227 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: 284 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja shara » 15 Maalis 2019, 20:04

Kiitos kaikille. :hali:

Vaikka en kesäihminen olekaan niin nyt olen alkanut kaivata kyllä jo kevättä. Jatkuvasti on niin harmaata ja liukasta, paikat peilijäässä. Saisi tulla jo aurinko esiin ja kuivata ja sulattaa nuo jäät tuolta. Lumet tosin sulaa ehkä juhannuksena, sitä on paljon...
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Lyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lyhty » 17 Maalis 2019, 09:58

Täällä kanssa on iskenyt totaalinen kyllästyminen noihin kelien vaihteluihin. Kevät voisi tosiaan tulla tai talvi voisi edes jatkua normaalisti ilman loskaa ja liukkaita.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 17 Maalis 2019, 10:35

Täällä riittää lunta, lunta, lunta vain... Lisää sataa tälläkin hetkellä. :lumi: Ei vielä tietoa loskasta eikä keväästä.
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

Joulutähti
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 17 Maalis 2019, 21:06

Räntää satelee Espoossa. Tulisi jo kevät. Ja kesä.

Ostin tänään kaupasta siemeniä ja ajattelin ekaa kertaa kokeilla itse kasvattaa parvekkeelle kukkia ja yrttejä. Saas nähdä tuleeko tästä mitään :mrgreen:

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 18 Maalis 2019, 23:38

Kamala mitä räntä rättejä satoi täällä tänään :shock: sitten se päivällä muuttui vesisateeksi
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

JapeTonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 20 Maalis 2019, 13:22

Täällä sataa mielettömästi lunta. Ei siinä mitään jos ois marraskuu, mutta nyt on vasta maaliskuu :roll: :lumi: :lumi: :lumi: ja nyt haluan ehdottomasti varoitellaan teitä jouluttajat liukkaasta jäästä, joka jää tuonne lumen alle. Itse viime viikon maanantain liukastuin pahasti ja oikeasta ranteesta murtui kaksi luuta. Yhteensä 5 vk sairaslomaa, eikä yksin voi edes suihkussa käydä, pukeminenkin pelkällä vasurilla tekee tiukkaa, että olkaapa varovaisia :thud:
Pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo.. :talvi:

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 20 Maalis 2019, 13:46

JapeTonttu :hali: Paranemista!
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 20 Maalis 2019, 22:09

Japetonttu paranemisia :hali:
Joo, täälläkin huomattiin että on välillä todella liukasta ja toi lumi kun sataa päälle, niin et varmasti huomaa missä se liukkain kohta on :shock:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Re: 278 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja shara » 21 Maalis 2019, 20:16

JapeTontulle paranemisia. :hali:

Tänään oli ihanan keväinen ilma, aurinko pilkahteli ja lämpöä +6 astetta hetken päivällä. Tallilla käväisin ja siellä on alkanut nyt taas se aina-niin-ihana mutakausi. Kaikkialla rapaa ja märkää. Mutta ei se mitään, pääasia että on maata näkyvissä. :woohoo: Jäät ovat vihdoin sulaneet. Kävin lennättämässä leijaa eli taluttamassa sitä 3-vuotiasta tiellä. :mrgreen: Tuo lause kertokoon kaiken oleellisen asiasta. :lol:

Olen innostunut nyt lenkkeilemään kun en käy tallilla niin usein. Sellaisia vajaan 6 km lenkkejä olen nyt tehnyt, täytyisi joskus mennä pidemmällekin mutta jotenkin niistä vaan aina tulee tuon pituisia. :hmm: Huomiselle näyttää aurinkoista, ajattelin ehkä kävellä isommalle kaupalle, sinne on reilut kolme kilsaa ja sieltä toinen mokoma sitten kotiin. Josko se kevät tästä nyt alkaisi vihdoin...

Kovasti odotan jo kesää harvinaisesti. Kai se on vaan tämä kun kaksi lemmikkiä kuollut nyt talven aikana (kissa 12.1. ja hevonen 28.2.) niin tuntuu että tämä harmaa talvi on jatkunut ikuisuuden. Aurinko tuo uutta virtaa. Kesän mökkireissuja odotan myös kovasti.
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Katikki
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viesti:

Re: 276 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 23 Maalis 2019, 12:01

Terveisiä täältä Sveitsin keväästä! Täällä olen saanut ihanasti esimakua tulevasta kesästä, eilen oli iltapäivällä +19 astetta ja aurinko paistoi täydeltä terältä! Puissa on hiirenkorvat, kevätkukat ja jopa voikukat kukkii jo täysillä, nurmikot vihertää ja ihmiset liikkuu iltaisinkin ulkona, missä vielä tammikuussa oli täysin autiota :cool: Keli on saman tapainen kuin Etelä-Suomessa toukokuussa, lämpötila vaihtelee mutta tosi kesäistä on ajoittain.

Pikkuhiljaa aloitellaan myös kesäloman suunnittelu :laav: :woohoo: Onkin ollut vähän jäissä kun suunnitelmat ovat eläneet, mutta nyt on hyvä aika kaivaa kalenterit esille ja alkaa haaveilla! Mitens muilla, onko kesä jo mielessä?
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”