Enää 66 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: 102 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 13 Syys 2019, 17:12

Mä oon yrittänyt metsästää satasia varten luumumarmeladia mut löysin vaan omenakanelimarmeladia et kelvatkoon se.

Täälläkin on jotenkin syksyinen sää ja pikku hiljaa joulun odotus voi kunnolla alkaa. Tilasin itselleni ekaa kertaa joululehdet ja ootan et pääsen sit lokakuulla niitä selailemaan. Edelleen pientä stressiä ja huolta aiheuttaa tuo kasvava masu et miten tässä syksy sujuu ja jaksanko kaiken mitä toivoisin. Ja vietetäänkö joulua synnyttämässä, toivottavasti ei...

shara
Valvoja
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja shara » 13 Syys 2019, 17:45

Kunnon kaatosateita ollut taas tänään, olin kuin uitettu koira kun palasin kotiin oltuani lähes koko päivän ulkona. :syksy: Huomenna pitäisi vaihteeksi olla poutapäivä, mukavan viileä kuitenkin.

Ihme touhua tuo Postin homma, en ymmärrä miksi jatkuvasti valittavat kun on niin paljon jaettavaa postia. No eikö se ole Postin tarkoitus! :shock: Aika vaikeaksi menee, jos ei kohta saa mitään postittaa. Suomi kuitenkin on aika iso maa, eikä kaikkia asioita voi hoitaa sähköpostilla/puhelimessa...
Ja niin joulu joutui jo taas Pohjolaan...

Kuva

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 13 Syys 2019, 19:45

Tilasin Kimmon joulumaailmasta jouluisen ovikoristeen ja neljä aivan ihanaa joulupukkikuvalla varustettua tyynynpäällistä olkkariin. Ovat siis Kimmon käsitöinä tekemiä. Laitan kuvan, kun pääsen joskus koneelle.
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 13 Syys 2019, 21:25

Joulutähti Laskettuaika on karkauspäivänä :inlaav:

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 13 Syys 2019, 21:33

Täällä oli tänään kauhea ukonilma aamulla, herättiin ihan siihen kun jyrähti ihan kunnolla :shock:
Onneksi meni äkkiä ohi :peukku:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

JapeTonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 14 Syys 2019, 00:22

Kiitos kaikille opiskelujeni onitteluille. :hali: Vielä viimeiset puserrukset menosa.

Tonttu76 koita pärjätä, kuulostaa niin hurjalta :hali:

Jouluhortensia ja Shara olen ihan samaa mieltä ja lähes jopa järkyttnyt. Kyllä jokaisessa maassa minusta pitäisi peruspostikortteja voida lähettää.MItäs jos minulle joku ulkomailta lähettää kortin, saanko stä sitten koskaan itelleni? Posti on oikeasti niin pelleillyt tän asian kanssa. Sitten ne valittaa kun ihmiset ei lähetä kirjeitä ja kortteja. Camoon, mitäs nostavat niitten hintoja joka vuosi. Olen aiva varma, että jos postimerkin hinta laitetaan takaisin siihen 0,2e centtiä eli vanhassa rahassa noin 1,50 markkaa, niin johan sitä lähetettäisi. Yksinkertaisesti hintojen nousu teee sen, ettei postia enää lähtetä. Ja kun ei lähetetä he nostavat hintoja, niin etei kukaan ainakaan sitä tee. Täyttä ideotismia! :roll:

Tänään laitettiin nimet paperiin ja rahat menemään, nyt meillä on virallisesti oma asunto. Muuttamaa päästään vasta kyllä lokakuun lopulla, sillä myyjät ostavat nytten sen oman uuden asuntonsa ja muuttavat eka pois, että me pääsemme muuttamaan tilalle. Remontin tarvetta ei ole, kunhan makuuhuone maalataan keltaisesta valkoiseksi.

Nyt sen tein, laitoin ensimmäisen joulumusiikin tälle vuodele soimaan. Christmas Time is Hiere Jaska Jokusen joulusta.

Mitäs mieltä olette, tehdäänkö palstalle tänä vuonna taas perinteinen joulukalenteri? Minä tykkäisin.
Pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo.. :talvi:

Lyhty
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lyhty » 14 Syys 2019, 08:14

Ihanaa vilskettä täällä :laav: .
Ei meinaa enää perässä pysyä, että mihin on kommentoinut ja mihin ei :oo . Luettu on kyllä kaikkien viestit :see:

Muutot noin lähellä joulua on kivoja.. voi jo melkein kuvitella joulun tunnelman kotiin ja laitella vaikka valojakin ja jos on ”tupari-ihminen” niin järjestää tuparit pikkujoulu-meiningillä, että siinä olis hyvä ”tekosyy” laittaa koti ihan kunnolla jouluisaksi :mrgreen: .

Eilen Tokmannilla taidettiin alkaa kasaamaan jouluosastoa.. tai mielestäni sinne seinustalle oli ripustettu paperisia joulutähtiä.. en viittinyt sinne nurkkaan mennä pyörimään, kun olivat rakentelemassa siellä.

Kattelin huomisen säätä, mitä luvattu satasille niin saattaisi olla ihan monta tuntia kaatosadetta.. vissiin.. eli silloin saisi hyvän syyn kattoa jonkun ihanan joululeffan ja laittaa kynttilöitä :peukku: . Vaikka mielessä kyllä olis myös jotain jouluaskartelua tai leipomista. Ellei tekisi jo aamupalaksi riisipuuroa..
Joskus aiemmin mainitsemani satsumat eivät vielä maistuneet aivan parhailta mahdollisilta.. ehkä lähempänä joulua :hmm: .. ja kohta tulee klementtiinit :peukku: .

sessina
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: 101 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja sessina » 14 Syys 2019, 10:05

Ompas meitä vauvan odottajia täällä tänävuonna monta täällä! Ja juuri loppuvuoden, itselläkin laskettu aika 1.1. :hip:

Mullakin alkaa äitiysloma jo marraskuussa, siitä alkaa sitten varmaan kunnon joulutuskin. Hitsi, mistä saada lahjaideoita? Viimevuosina mun lahjat on olleet aika epäonnistuneita, varsinkin oman isäni kohdalla. Toissa jouluna ostin saman tavaran kun hänen vaimonsa, viimejouluna ostin keikkaliput jotka isä oli ehtinyt itsekin jo ostaa (vaikka varmistin vaimoltaan etukäteen, ettei vaan ole hankkinut! Ei sitten vaivautunut ilmoittamaan että ostikin, aikaa ois ollut). Että, kiva :shock: Tänävuonna taidan mennä näiden traumojen takia sitten lahjakorttilinjalla :lol:

harkitsematon
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harkitsematon » 14 Syys 2019, 10:28

Huomenna juhlitaan jo satasia, miten aika kuluu näin nopeaa? Ei ole kauaa kun laskin että jouluun on 150 yötä, huomenna vain 100 ja päivä päivältä vähemmän... :shock: Huomenna leivon joulutorttuja, katson joululeffan ja opiskelen
Syksy on viimein rantautunut myös tänne, eilen kävin pitkällä metsäretkellä. Alunperin suunnittelin sellaista 7km lenkkiä, mutta kamala kaatosade ja kova tuuli, niin eksyin :mrgreen: Lopulta lenkkiä tuli yli 12km, mutta olo oli mitä ihanin kun pääsi kotiin vaihtamaan kuivat vaatteet ylle, villasukat jalkaan ja syömään pitsaa!

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katikki » 14 Syys 2019, 11:06

Tulin Saksan kesästä viime yönä puoliltaöin kotiin, ihanan tuulinen keli ja pihlaja-angervot punertaa jo ruokahuoneen ikkunan takana! :syksy: Syksy :laav: :laav: :laav:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”