Aatto ilman joulupukkia?

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 21 Heinä 2020, 12:57

Minä voisin pikkuhiljaa alkaa luopumaan joka-aattoisesta joulupukin vierailusta meidän perheessä. Se sitoo aikataulua ja ko. palvelu on vuosi vuodelta tullut kalliimmaksi. Isompi lapsi menee yläasteelle, pienempi kouluun, muut joulunviettäjät ovat aikuisia. Itse muistelen että joulupukki ei tullut meille enää sitten kun minä (kuopus) olin tokaluokkalainen, enkä tainnut sitä mitenkään harmitella.

Mitäs ajatuksia "joulupukiton" aatto palstalaisissa herättää? Jääkö joulu mielestäsi vaillinaiseksi ilman joulupukkia?
Miten teillä on mahdollinen siirtymä pukillisesta joulusta pukittomaan hoidettu?

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 21 Heinä 2020, 21:07

Meillä pukki kävi vain muutaman vuoden kun lapset olivat alle 10-vuotiaita. Tämä jäi pois kun muutettiin paikkakunnalta, jotenkin luontaisesti muuttui niin että pukki jätti paketit eteiseen joulusaunan aikana. Meillä ei lapsuudenkodissa ollut koskaan joulupukkia, joten en oikein osannut sellaista kaivatakaan.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 21 Heinä 2020, 22:57

..............................

HannaT
Tonttu
Tonttu
Viestit: 161
Liittynyt: 05 Loka 2014, 10:27

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja HannaT » 22 Heinä 2020, 08:01

Meillä on nyt nuorin 10 vuotta ja pukki on tainnut 3 vuotta jättää lahjat kuusen alle. Ollaan oltu sillä aikaa esimerkiksi saunassa tai mummolassa syömässä. Viimeinen pukki joka meillä kävi oli niin huono että pojatkin totesi että sen oli pakko olla joku kiireisen pukin sijaispukki :lol:

Avatar
Jonska
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 97
Liittynyt: 11 Elo 2014, 13:31
Paikkakunta: Pyhtää

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja Jonska » 26 Heinä 2020, 07:33

Itse kun olin pieni ei meillä käynyt pukkia. Jätti lahjat kuusen alle kun olimme haudoilla. Tyttäreni kun oli pieni kävi pukki kahtena ekana jouluna. Sitten jätti lahjat kuusen alle kun oltiin saunassa. Nyt jo 10v. Ei ole erityisemmin kaivannut pukin vierailua. :see:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 26 Heinä 2020, 08:13

Muistan että sen yhden kerran kun meillä kävi joulupukki lapsuudessani ulkomaanvieraan kunniaksi, se oli meille isommille lapsille (10 ja 8 v) jotenkin kauhean noloa kun tiedettiin hyvin että se oli meidän talkkari. Kun joulupukki jättää lahjat kuusen alle tai eteiseen, on jotenkin ”helpompaa” uskoa joulupukkiin pidempään :lol: :see:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 26 Heinä 2020, 13:05

Lapsuudessani pukki kävi muutaman kerran, kunnes 5-vuotiaana tajusin, että pukki oli isäni. Silloin myös tajusin, että Joulupukki onkin satua.

Pari kertaa isäni esitti pukkia, kun lapseni olivat pieniä. Sen jälkeen pukki jätti lahjat kuusen alle sillä välin, kun oltiin vanhemmillani syömässä.

En halunnut tilata jotain vierasta ihmistä meille pukiksi ja eivätpä lapsetkaan tuntuneet sitä kaipaavan.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 29 Heinä 2020, 07:55

Meillä Joulupukki kävi lapsena vaihtelevasti. En ole varma, mutta ainakaan ihan ensimmäisissä vauvakuvissani ei joulupukkia näy, tosin ollaan silloin oltu mummin luona. Jossain vaiheessa pukki alkoi tulemaan, olisinko ollut 2 tai 3vuotias. Jouluna 1997 istuimme siskoni kanssa sohvan nojalla ja sisko näytti pukin mustan takatukan ja parran narun. Silloin tajusin, että oikea pukki ei ainakaan meillä käy. Muistaakseni en ollut järkyttynyt, ehkä vain se oli 6 vuotiaana loogista tajuta. Isä kuoli seuraavana keväänä eikä pukkia enää käynyt, uskon että äiti on aina isän hinnaksi sen hankkimisen hommannut.

Talvella 1998 hankimme ensimmäisen kissammme Pumpuli. Siinä oli niin paljon uutuuden viehätystä, että ei puksta käynyt edes ajatus mielessä. Sinä vuonna avasimme kuin sattumalta telkkarista Samu Sirkan Joulutervehdyksen ja avasimme joululahjat sitä katsoessamme. Se perinne on jäänyt ja symbolisesti voisi sanoa, että Sami Sirkasta tuli meidän uusi joulupukki. Lahjat saa avata vasta kun Samu Sirkka alkaa ja näin tein myös viime jouluna jonka vietin avomieheni kanssa. Minulle tosiaankin se aaton pukki on nykyään Samu Sirkka. Ehkä se sopii hyvin tälläiselle Hardcore Disney fanille. Joululahjoja pidämme esillä sitä ennen aina joulukuusen alla. Paketteja on kiva hipelöidä ja on ne kauniita katseltavia.

Itse joulupukki on minulle kaunis satu ja joskus oon sitä itsekkin esittänyt ala-asteella. Joulupukki kirjoista pidän, varsinkin Kunnaksen ja aattoaamuna katon mielelläni Kuumaa Linjaa. Siinä on sitä jotain. Myös joskus Joulutorilla tai vastaavissa jos pukin näen, niin hyvän joulun toivotus pitää hänelle antaa. :dee: :dee:

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja Wilma » 29 Heinä 2020, 18:00

Silloin kun itse olin lapsi, niin taisin olla 8 vuotias kun usko pukkiin loppui kun tajusin veljeni olevan pukkina :lol: joten tämän jälkeen pukkia meillä ei enää jouluna käynyt.

Omat lapset uskoo joulupukkiin vielä, joten pukki saa vielä käydä. Pari vuotta sitten jouluna oltiin oksennustaudissa, joten näin ollen pukki ei meillä käynyt eikä lapset nyt moksiskaan asiasta ollut, kun saatiin huijattua sen verran, että kuulivat porojen kilikellot ja lahjasäkit oli oven taakse ilmestynyt :dee: :lol: toki odottivat tuolloinkin pukkia, mutta pettymys ei kuitenkaan ollut.

Saa nähdä, milloin esikoisen usko pukkiin loppuu, kun on nyt reilu 8 vuotias ja miten nuoremmille veljille sitten möläyttää myös ettei pukki ole oikeasti olemassa.

Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Aatto ilman joulupukkia?

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 29 Heinä 2020, 21:36

Meillä käy vieläkin pukki :lol:
Mies nimittäin kiertelee pukkina ja kotona pukee vermeet päälle :hip:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa