Mistä tietää että on joulu?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
sessina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 80
Liittynyt: 08 Syys 2017, 11:49

Re: Mistä tietää että on joulu?

Viesti Kirjoittaja sessina » 01 Loka 2018, 17:55

Aatonaatto-ilta, kun viimeisiä lahjoja paketoidaan <3 miehen kanssa syödään oma yhteinen jouluateria, kun itse aatto menee taas lentäessä joka suuntaan.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Mistä tietää että on joulu?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 03 Loka 2018, 18:29

Itselläni joulunalusaika ja itse joulu on ainakin tähän asti erottanut se, että itse juhla vietetään lapsuudenkodissani. Siihen kyllä voi jo tänä vuonna tulla särö, tai sitten myöhemmin. Vielä kun en tiedä. Koko joulun valmistelu ja odotus on itelläni osa sitä juhlaa, mutta tiedän että on joulu, kun katson jouluvalojen loisteessa Joulupukin Kuuma Linjaa ja ulkona on hämärää, kodissa hiljaista ja lumi kimaltelee. Siinä suklaata syödessä, yökkäreissä, jouluisten satukirjojen äärellä on se ihanin jouluhetki. Toinen milloin Joulun tuntee korvannipukoissa asti on Samu Sirkan joulutervehdys kuusen alla, sen valossa loistaen ja lahjapakettien avaaminen rakasta piirrettyä katsellessa. :lahja:

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Mistä tietää että on joulu?

Viesti Kirjoittaja Unico » 05 Loka 2018, 18:14

Kalenterista, televisiosta, ruuasta, tunnelmasta. Tunnelmasta varsinkin :kynde:

jokin
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 96
Liittynyt: 27 Elo 2014, 11:34

Re: Mistä tietää että on joulu?

Viesti Kirjoittaja jokin » 06 Loka 2018, 22:54

Siitä, kun aamulla saa vähäunisen yön(syynä kinkunpaisto) jälkeen herätä aikaisin, laittaa joululaulut taustalle hiljaiselle soimaan ja aloittaa joulukuusen sekä kynttilöiden valossa joulupuuron keittämisen vaimon ja lasten vielä nukkuessa.
Pöytähän on illalla jo katettu sekä kuusi koristeltu viimeisen siivouksen jälkeen.
Se tunnelma, pieni jännitys lasten puolelta sekä se, kun näkee heidän nauttivan itsekin tunnelmasta täysin rinnoin(tai vatsoin). Tietynlainen juhlallisuus ja arvokkuus, perinteet.
Joulusauna, joulurauhanjulistus, pukin kuuma linja, jäälyhdyt pihapolkua koristamassa.
Miten yhteen päivään mahtuukaan niin paljon pieniä isoja asioita? :see:

tallilyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 53
Liittynyt: 24 Syys 2017, 14:18

Re: Mistä tietää että on joulu?

Viesti Kirjoittaja tallilyhty » 07 Loka 2018, 19:10

Minulle se "tieto" tulee siitä, että siirryn ajatuksista ja suunnittelusta tekoihin ja joulu konkretisoituu. Eli jouluviikolla toteutan ne koristelut, ruoat ja ideat joita olen mielessäni työstänyt koko syksyn. Lahjat menevät pakettiin ja kauppojen jouluosastoille tehdään viimeiset visiitit. Sitten koti ja mieli päätyvät siihen tilaan, että on aika vaan nauttia aikaansaannoksista ja suunnittelu jää kevään ja kesän mittaiselle tauolle.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa