Pikkujoulut

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja Wilma » 03 Elo 2020, 21:27

En onnistunut bongaamaan tästä ketjua, mutta mikäli löytyy, niin tämän voi poistaa :see:

Aiotteko viettää pikkujouluja perheen kanssa, töissä, ystävien tai muun seurassa? Milloin olette pikkujouluja viettäneet ja kuuluuko näihin jotain perinteitä vai miten juhlitte?

Me ollaan joka vuosi ihan perheen kesken juhlittu, aiemmin tuli myös ystävien kanssa vietettyä mutta ei enää moneen vuoteen.

Viime vuonna tuli pikkujouluihin tehtyä vaikka mitä, mm. voileipäkuusia sekä kuusen malliin hedelmistä ja marjoista tarjottimelle, lapsille coctailtikkuja ym.. Ja jotain muutakin, mitä en nyt muista tähän hätään :lol: eli syömisiin tuli panostettua ihan kunnolla. Lapsille oli jouluinen temppurata ja lahjojen etsimistä. Ja askarreltiin lumiukot ja piparit saivat koristella. Ja lopuksi oli tonttudisco :jouulu: taidettiin myös jouluinen elokuvakin katsoa, jos en nyt ihan väärin muista.

Meillä pikkujouluja ollaan vietetty yleensä joulukuun alussa ja samalla linjalla tänäkin vuonna. Toki jotain uutta voisi lapsille miettiä, mutta tuo aarteen etsintä taitaa ehkä enemmän se kohokohta kuitenkin olla :see:

Välillä sitä kaipaisi ihan aikuisten kesken juhlia pikkujouluja, mutta tuntuu että aikaa ei ole eikä ystävät niin innoissaan näistä enää ole :|

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Elo 2020, 22:10

Työporukan kanssa ollaan käyty joululounaalla. Perheen kanssa syödään 1. adventtia edeltävänä lauantaina jouluateria (tosin köyhempi kuin jouluna) ja silloin myös koristellaan koti joulukuntoon. Katsotaan illalla joululeffa. Ne ovat minun pikkujouluni. Töissä olisi pikkujoulut mutta en ole niissä käynyt.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja Katikki » 04 Elo 2020, 08:03

Työpaikalla vietetään pikkujouluja, mutta kotona emme ole sitä erityisesti viettäneet. Usein joulukuussa isolla porukalla piparitalkoot ja erikseen glögi-istujaiset naapureiden tai lähisuvun kesken. :pipru: :kynde:

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 04 Elo 2020, 11:31

Ei ihmeemmin. Jotain pientä on kotosalla nyt ollut, kun miehen kanssa kaksin. Se on enempi maistelua jouluruoista.
Työn puolesta ollaan joskus kauan aikaa sitten oltu yrittäjien pikkujouluissa, mutta ei ole kiinnostusta niihin. Niissä se sama kaava aina ja ennalta-arvattavissa. :lmao: Niihin on saanut maksaa aika arvokkaan illalliskortin ja ei ole ruoka vastannut odotuksia. Ja ei muuten, mutta siis maksan kyllä mielelläni vähän enemmänkin mut odottaa saavansa sit vähän parempaa tai laadukkaampaa.
Työporukalle ollaan tarjottu joulukahvitus.
Mut kotioloissa fiiliksen mukaan. Ei oo sillain pakko olla.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 05 Elo 2020, 15:12

Meillä on ollut vuosikaudet perinteenä pitää perheen omat pikkujoulut joskus joulukuun alkupuolella. Syödään jouluisia herkkuja, pelataan jotain yhdessä tai katsotaan joku joululeffa. Ennen tehtiin ihan lahjojen vaihto, mutta muutamana viime vuonna minä olen tainnut hankkia kaikkien lahjat (palstan joululahjavaihdosta saatu lahja oli muuten minun lahjani :hei: )

Työaikan pikkujouluihin olen myös osallistunut.Valtion virkamiehenä työnantaja ei pikkujouluja kustanna, vaan me osallistujat itse. Nämäkin kemut on vuosien mittaan pienentyneet ja rauhoittuneet.
Meillä on kyllä työpaikalla ollut myös sellainen päiväsaikaan järjestetty vähän hartaampi juhla kahvituksella, mutta saas nähdä järjestetäänkö tänä vuonna.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 20 Syys 2020, 09:20

Perheen kanssa ei olla erityisesti pikkujoulua vietetty, sillä äitini ei ole jouluihminen ja siskon kanssa muutenkin saatettiin fiilistellä joulua ympäri vuoden. Avomiehenikään ei jouluihminen ole että jos ns. pikkujoulua vietän niin se on yksikseni suklaakonvehtien ja joululeffan äärellä joskus marraskuussa.

Lapsuudenystävien kanssa vietimme aina ennen pikkujoulua, silloin kun vielä asuin lapsuudenkodissa. Nykyään kun ennnen joukua menen käymään porukoillani niin yllä toivon, että ehitän näkemään ja antmaan lahjat toisillemme, niin siinä saalla vähän pikkujouluillaan leffojen, herrkujen ja/tai lautapelien kanssa. Lapsena pikkujoulumme oli ihan kunnon juhlat, tarjoilin jouluruokia, oli kuusi jo pystyssä ja jaoimme toisillemme itsetehtyjä pikkujoululahjoja. Muistettavimmat ovat itse tehdyt c-kasetit, josa oli puhuttua "radio-ohjelmaa", jossa esiinnyimme sumrffeina ja tonttuina, sekä kaverien mulle tekemä vhs-nauha, jossa he esittivät Itsevaltiaiden lauluja.

Työporukalla meillä on kyllä ihan pikkujoulut tulossa. Kaupan alalla joulu kun on isoin sesonki, niin ollan sovittu että pikkujoulut vietetään jo lokakuussa, kun marras- ja joulukuussa ollaan kaikki töistä ihan puhki. On tarkoitus että mennään ihan työkaverin luokse iltaa viettämään, juodaan jotain ja todennökäsesti tilataan ruuat jonkun noutopalvelun kautta. Pukeudutaan 80-luvun vaatteisiin ja kuunnellaan kasarimusiikkia ja vaan vietetään aikaa keskenämme. MInusta se kulostaa kivalta, en pidä juhlista joissa on liikaa ohjelmaa ja koska olen porukkamme uusn jäsen, niin mukavaa tutustua työkavereihin ihan vapaa-ajan merkeissä.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 20 Syys 2020, 10:51

........................

Merida
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Joulu 2019, 20:09

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja Merida » 22 Syys 2020, 13:29

Meillä työnantaja on kieltänyt pikkujoulut koronan takia. Myöskään esim. eläkekahvituksia ei nyt voida järjestää.

Avatar
Punatonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 388
Liittynyt: 23 Syys 2013, 09:44

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja Punatonttu » 22 Syys 2020, 17:47

Meillä on kotona välillä ollut pienet pikkujoulut. Eli viime ajat miehen kanssa kaksin testattu ja maisteltu jouluruokia :)
Töissä on ollut joulukahvitus tai viety porukka syömään. Mä vastaan meillä töissä joulutuksesta :)
Joulukahvitus meillä on näillä näkyvin. On niin pieni porukka ja ollaan muutoinkin kontaktissa. Jos ei muuten niin leivon kakut ja hommaat kahvipaketin/teen jokaiselle. :kuusi2:

Sitten nämä muut työn puolesta pikkujoulut niin ei olla oltu moneen vuoteen. Ne on niin nähtyjä. Saat maksaa arvokkaan pääsylipun, joka kattaa ruoan ja jonkunlaisen ohjelman (mut ei ole ruoka ollut hääviä ja esitykset ei kummoista, eikä omaan makuun).

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Pikkujoulut

Viesti Kirjoittaja freiska » 26 Syys 2020, 11:04

työnantaja on jo ilmoittanut ettei pikkujoulua vietetä tään koronan takia.ei myöskään ole tykypäivää samasta syystä.harmi vain.ja toi pikkujoulu työnpuolesta on minulla ollut että käyn syömässä ja sitten poistun humalaisten keskeltä pois :roll:
ruuat on olleet aina tosi hyviä sielä.toivottavasti saadaan edes joululounas työn puolesta erikseen.
kotona olen laittanut jotain pientä joulu ruokaa pikkujouluksi mut en sen kummempaa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa