137 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: 148 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 29 Heinä 2020, 21:34

Omppu :hali: toi Heinänteko olisi ihanaa, tulee mieleen mummolan ajat kun oli nuori :laav:
Teettekö pien paaleina vai irtona :peukku:
Mun kunto ei vaan taitaisi enää kestää :oops:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 29 Heinä 2020, 21:49

Wilma! Onpa kiva, että palasit palstalle :hei:

Omppu: mekin osallistutaan joihinkin hyväntekeväisyyskeräyksiin, lähinnä joulun tienoilla. Tuota reppu- ja penaalikeräystä voisin nyt miettiä...
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Jonska
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jonska » 30 Heinä 2020, 08:22

Hihi, nyt jo kahtena aamuna kun olen koiran kanssa käynyt lenkillä, kuulokkeissa pauhannu joulumusiikki. :mrgreen: En normaalisti ehkä näin aikaisin kuuntele. Mutta nyt siitä on saannu puhtia lenkkiin :lol: :lol:
"Rauhaa, joulurauhaa, muista joulusi pyhittää.." <3

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 30 Heinä 2020, 09:38

Jonska kirjoitti:
30 Heinä 2020, 08:22
Hihi, nyt jo kahtena aamuna kun olen koiran kanssa käynyt lenkillä, kuulokkeissa pauhannu joulumusiikki. :mrgreen: En normaalisti ehkä näin aikaisin kuuntele. Mutta nyt siitä on saannu puhtia lenkkiin :lol: :lol:
Minäkin soitin autossa joulumusaa. Sain Facen roskisryhmän kautta Dean Martinin joulu-Cd:n ja pitihän sitä tietenkin testata :)
I'm dreaming of a white Christmas... but if the white runs out, I'll drink the red

benethe
Tonttu
Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja benethe » 30 Heinä 2020, 12:34

Heippa kaikki, täällä taas! :hei:
Mukava oli lueskella ketju läpi ja päästä kartalle kaikkien koronavuoden kuulumisista. Täälläkin ollaan painettu etätöitä keväästä asti, mutta nyt heinäkuun olen tehnyt toimistolta käsin kun alkoi kotona tulla ihan mökkihöperöksi. Ketään kollegoita ei sama ole nähtävästi vaivannut, vaan olen saanut olla toimistolla ihan omassa rauhassa. Kelpaahan se!

Asiakkaiden ollessa pääosin lomilla on töitä ollut vähänlaisesti, joten puhdetöikseni siivoilin eilen keittiön kaapistoja. Siellä olikin paljon kevään aikana vanhaksi mennyttä kahvimaitoa, keksejä ja muuta roskiin joutavaa. Ja kuin palkinnoksi tölkillinen syyskuussa vanhaksi menevää glögiä! Harmi olisi heittää sellainen aarre pois, voipi olla että adoptoin sen hellään huomaani ja laitan jemmaan satasia silmällä pitäen. Pienet ne on ilot jouluttajalla. :lol:

Jouluajatukset puskevat päivä päivältä voimakkaammin päälle, etenkin kun kohdalle osuu synkkiä sadepäiviä jotka oikein vaativat kynttilöitä, kupposen teetä ja pehmeitä vilttejä. Olen vihdoin ja viimein jäämässä kesälomalle huomenna, ja ensi viikolla suuntaankin Lapin joulumaahan samoilemaan! Siellä varmasti tulee katseltua paikallisten yrittäjien putiikkeja joululahjalasit tiukasti silmillä. En malttaisi odottaa! :woohoo:
Sydämessä pienessäkin asuu joulun taika.
Pysähdy siis Sinäkin, nyt on juhlan aika. :laav:

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: 146 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 31 Heinä 2020, 15:14

Vuoden vika mökkireissu alkaa kahden tunnin päästä! Taas tulee aimo annos syksyä (jollei vielä ihan jouluttelua) kun kuljeskellaan lakkasuolla, maalataan mökkiä ja istuskellaan kynttilänvalossa ja takkatulen ääressä. Joululahjapipotarvikkeet mukana, koko pitkän matkan (500 km) saan laittaa pyöröpuikot suihkimaan. Kolmas pipo jo työn alla! :neulis: :neulis: :neulis:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 31 Heinä 2020, 17:12

Istun tässä soffalla ja mies grillaa. Ei yhtään huono notkua lempisivustollaan ja lempiaiheensa parissa. :lmao:
Nautin hetkestä. Saa pohtia jouluasioita.
Kiva saada ajatukset pois. Tuntuu et normi arki on nykyöön coronaa, töitä ja etätöitä. Viimeistä paljon. Ja ei en tarkoita mitenkään coronaa väheksyä. Viikonloppuna ajatus vähän pihassa puurtaa ja sit olis synttärikemut tiedossa. Lahjan kävin tänään ostaa.
Aika menee niin julmetun nopeesti. Kesä meni jo. Kohta elokuu. Ja laskurissa sit pian alle 100.
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: 151 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 31 Heinä 2020, 20:38

JapeTonttu kirjoitti:
29 Heinä 2020, 08:02
Tuleeko han tänä vuonna jotain herkullisia uutuuksia?
Ainakin Fazerilta tulee uutuuskonvehti, joka on kuin Julia mutta marmeladina on Pihlaja-marmeladia. Laivalla näitä oli jo myynnissä. Tulevat käsittääkseni lokakuussa kauppoihin.

Käytiin tänään Porvoossa ja Brunbergin tehtaanmyymälässä. Aika ihania herkkuja siellä on myynnissä :nam:
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 31 Heinä 2020, 21:17

Rykäisin nyt Jouluystävät-osiossa (pikku)joululahjojen vaihtoringin pystyyn. Käykää sankoin joukoin ilmoittautumassa :peukku: Tämä on mielestäni ollut aivan ihana perinne tällä palstalla ja toivottavasti saadaan tänäkin vuonna se toteutettua :see:

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Re: 145 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Katikki » 01 Elo 2020, 08:55

Kiitos Konvehti! :hali: :laav:

Hyvää elokuuta kaikille! Vaikka ei olekaan vielä syksy, loppukesä kuitenkin, ja syksy lähestyy... Satasiin enää puolitoista kuukautta! :syksy:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”