Lemmikeille joulu

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Lemmikeille joulu

Viesti Kirjoittaja Katikki » 25 Syys 2017, 15:44

Taidan olla poikkeus täällä, meillä ei kissoille ja koirille ei osteta kalentereita eikä lahjoja... paitsi koirat saa isot puruluut jyystettäväkseen kun joulusiivoukset ja muut touhut käynnistyy, pysyvät tyytyväisinä eivätkä pyöri jaloissa :laav: :lol: Kyllä meidän lemmikit on meille tosi rakkaita, mutta en usko että ne osaa arvostaa sen enempää mitään lahjahommia, ovatpahan tyytyväisiä kun ollaan koko lauma koossa, ehditään pitkille metsälenkeille monena päivänä peräkkäin, ja joku pipari joskus tipahtaa "vahingossa" lattialle nenän eteen... :nam: :inlaav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Lemmikeille joulu

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 25 Syys 2017, 16:18

............................

Avatar
Limetti
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 888
Liittynyt: 01 Loka 2009, 12:18

Re: Lemmikeille joulu

Viesti Kirjoittaja Limetti » 25 Syys 2017, 16:26

Mun koira saa jouluna muutaman paketin. Itse olen yleensä ostanut jotain herkkuja tai luita. Ostaisin niitä koiralle joka tapauksessa, joten tulevat ihan tarpeeseen. Ja kiva paketoida hauvallekin lahja, jonka saa sitten itse avata. 🐶
Osallistuuko muilla lemmikit myös oman lahjan avaamiseen?

Avatar
Renaissancefire
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 30
Liittynyt: 02 Joulu 2016, 08:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lemmikeille joulu

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire » 26 Syys 2017, 03:28

Joskus ostettiin kissoille kissanminttujoulukalenteri (silloin meillä oli kaksi kissaa, nyt on vain yksi). Nykyäänkin kissa saa kyllä jotain erikoisempaa jouluna, olen joskus paketoinutkin lahjan, mutta kissa ei ymmärtänyt avata sitä, katseli vain. :lol:

Tämä kissa ei ole koskaan ollut kovin kiinnostunut joulukuusesta tai koristeista. Äiti laittaa silti aina kuusen lähelle mandariininkuoria. Kissa haluaa aina syödä kaikki kukat, joten ne täytyy laittaa sen ulottumattomiin.

Se toinen kissa tykkäsi kovasti leikkiä sellaisilla paperisilla pienillä lahjapaketeilla, joita meillä on kuusenkoristeena. 🎁

Joulumyyrä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 158
Liittynyt: 11 Marras 2015, 11:39

Re: Lemmikeille joulu

Viesti Kirjoittaja Joulumyyrä » 26 Syys 2017, 10:01

Kyllä meillä kaikki eläimet lahjoja saa! :lahja: Koirat yleensä jotain herkkuja, joskus jonkun lelun. Tai jos on muutenkin tarvetta esim. uudelle pannalle tms. niin sitten paketoidaan se. Kissoille tulee yleensä hankittua leluja. Kanalaankin vien jouluna extra herkkuja tai kasaan oman jouluaterian. Ja kanala tietysti koristellaan jouluksi havuilla, usein olen vienyt oman pienen kuusen niille.
Minä paketoin eläinten lahjat (paitsi kanojen) ja itse avaan ne myös. :mrgreen:

Kissat ja koirat ovat aina antaneet joulukuusen olla rauhassa. Koiria ei kiinnosta tippaakaan. Kissat tykkäävät nukkua kuusen alla ja juoda vettä kuusenjalasta. :roll: Leikkivät kyllä kuusenpalloilla, jos sellainen on sattunut putoamaan, mutta en muista että olisivat koskaan kuusessa roikkuvista kiinnostuneet.

Avatar
Pakkanen
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 339
Liittynyt: 17 Loka 2010, 14:51

Re: Lemmikeille joulu

Viesti Kirjoittaja Pakkanen » 26 Syys 2017, 12:29

Kyllä sitä silloin, kun vielä kissa oli niin hankin aina joululahjan ja paketoin sen muiden lahjojen kanssa kuusen alle odottamaan. Veljen koira sai myös aina paketin. Molemmille oli yleensä jokin lelu ja jotain herkkupalaa esim. koiralle luita ja kissalle jotain kissan herkkupaloja :inlaav: Kissa niin hirveästi ei osannut paketteja avata, mutta koiruus kyllä repi paketin itse auki. Monesti myös ensimmäisenä, kun haistoi luun paketin läpi eikä malttanut enää odottaa :lol: Pari kertaa tehtiin/kudottiin äidin kanssa yhteistyönä villapaita koiralle lahjaksi, ettei kovilla pakkasilla kovin palellu.

Meillä molemmat antoivat kuusen olla rauhassa, tosin kissa oli pienempänä ihan intona kuusen palloihin ja aina jostain alemmilta oksilta tassuillaan kävi huitomassa ja pudottamassa pallon alas. Onneks ei sentään kuuseen kiikkunut ylös ikinä :jeeh: Tällä hetkellä ei ole lemmikkejä, mutta toivon, että jossain vaiheessa pystyisin kissan tai koiran tai mielellään vaikka molemmat itselleni hankkimaan. Pieneen yksiöön en vain viitsi eläintä ottaa ihan tilan puutteen vuoksi.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Lemmikeille joulu

Viesti Kirjoittaja shara » 26 Syys 2017, 12:31

Kissoille (2 kpl) aina ostetaan jouluksi jotain spesiaaliherkkuruokaa ja herkkuja. Ehkä uusi lelukin tai pari. Ja hevonen saa myös herkkuja, omenoita ja tietty lempiherkkujaan piparkakkuja. :pipru:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa