Joulunajan menot

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Joulukori
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 07:15

Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Joulukori » 28 Heinä 2017, 20:59

Hei,

miten paljon joulun(alus)aikaan teillä kuuluu muiden ihmisten kanssa yhteistä tekemistä, kuten kyläilyjä ja vierailuja tai juhlia? Tai tapahtumissa käymistä jne?

Meillä ollaan enimmäkseen oman perheen kesken, joskus aina miettii että pitäisikö nähdä enemmän ihmisiä, mutta se ei vaan jotenkaan tunnu omalta. En tiedä olenko ihan poikkeus, onko kaikille muille joulu sellaista yhdessä olemisen ja tekemisen aikaa? Ainakin joillakin perheillä käy paljon ihmisiä vierailuilla ja tervehdyskäynneillä koko joulukuun ajan, se kuulostaa toisaalta tosi hauskalta ja toisaalta kovin uuvuttavaltakin. :talvi:

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 28 Heinä 2017, 22:57

Täälläkin vietetään joulu kahdestaan, pikaseen käydään ehkä miehen veljen perheen luona. Paitsi viime jouluna kun saatiin olla ihan kahdestaan, anoppi kävi vain syömässä meillä :laav:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Katikki » 29 Heinä 2017, 07:33

Me ollaan myös ihan oman perheen kesken, aikuiset lapset puolisoineen ja mun isä tulee meille, anoppi ja käly käy aattona joulupuurolla, muuten ei vieraita tule. Aatonaattona ollaan jo parinkymmenen vuoden ajan menty porukalla joululeffaan, siellä on tavattu mun veljet perheineen, nykyään jo poikien kavereitakin tulee mukaan :lol:

Avatar
Tuike
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 490
Liittynyt: 13 Elo 2012, 17:27

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Tuike » 29 Heinä 2017, 11:33

Minä vietän jouluaattoa vanhempieni kanssa joko minun tai heidän luona. Viime aattona tehtiin sellainen poikkeus, että käytiin ravintolan joulupöydässä syömässä :nam: Samaista harkitaan tänä vuonnakin :peukku: Ruokailun jälkeen sai vain nauttia aatosta kaikessa rauhassa :xmas: Joulupäivänä sitten syötiin vanhempieni luona perinteinen jouluruoka. Kun muistelen lapsuuteni sukulaisjouluja, niin jotenkin mielummin vietän näitä perheemme sisäisiä jouluja, kun saa olla kuin ellun kanat :jouulu:

Avatar
Taikaomena
Tonttu
Tonttu
Viestit: 134
Liittynyt: 31 Elo 2016, 18:18
Paikkakunta: Joensuu

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Taikaomena » 29 Heinä 2017, 18:43

Aatto ja joulupäivä on tavattu olla ihan perheen kesken. Jos on tarkoitus vierailla esim. sukulaisten luona, niin se jää yleensä tapaniin. Joulunalusviikolla ja välipäivinä kaikenlainen kyläily on minulle ok, mutta joulun omistan vain perheelle. Isot sukujoulut eivät juuri innosta. :see:

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 29 Heinä 2017, 23:41

Meillä ei jouluna kyläillä tai ole sen ihmeemmin muitakaan menoja yhtään sen enemmän kuin arkenakaan.
Joulun alla yleensä ystävien kanssa kokoonnutaan kahville ja lahjat vaihdetaan samalla. Ehkä pidetään myös pikkujoulut jos joku jaksaa järjestää.
Aatonaattona käydään hautausmaalla viemässä jo kynttilät, koska aattona ei yksinkertaisesti kerkeä käymään.
Itse aattona ollaan ainoastaan käyty anoppilassa joulukahvit juomassa. Ja aatto iltana ennen joulupukin tuloa anoppi tulee meille siksi aikaa. Muuten ollaan joulu kotosalla.Ehkä joulupäivänä ollaan myös anoppilassa käyty, jos on huvittanut mihinkään lähteä

Eli meillä mennään ihan samalla kaavalla, olipa joulu tai ei, jos siis tässä ajateltiin päivät myös ennen joulua :see:
Ei siis käydä missään joulukonserteissa tai sen kummemmin muissakaan joulun ajan tapahtumissa. Ainoastaan joulukadun tms. avajaisissa ollaan saatettu pyörähtää.
ja eipä täällä meillä päin hirveästi ole edes mitään joulun aikaan järjestettyjä tapahtumia :|

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Mila » 07 Elo 2017, 20:42

Jouluaatto ollaan ehdottomasti kotona. Meille saa toki tulla kylään, mutta mä en jaksa aloittaa sitä vierailurallia jouluaattona enkä joulupäivänä. Monta vuotta ravasin pääkaupunkiseudun ja Oulun väliä joulun aikaan. Kun loma oli ohi, mä olisin ollut valmis uudelle "toipumislomalle"

Tapanina käydään anoppilassa ja appiukon luona.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 08 Elo 2017, 15:22

Rajattoman joulukonsertti aattoa edeltävänä sunnuntaina on meillä jo perinne. Aatto vietetään vanhempieni kanssa. Joskus tavataan tätini perhe tapanina mutta nykyään harvemmin. Joulupäivänä on ihanaa olla rauhassa kotona suklaata syöden ja leffoja katsellen.

Edit. Tuomaan markkinoilla olemme myös monesti käyneet ennen joulua.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 08 Elo 2017, 18:55

...........................

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulunajan menot

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 15 Elo 2017, 21:40

Me kyläilemme ja vaihdamme lahjat joulunalusviikolla mutta joulun olemme vaan kotona perheen kesken. Meille saa tulla syömään ja usein minun vanhempani tulevatkin joulupäivänä ja appivanhemmat tapanina. Joulunaika on aina ollut töissä todella rankkaa aikaa, joten on ollut ihanaa, kun on saanut olla vain kotona ja nauttia joulun tunnelmasta.

Joulunalustapahtumissa kierrellään jaksamisen ja innostuksen mukaan mutta Tampereen joulutori ei jää väliin mistään hinnasta! Siellä on pakko päästä käymään joka vuosi. :inlaav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa