137 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Re: 152 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 25 Heinä 2020, 18:05

shara kirjoitti:
25 Heinä 2020, 12:31
On kyllä kivaa, kun täällä on taas elämää hiljaisempien vuosien jälkeen! :hei:
Tänä on se "kotijoulupaikka". Kaikkialla tulee seikkailtua. FB, muut sivustot ja ryhmät kaikkineen, mutta kyllä tämä on se ykkösmesta Täällä on kaikki niin hyvässä järjestyksessä. Ja täällä on hyvä fiilis aina.
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: 152 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 25 Heinä 2020, 18:38

Samaa mieltä punatontun kanssa, täällä on hyvä fiilis aina :laav:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: 151 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 26 Heinä 2020, 07:08

Laskin juuri: jouluun on jäljellä 21 viikonloppua. Hyvin siis ehtii tehdä kaikki jouluvalmistelut, jos heti aloittaa :lmao: No, aloitinkin eilen illalla pipotehtaan joululahjoja silmällä pitäen. Niitä on tehtävänä ainakin tusinan verran :neulis: :neulis: :neulis: :laav:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Jonska
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonska » 26 Heinä 2020, 07:38

Hei :hei: pitkästä aikaa minäkin täällä kirjoittelen. Lukemassa kylläkin olen käynyt.

Mietin tossa että miten te osaatte ostaa lahjoja niin kamalan ajoissa? Itse kerran ostin tyttärelle tosi ajoissa. Ja kesän aikana sai muuten vaan saman minkä olin ostanut jo jouluksi. :roll: vähän harmitti. Sen jälkeen olenkin jättänyt viimetippaan :lol:
"Rauhaa, joulurauhaa, muista joulusi pyhittää.." <3

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 26 Heinä 2020, 12:55

Jonska kirjoitti:
26 Heinä 2020, 07:38

Mietin tossa että miten te osaatte ostaa lahjoja niin kamalan ajoissa? Itse kerran ostin tyttärelle tosi ajoissa. Ja kesän aikana sai muuten vaan saman minkä olin ostanut jo jouluksi. :roll: vähän harmitti. Sen jälkeen olenkin jättänyt viimetippaan :lol:
Meidän teineille eivät muut osta tavaroita kuin minä, joten ei ole vaaraa, että saavat saman tavaran muualta :see: Ainoa vaan, että aika helpolla sitten annankin jo ennen joulua jouluksi ajatellun lahjan, kuten kävi nyt kesällä :mrgreen: Ostan myös ns. vain takuuvarmoja lahjoja varastoon, jotka takuulla kelpaavat vielä joulunakin.
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 26 Heinä 2020, 20:37

Talven mustikat pakkasessa, n. 30 l :woohoo:
Nyt sit näköjään pitää ainakin päivä potea selkää🤕
Innostui taas vähän liikaa poimimaan Äidin kanssa mutta kivaa oli ja sää suosi👍
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 26 Heinä 2020, 20:37

Lahjojen ostamisesta. Oli aikoja jolloin pystyi ostamaan ajoissa pikkupirpanoille. Nyt on riski et tulee muualta, maku muuttuu jne. Mut ostan kyllä jos vastaan tulee joku josta tulee heti se et tietää kenelle antaisi. Toki se vaara on et unohtuu jonnekkin kaapin perälle.
Mulla on kyllä aika ajoissa joululahjalista työnalla niin sinne tulee sit merkattua mitä tullut mieleen ja sit jo hankitut.
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 27 Heinä 2020, 10:04

Yleensä minäkin kyllä hankin lahjat lapsille vasta lähempänä joulua. Mutta aikuisille voi hankkia jo aikaisemmin, tämäkin tietysti riippuen lahjasta ja saajasta.
I'm dreaming of a white Christmas... but if the white runs out, I'll drink the red

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 27 Heinä 2020, 15:25

Mä en osaa ostaa ajoissa lahjoja omille lapsilleni. Tai esikoinen 5v ei kyl osaa toivoa vielä mitään ja jotenkin tuntuu et jos leluja ostaa niin ne ehtii jo vaihtua :roll:

Tonttu76, kiitettävä määrä mustikoita! Mä kävin kans eilen marjassa mut unohdin poimurin joten saalis jäi minimaalisen pieneksi. Onneksi löysin sentään sieniä.

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 27 Heinä 2020, 16:45

Freyja86 :hali:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”