Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
benethe
Tonttu
Tonttu
Viestit: 192
Liittynyt: 07 Syys 2016, 12:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja benethe » 24 Elo 2020, 16:23

Joulukuusia olen katsellut omasta metsästä. :mrgreen: Merkkaan potentiaaliset ehdokaan yleensä jonkun merkkinauhan avulla jotta muistan sitten vielä kuusenhakureissullakin että mitkä yksilöt olivat kyseessä. Joka vuosi on kuitenkin käynyt niin, että se mikä kesällä näyttää oikeen hyvältä onkin talvella ihan kamala ja lumen alle lyyhistynyt. :lol: Ja sitten tarvon semipaniikissa ympäri pöpelikköä etsimässä Sitä Oikeaa. Mutta ehkä tänä vuonna tämä paperilla ihan hyvin toimiva suunnitelma toimii myös käytännössä ja puu tarvitsee vain käydä poimimassa 21. tai 22. päivä.

Avatar
Joulukori
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 24
Liittynyt: 11 Heinä 2013, 07:15

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Joulukori » 31 Elo 2020, 11:55

Ostin pari valotonttua enkä malttanut pistää kaappiin, vaan jätin sängyn viereen ”mallailua varten” killumaan. Parina iltana on täytynyt pistää niihin valot päälle, noin testimielessä tietenkin. 😊

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 04 Elo 2021, 12:05

Olen ostanut jo muutaman lahjan ja suunnitellut muita lahja-hankintoja. Ihan normaalia jo tässä vaiheessa vuotta.
Olen miettinyt paikkaa joulukuuselle. Meillä huonekalujen järjestys muuttuu aina välillä, joten joulukuusikaan ei ole vuodesta toiseen samalla paikalla.
Olen haaveillut erillisestä juhla-astiastosta ja siitä miten tekisin hienon joulukattauksen. Tämä haave on taas nostanut päätään.
Ollaan puhuttu miehen kanssa siitä, että parin vuoden päästä voitaisiin viettää joulua pohjoisessa. Tästäkin haaveiltiin 15 vuotta sitten jo, vielä on vaan toteuttamatta.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 04 Elo 2021, 12:47

Joo, mietin lähes päivittäin, missä mahdamme joulua viettää ja miten uuteen kotiimme saadaan mahtumaan joulukuusi. Myös joulukoristelaatikot on käyty läpi ja karsittu osa pois. :koristelua:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 04 Elo 2021, 14:28

........................

Avatar
Talvityttö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 39
Liittynyt: 15 Loka 2014, 13:14

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Talvityttö » 07 Elo 2021, 15:46

Miettinyt jouluaiheisia maalauksia ja suunnittelen mahdollisesti joulukorttien askartelua. Tarvikkeita ainakin on jo ennestään :jouulu:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 07 Elo 2021, 17:21

..........................

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 07 Elo 2021, 20:59

Olen ostanut jokusen joululahjan. Lasten joulukalentereihin olen hankkinut täytteitä ja ostanut itselle ja tytölle valmiit joulukalenterit. Lisäksi olen ostanut jouluksi punaisen kynttilän.

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 08 Elo 2021, 15:31

Jo vain. Pakastimessa uusia perunoita ja kasa marjoja myös jouluun. Miettinyt jouluruokia olkoonkin et niissä ei yleensä isompia muutoksia.

Toisaalta on virinnyt mielessä, että joulun olisi muualla. Jotain mökkilomaa (lue paremmalla varustuksella).
Hieman tässä jarruttaa, kun ei edes tiedetä missä asutaan jouluna.

Kerppuli
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Maalis 2020, 17:25

Re: Oletteko tehneet jo jotain jouluun liittyvää?

Viesti Kirjoittaja Kerppuli » 21 Elo 2021, 10:45

Joulukorttiaskartelu on jo hyvällä mallilla! Käsityölahjojen suunnittelu on jo kovassa vauhdissa, saa nähdä riittääkö rahkeet kaikkeen suunniteltuun.

Ollaan ensimmäistä joulua nyt uudessa kodissa, kuusen paikka on aika selkeänä mielessä ja kaikki muu löytänee paikkansa myös.

Koristelaatikkoa pitäisi käydä läpi ja laittaa rikkinäisiä koristeita pois.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa