen oli meillä niin ettei vierailtu jouluna muilla.ellei sitten menty pohjoiseen jouluksi.silloin tietty oltiin mun vanhemmilla. jos oltiin kotona meillä kävi silloinen anoppi ja eks miehen veli syömässä.
nykyään kun ollaan nuoremman lapsen kanssa kahden ollaan vietetty kaveri jouluja.
viime vuonna meillä oli vieraita syömässä.sitä edellisenä oltiin ystävänä tykö syömässä.en pidä nykyistä käytäntöä huonona.tykkään kun on useampi syömässä ja juttelemassa niitä näitä. :see:
seuraava joulu mietityttää kovasti miten se menee jo valmiiksi.ehkä ystävän luo syömään tai sitten auton keula kohti pohjoista.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa