Enää 42 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: Enää 70 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 17 Loka 2019, 23:00

harkitsematon kirjoitti:
17 Loka 2019, 16:39
kuusipuu kirjoitti:
15 Loka 2019, 20:52
Meidän joulunodotus sai uuden käänteen, kun tänään jouduimme luopumaan vanhimmasta koirastamme. :| Tämä päivä on mennyt ihan itkuksi, hirveä ikävä pientä murusta. :cry: :cry:
Otan osaa :laav: Itse jouduin luopumaan rakkaasta koirastani elokuun lopulla. Kamalan kova ikävä :cry:
Kiitos, ja osanotto suruun ja ikävään myös sinulle. :hali:
"On korvia tassuja, pulleita massuja, häntiä vilisten..."

JapeTonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Re: Enää 68 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 17 Loka 2019, 23:34

Konvehti kirjoitti:
17 Loka 2019, 20:06
Ostin joulutaskarin :jouulu: Sen ostaminen on jokasyksyinen perinne.
Kerro onko hyviä sarjiksisa tämänvuotisessa? Näitä tuli meille töihin myyntiin ja kun pistin lehtihyllyyn niin ihan nostalgian tunne tuli, siitä on niin kauan kun joulutaskari on ostettu, oon ollu varmaan jotain 12- tai 13 v. Ja edelleen muistan yhden sarjakuvan sieltä, joka liittyi joulukakkuihin :lol:

Töissä on suunniteltu että pikkujouluiksi lähettäs syömään ravintolaan porukalla marraskuussa. Viikkoa aiemmin (vai oliko myöhemmin) lähetään katsoo stand up-esitystä Tampere-taloon. Mietittiin myös ensviikon sunnuntaille pientä "opintomatkaa" Tuurin, kattoo miten siellä on jäämaailmaa toteutettu. Jos saatais vaikka uusia ideoita ja inspiraatiota omaan myymälämme jouluksi. :see:
Pakkasyö on ja leiskuen pohja loimuja viskoo.. :talvi:

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: Enää 67 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 18 Loka 2019, 08:46

Me ostettiin eilen joulutaskari meidän pikkujouluttajalle, vähän pitää lietsoa :jouulu: :lol:

Herttinen miten päivät hupenee! Ensi viikolla on enää kaksi kuukautta jouluun!! Meinaa tulla kiirus :kiirus: Eilen illalla Lohjalla näkyi jo ensimmäisiä jouluvaloja kerrostalojen parvekkeilla :peukku:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Tonttuilija
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonttuilija » 18 Loka 2019, 11:13

Osanotot kuusipuu :hali: :laav:

Pieni kerros lunta maassa :lumi: Olen jo miettinyt minkälaisia joululahjoja antaisin ja jotain olen jo ostanut. Tahtoisin neuloa sukkia, mutta olen siinä niin hidas, että ehtii kärsivällisyys loppua. Onko teillä muilla jouluttajilla mennyt koskaan joulufiilis, kun näin ajoissa alamme tätä joulua suunnitella ja ajatella?
Toissa jouluna minun fiilikseni oli joulun alla kateissa, kun innostuin liikaa ja liian ajoissa :lol:
:glogi:

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katikki » 18 Loka 2019, 14:19

Tonttuilija kirjoitti:
18 Loka 2019, 11:13
Onko teillä muilla jouluttajilla mennyt koskaan joulufiilis, kun näin ajoissa alamme tätä joulua suunnitella ja ajatella?
Toissa jouluna minun fiilikseni oli joulun alla kateissa, kun innostuin liikaa ja liian ajoissa :lol:
Ei kyllä ole koskaan mennyt! Yritän kyllä vähän jaksotella tekemisiä, mutta mulla tulee joulufiilis nimenomaan tekemisten kautta. Ei varmaan pysyisi yllä vain joulumusiikkia kuuntelemalla :lol: Mun pitää hankkia joulukortteja, tehdä ruksikalenteria, ostaa pikkuhiljaa kuivaruokia valmiiksi, koristella asteittain ja leipoa joulujuttuja, joka viikonloppu jotain. Sillä on hyvin pysynyt yllä vuosikymmenet (vaikka äiti pyöritteli silmiään kun olin teini, että tää on varmaan vain ohimenevä vaihe)!! :woohoo: :hip: :jee: :kiirus:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 18 Loka 2019, 19:00

Käytiin tänään Weisteen Wanhassa Villassa. On se niin ihana kauppa :laav:

Lisäksi käytiin tutustumassa Triplaan. Siellä on Lindtin myymälä. Joulusuklaavarasto täydentyi erilaisilla suklaapalloilla :nam:
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Jassi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jassi » 18 Loka 2019, 20:25

Kyllä mulla välillä joulumieli hetkeksi katoaa, ja joskus voi käydä niinkin että se tulee takaisin vasta aatonaattoiltana. Siinä illassa kun on jotain taikaa. :inlaav: mutta en usko että se johtuu siitä että aloittaisin liian aikaisin. Sen varmaan vie mennessään kiire ja stressi, jotka joka vuosi kuitenkin jossain vaiheessa pääsevät tulemaan. :roll: mutta vielä ei ole stressistä tietoa, niin nyt voi nauttia joulunodotuksesta. :see:

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 18 Loka 2019, 20:41

Minulla on usein suuri jouluhypetys päällä näin loka-marraskuussa, kun ei ole vielä töissä niin isoa kiirettä ja stressiä. On niin ihanaa bongailla, kun kauppoihin alkaa tulla joulujuttuja. Ja on kiva ostella ja paketoida keräyksiin ja omaisille lahjoja tässä vaiheessa. Ja kirjoitella joulukortteja ja lukea sitä juuri ilmestynyttä joulutaskaria.

Sitten joulukuussa välttelen ruuhkaisia ostoskeskuksia ja töissäkin on stressiä. Joulun odotus on silloin enemmän mielentila, kynttilöiden polttamista ja joululeffojen katsomista kuin tekemistä. Juuri ennen joulua leivotaan joululeivonnaisia.

Kun tekee erilaisia juttuja eikä koristele kotia heti lokakuussa täyteen juhlahumuun eikä syö jo lokakuussa kaikkia jouluherkkuja, säilyy joulun odotuksen taika jouluun asti.
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Lyhty
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Re: Enää 66 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Lyhty » 19 Loka 2019, 10:03

En ole kanssa huomannut, että aikainen jouluttaminen vaikuttaisi itse jouluun. Jotenkin tää tilanne on ollut lapsesta asti, että joulua alkaa vaan automaattisesti odottelemaan elokuun tienoilla. En silti laita joulukoristeita kovin aikaisin. Yleensä koristeet laitettu marraskuun vikoina/joulukuun ekoina päivinä. Välillä kausivaloja sitten olen saattanut laittaa marraskuussa. Sisustus-/tunnelmavaloja taas sitten alan käyttämään, kun illat pimenee ja ne pidän kevääseen asti, tai siihen asti, kun tuntuu kivalta niitä pitää päällä.

Jouluherkkuja, kuten itsetehtyjä pipareita torttuja tulee tehtyä milloin mitenkin lokakuusta alkaen ja riisipuuro kuuluu samaan, mutta harvoin lokakuussa. Tänä vuonna ei ole vielä tullut tehdyksi. Joskus saatetaan syödä laatikoita ja kinkkua ennen aattoa. Joulukonvehteja yms menee silloin tällöin..
Joulu itsessään menee niin nopeasti ja aika kuluu keittiössä lähes poikkeuksetta, joten rakastan ”viettää joulua” etukäteen, että siitä saa kaiken mahdollisen irti.
Illan suussa, joulukuussa, pieni punalakki vilahti.. sytytti lyhdyn, hiipi kevyin askelin ja totesi.. pian on joulu.
Tunne lämpöinen, kiitollinen, aate tuosta iloinen.

Punatonttu
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Re: Enää 66 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 19 Loka 2019, 20:31

Kyllä on joskus ollut joulumieli hukassa. Mut se kyllä yleensä johtuu siitä muusta. Kiire, sairastaminen, stressi. Niitä hetkiä, kun kaikki ja kaiken voisi kadottaa ympäriltään. :jee:
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”