Enää 97 yötä jouluun!

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
inkatonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: 145 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja inkatonttu » 03 Elo 2020, 17:07

Minun herkkusuklaa on myös wienernougat, nam nam nam :nam:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilma » 03 Elo 2020, 20:59

Nyt täytyy kyllä tunnustaa, että en muista oonko ikinä wiener nougattia syönyt :shock: täytyy varmaan asia korjata :see:

Täällä tuli illasta lasten yhteisvoimin käytyä vaihteeksi lelut läpi. 2 isoa pussia leluja roskiin ja kolme pussillista odottaa kirppikselle vientiä. Silti jäi taas älytön määrä leluja jäljelle :shock:
Ja tätä ennen olen jo kahdesti tänä vuonna lelut käynyt läpi ja jokaisella kerralla pussillinen roskiin.

Sitten kun tulee vielä jemmattua leluja tuota pienintä isäntää ajatellen, että jos se vaikka leikkisi jossain vaiheessa mm. Brion puuradalla, leikki elukoilla tms. millä isoimmat ei enää leiki niin eihän noita viitsi vielä eteen päin myydä.

Joulukuusta oon tässä parin päivän ajan pähkäillyt, että laitetaanko valkoinen kuusi tänäkin jouluna pystyyn vai pitäisikö hommata aito :hmm:
Muovikuusen saa joulukuun alussa pistettyä jo esille kun taas oikean kuusen vasta jouluviikolla.. :hmm:

Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 03 Elo 2020, 21:14

Kyllä maistuisi wiener nougat. Enpä muuten ole moneen jouuun ostanutkaan.
Miehelle tuossa sanoin hetki sitten et ajattelin laittaa jouluverhot keittiöön ja sit olohuoneeseen ne uudet joulumatot.'Kylmän rauhallisesti totesi et siinäs laitat :inlaav: Ei häntä kuulemma haittaa.

En nyt vielä laita kuitenkaan.
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 03 Elo 2020, 21:32

Huh huh, nyt on auto katsastettu :peukku:
Mutta se osa mikä oli mennyt niin eihän se voinut mennä niin kuin strömsössä :slam:
Sen uuden absi boksin kun laitto paikalleen niin auto löi ajoneston päälle, joka ei pitäisi viisaimpien mielestä mennä kun osat on identtiset mutta niin vain meni :thud: Onneksi oli viisas korjaaja niin osas sen ohittaa :woohoo: nyt auto siis kunnossa ja leima paperissa :peukku: nyt on yksi huolenaihe vähempänä :peukku:

Äidin kanssa ollaan etsitty vadelmia mutta täällä päin ne on kuivuneet :shock: eli niitä ei sit taideta saada :hmm:
Mites te muut keräättekö itse ja jos keräätte niin löytyykö?

Leppoisaa viikon alkua kaikille :hali:
Lumiset oksat vihreän puun, kimmeltää valossa jouluisen kuun. Katsoen tähtien hopeista nauhaa, toivotan jouluusi lämpöä, rauhaa! :hali:

Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Elo 2020, 22:02

Emme kerää itse marjoja. Ostimme torilta ja kaupasta tosin mustikoita ostimme isäni tutun kautta, joka kerää niitä itse. Pakastamme tänä vuonna vain noita mustikoita, muut marjat ostamme sitten tarpeen mukaan talvella pakasteesta. Aiempina vuosina olemme pakastaneet mansikoita ja vadelmia.

Teimme jo mustikoista maukkaan piirakan :nam:

Tänään oli ihana lämmin päivä, tosin syksyn viileys tuntui jo lämmön läpi.
Joulu oveen kolkuttaa hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu! – Z. Topelius –

Freyja86
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Freyja86 » 03 Elo 2020, 22:11

Mä oon aiemmin ostanut pakasteena marjat. Mustikoita lähinnä syödään. Tänä vuonna tosin on noita omia viinimarjoja joten niitä pakastettiin. Mustikoita olisin halunnu kerätä mut tosiaan oma aika ei riitä.

Täälläkin mun suosikki suklaat on Fazerin sininen ja Wiener Nougat :)

Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Katikki » 04 Elo 2020, 08:01

Meillä on pihassa vadelmia, pensasmustikoita, karviaisia ja vähän herukoita (puskat siirrettiin viime vuonna joten tällä hetkellä herukat ottaa vasta vauhtia), joten niitä kaikkia poimitaan pakkaseen. Mansikoita ollaan ostettu pakkaseen vähän, ja täällä mökillä kerätään lähisoilta hillaa (mies poimi eilen vartissa puolitoista litraa). Mustikoita en tykkää poimia kun se on taistelua hyttysiä ja hirvikärpäsiä vastaan, ne ostan yleensä kaupan pakastealtaasta tarpeen mukaan. Aikaisemmin meille jäi aika paljon marjoja pakkaseen muumioitumaan, mutta smoothiekoneen hankkimisen myötä marjojen kulutus on kasvanut räjähdysmäisesti ja mikäs sen parempi, koska kaikki vitamiinit tulee nyt syötyä :peukku:
Joulukuu on täynnä kiirettä ja juoksua,
paperin rapinaa, piparin tuoksua

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wilma » 04 Elo 2020, 10:29

Mansikoita on pakkaseen jo ostettu ja mustikassa käytiin lasten kanssa ja saaliiksi tuli alle 2l mustikoita, kun herra 2v päätti lähteä seikkailemaan milloin mihinkin :lol: ja lopulta itikat kävi niin pahasti jo päälle että ei siellä voinut olla :mad:
Vadelmaa pitäisi vielä jostain saada edes muutama litra :hmm:
Omasta pihasta löytyy yksi viinimarjapuska, mutta en tykkää yhtään noista marjoista, niin mitä nyt pojat syö suoraan puskasta ja loput syökööt linnut :mrgreen: eikä niitä niin paljoa ole, että edes mehua kehtaisi tehdä :roll:

Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 04 Elo 2020, 11:23

Minäkään en juuri keräile vaan ostan. Saa joku muu keräillä mun puolesta :) Omalla tontilla on muutama pensas viinimarjaa. Taitaa olla 1 jokaista eli puna, valko ja musta. Niistä tulee kerättyä ihan muutamat tertut vaan.
Lakkaa ostettiin nyt pari tönikkää ja vaselmia laatikollinen. Piti ostaa toinenkin mut jo päällimmäisinä oli aika reilusti huononnäköistä marjaa nin ei sit otettu. Katsotaan tuleeko parempaa erää vielä.
Mustikkaa ja mansikkaa ollaan ostettu tuoreena sit ympäri vuoden tarpeen mukaan. Joskus vadelmaakin ja karhunvatukkaa.
Muuten hittinä meillä on Lidlin pakastevadelmat. Niitä menee aika kivasti. Tulee keitettyä kiisseleitä ja kakkuihin mousset.

Oon siis lähinnä tämmöinen kauppamarjastaja :)
Joulun taika, yhteinen aika. Se mieliin jää, ja läheiset nää

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viesti:

Re: 142 yötä jouluun!

Viesti Kirjoittaja Wilma » 04 Elo 2020, 23:46

Me käytiin tänään toisen pojan kanssa tutustumassa eskariin ja torstaina kolmannen pojan kanssa samaan päiväkotiin. Kiva kun kumpikin aloittaa samassa paikassa, niin ei tartte eri paikkaan viedä. Erilainen arki alkaa ensiviikolla kun esikoinen aloittaa 2.luokan ja toinen eskarin ja kolmonen päiväkotielämän. Jäädään nuorimman kanssa kaksin kotiin. Ihan rauhalliset päivät on tervetulleita :lol: toki päiväkotilaiset ei ole kun 12.30 hoidossa, mutta aamut on ainakin rauhallisia :cool:

Tämän päivänkin sain nauttia kahden vanhimman seurasta, kun pienimmät oli mummolassa, tosin syy tähän oli minun selkä, joka nyt meinaa sanoa taas sopimustaan irti :mad: Enkä näin ollen pystynyt tänään nuorinta edes nostelemaan niin ei oikein olisi tullut mitään pienimmän perässä juoksentelusta.
Kiertoliikkeet tuntuu edelleen inhottavilta, mutta ehkä tämä tästä...

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”