Joulumusiikkikeskustelu

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
JouluMimmi
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 33
Liittynyt: 26 Tammi 2015, 17:59
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja JouluMimmi » 22 Elo 2018, 15:21

Joulumusiikkiuutuuksia odottelen minäkin :inlaav:
Kuinka moni on muuten kuunnellut Jouluradiota nyt kun se on soinut koko vuoden? Itse olen nyt sairaslomalla ja itsekseni kotona ollessa fiilistellyt sitä useamman kerran :jouulu:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Katikki » 22 Elo 2018, 16:30

Mulla on joku ”joulumusiikkilukko” ilmeisesti päällä kun mun on tosi vaikea kuunnella sitä ennen... hmmm... marraskuuta? Sitten kyllä kuluu sitäkin enemmän, ja kaikki muu jouluhöyryily lähtee lapasesta jo syyskuussa :lol:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 22 Elo 2018, 17:07

Joulumimmi, minä olen myös kuunnellut nettijouluradiota, ihanaa. Välillä kuuntelen myös Accuradiota, siellä kun voi kustomoida haluamiaan kanavia/biisejä. Piristää kummasti joulunodotuksessa :laav:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 10 Syys 2018, 09:46

Pyrin olla vielä kuuntelematta joulumusiikkia ja alottaa sen vasta tuossa marraskuun puolella. Tiedän, että innostun muuten kuuntelemaan sitä ihan puhki. Minulla on rakkaus juuri lapsena kuuntelmaani joulumusiikkiin, joten siksi Smurffien Kulkuset ja Karvakuonojen Sinivuorten yö ovat joka vuotisia hittejä. Nämä levyt pyörii ahkerasi jouluisin omassa soittolistallani. ns. "aikuisten" joulumusiikistani minulla vastaa Vesa-Matti Loirin Sydämeeni joulun teen levy. Siitä olen aina tykännyt ja olen jopa löytänyt sen Lp-levy versiona. Tärkeitä jouluisia tunnelmakappaleita on myös Muumilaakson tarinoiden Talvi musiikki, jonka olen löytänyt youtubesta ja Tenavien joulussa soima Chritmas time is hiere. Olen myös alkanut Pähkinänsärkijä kappaleesta pitämään, joka on itelle tutuin Disneyn Fantasiasta. Disnyen lyhytelokuvan Once upon a wintertime lyhytelokuvan musiikkii on kanssa aivan uskomaton. Muutoin minulla on lapsuudesta yksi ihana c-kasetti jossa on lasten laulamia parhaita joululauluja. Kuuntelen sitä aina jouluisin porukoillani leipoessa. Ikimuistoisin joulumusiikki taitaa kuitenkin itselleni olla (aikaisemmassa viestissä mainitsemani Essi Wuorelan Tontun) lisäksi The Joulukalenterin Soundtrack. Johtuuko siitä, että sarja on minulle äärimmäisen lähellä sydäntä, vai siksi että sen huumori uppoaa syvälle sieluuni. :dee: Joulu alkaa vasta kun On hienoo olla tonttumies.

Avatar
Klementiini
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 100
Liittynyt: 04 Marras 2013, 11:43

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Klementiini » 10 Syys 2018, 14:00

Mä yleensä aloitan joulumusiikin kuuntelun marraskussa, ettei tule yliannostusta ennen aattoa.
Lemppareita ovat Rajattoman joululevyt sekä vanhat jazzahtavat jouluklassikot.
Aloitin tänä syksynä kuoron ja en malta odottaa että alamme siellä treenaamaan joululauluja!

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 10 Syys 2018, 14:09

Minä myös aloitan joulumusiikin kuuntelun vasta marraskuussa. Rajattoman joulucd:t ja Celine Dionin ja Club for Fiven joulucd:t ovat parhaita.

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja shara » 10 Syys 2018, 19:25

Itse olen monina vuosina kuunnellut ekoja joululauluja jo elo-syyskuussa. Tänä vuonna ei ole fiilistä tuohon löytynyt, pari kappaletta kuuntelin mutta ei se oikein lähtenyt... Ehkä myöhemmin. :see:

Huopatonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Syys 2018, 20:45

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja Huopatonttu » 10 Syys 2018, 21:52

Alkusyksystä perinteiset englantilaiset joululaulut saavat ajatukset sopivassa määrin laskeutumaan kohti joulua. Joskus lokakuun tienoilla The three tenorsin joululevy on must -siitä tuli perinne vuosia sitten ihan sattumalta. Marraskuussa sitten jo muutakin joulumusiikkia.

Ehdoton lemppari on En etsi valtaa loistoa ja Mökit nukkuu lumiset. Lapsuuden inhokki oli Sylvian joululaulu, johon sittemmin ihastuin. Se onkin vuosittain ensimmäinen, joka soi pianolla.

Muista lapsuuden joulumusiikkimuistoista yhä kulkevat mukana Paimenten joululaulu, Nisse-polkka ja Lumiukon Walking in the air. :lumi:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 20 Syys 2018, 07:36

Jouluradio aloittaa tänä vuonna jo 5.11. :dee:

jouluhortensia
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1826
Liittynyt: 05 Marras 2007, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulumusiikkikeskustelu

Viesti Kirjoittaja jouluhortensia » 22 Syys 2018, 13:01

Superihana tämä Gwen Stefanin viime jouluna ilmestynyt joululevy, ostin sen ja kuuntelen juuri :inlaav:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa