Enää 66 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
benethe
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Re: Enää 99 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja benethe » 16 Syys 2019, 12:29

Kiitos Konvehti ja tonttu76! :hali: Tänään tuli lääkäriltä lupa palata töihin huomenissa, tämä ilta menee vielä merirosvotunnelmissa silmälapun kanssa tonttuillessa. Tämmöinen yllättävä saikkupäivä on tietenkin kulutettava joulutteluun, ajattelin kipaista päiväkävelyllä lähimmässä isommassa kaupassa jos sieltä vaikka löytyisi nyt sitä glögiä satasen alittumisen kunniaksi. Tai vähintään pipari-valkosuklaata. :nam:

Tonttu76 ihana koira sinulla, todella tomeran näköinen tapaus. :inlaav:
Sydämessä pienessäkin asuu joulun taika.
Pysähdy siis Sinäkin, nyt on juhlan aika. :laav:

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 16 Syys 2019, 12:43

Katikki, Konvehti ja Benethe :hali: ja Ronjaltakin pusut kaikille :laav:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 16 Syys 2019, 12:55

Benethe: Haluatko kertoa miten metalli meni silmääsi? Tuleeko vaikuttamaan näköön?
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 16 Syys 2019, 19:28

Ronja on tosi söpö. :laav:

Tänään saatiin hepan kanssa syksyn ensimmäinen hirvikärpänen matkaan mukaan metsälenkiltä. :| Möyri hevosen peräpäässä tyytyväisenä, onneksi heppa ei ollut juuri moksiskaan niin sain tallissa kaivettua sen pois kun palasimme. Sen jälkeen on koko päivän tuntunut omassa päässä muka tunne, että siellä on hirvari. :lol:
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 16 Syys 2019, 21:17

Shara :hali:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Re: Enää 98 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 17 Syys 2019, 12:05

Konvehti, Skipataan Joulu-elokuva on mulla omana :)

Eilen kuuntelin ensimmäistä kertaa tänä vuonna Jouluradiota. Olipa ihanan tunnelmallista :laav:
Liekki lämmin kynttilästä, syttyy ihmissydämeen, matkaa arjen hämärästä, teen jo juhlaan jouluiseen.

benethe
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja benethe » 17 Syys 2019, 16:37

Konvehti kirjoitti:
16 Syys 2019, 12:55
Benethe: Haluatko kertoa miten metalli meni silmääsi? Tuleeko vaikuttamaan näköön?
Se on ihan täysi mysteeri. :hmm: Samaa ihmettelivät kaikki silmää sorkkineet neljä lääkäriäkin, jotka tivasivat harrastanko vapaa-ajalla auton laittelua, hitsausta tai muita metallitöitä. Semmoisissa hommissa nämä tapaukset yleensä kuulemma sattuu. Mutta kun ei, en vapaa-ajalla tee mitään neulomista rajumpia käsitöitä ja päivätyökin menee tiukasti toimistotuolissa. :lol:

Näköön tämä ei onneksi vaikuta, oli osunut sellaiseen kohtaan että tuotti ainoastaan mekaanista ärsytystä luomen hangatessa. Onni onnettomuudessa totisesti! :shock:

Sitten vielä vähän jouluasiaa, tänään hyppäsi Facebookissa vastaan Aleksin Joulukadun avajaisten tapahtuma 24.11.! Aikaahan sinne on vielä reilut pari kuukautta, mutta sieltä se silti tulee! :jee: Rakastan noita avajaisia, muiden jouluhörhöjen keskellä tulee niin lämmin fiilis vaikka sää on yleensä ollut kaikkea muuta kuin miellyttävä...
Sydämessä pienessäkin asuu joulun taika.
Pysähdy siis Sinäkin, nyt on juhlan aika. :laav:

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 17 Syys 2019, 20:28

joulupallo kirjoitti:
17 Syys 2019, 12:05
Konvehti, Skipataan Joulu-elokuva on mulla omana :)
Olen kade :mrgreen:

Benethe :hali: Onneksi ei tosiaan käynyt pahemmin.
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Kuusenkoriste
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kuusenkoriste » 17 Syys 2019, 22:37

Täytyykin taas aktivoitua täällä kun satanenkin alitettu. Toki taustalla olen seuraillut palstaa.

Joulunodotus alkaa kiihtymään ja valmistelut on nyt aloitettu vanhoja joululehtiä selailemalla ja ruokia&koristeita/sisustusta suunnitellen. Joulukuusiakin olen silmäillyt metsässä liikkuessa ja pihaan tuleva kuusi on jo valittu. Joululauluja olen myös kuunnellut ja laulanutkin lapsen toiveesta. Eli kaikkea pientä jouluun liittyvää on alkanut tapahtua. :laav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: Enää 97 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 18 Syys 2019, 10:21

Tänään oli syksyn ensimmäinen aamu, jolloin piti laittaa lapaset käteen aamulenkille. :-P
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”