Tämän vuoden jouluopit muistiin ensi vuotta varten!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Tämän vuoden jouluopit muistiin ensi vuotta varten!

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 02 Kesä 2021, 20:14

Punatonttu kirjoitti:
30 Heinä 2020, 20:29
Niin heinäkuussa hyvä miettiä. :) Mitä tässä tulee mieleen. Tosin osin haastavaa, kun ei nykyään tiedä onko meitä jouluna 2 vai 8 :) Ja ennakkoon tulee tehtyä.

1. Enää ei tarvii olla kahta isoa luullista perinteistä kinkkua. 2 kappaletta 7-8 kg;n riittää hyvin. Osta toinen kinkuista ajoissa pakastimeen. Toisen voit ostaa tuoreena tai pakasteena. Pakastekinkun voi ottaa sulamaan siinä vaiheessa, kun eka menee uuniin.

2. Ehkä se yksi versio kalkkunasta riittää jos on vaan muutama syöjä.

Nää vaan lisääntyi. ;) Mut mitään ei mennyt hukkaan.

3. Talleta ne hyväksi havaitut reseptit ja muut ohjeet. Ja samalla muista heti muokata ne muutokset, jotka teit. (tein tämän viime jouluna).

4. Jatka samalla hyväksi havaitulla kaavalla aterioinnissa. Riisipuuro aamiaiseksi, kalat ja muu kylmä lounaaksi ja itse illallisella sit laatikot, kinkut, kalkkunat ja muut kylmä liha.

5. KIrjoita edelleen niitä ruokalappupaikkoja. Ilman niitä kuitenkin unohtuu joku. (oon monesti ehtinyt syömään ja ihmetellyt tunnetta et joku puuttuu... no ne herneet).

6, Ota edelleen jokaisen toive vastaan mitä ruokapuoleen tulee. Jokaiselle jotakin herkkua pätee edelleen.

7.Edelleen tee ja laita se joulu kuten itse haluat. Älä tee mitään siksi et koska kuuluu, koska joulu.


8. Osta sitä itselle herkkua suklaata ja jemmaa. Siivouskomero on aika varma paikka :)
Nyt tuli ostettua itselle erilaisempaa suklaata ja sain aika rauhassa nauttia omistani

9. Muista edelleenkin uusiutua. Kokeile niitä uusia juttuja. Oli se sit ruokaa, lahjat tai joulusisustus.


Niin monet joulut tullut laitettua ja muutoksia on tapahtunut tilanteen mukaan. Oltu kaksin, oltu ulkomailla, oltu isolla porukalla. Osin menee jo niin rutiinilla, Osin uusin tuulin. :lol:

Kuulostan ehkä tylsältä :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:

2 ja 8 jäi mieleen :)

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Tämän vuoden jouluopit muistiin ensi vuotta varten!

Viesti Kirjoittaja Wilma » 27 Kesä 2021, 11:55

Viime joulu oli omalta osalta uuvuttava ja kuormittava, koska jouduin käytännössä yksin tekemään joulun siivoamiset, leivonnaiset, vahtimaan lapset kaiken muun tekemisen ohella ja aattona ruoat itse, kun mies tuijotti puhelinta sohvalla. Itse en siis päässyt nauttimaan joulusta ollenkaan, koska en saanut hetkeäkään esim. rauhassa istua ja olla vain. Koko ajan sain passata jotakin eikä toinen puolisko tehnyt asian eteen mitään tai voinut välillä sitä takapuoltaan nostaa sohvalta.

Tänä jouluna en kutsu anoppia meille joulua viettämään ja näillä näkymin mies saa myös pysyä poissa jaloista jouluna.

Joulun teen ainoastaan minulle ja lapsille ja teen tasan sen verran mitä jaksan ja pystyn, koska tulevat opiskelut vaatii varmasti veronsa, että sata lasissa en pysty joulua suunnittelemaan. Enkä aio passata yhtään ketään muuta aattona.
Aion nauttia ihan lasten kesken joulusta ja olla vain :laav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa