Joulumusiikkikeskustelu

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 18 Elo 2008, 13:44

Kaikki joululaulut ovat ihania, etenkin vanhat! :see:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 19 Elo 2008, 09:21

Kotimaisista uudehkoista joululaulauista suosikkini on Tulkoon joulu. "Niityllä lunta... (...) ... joulu on taas, riemuitkaamme..." ja erityisesti itse laulettuna :D
Olin ala-asteella koulun kuorossa ja siellä joululaulujen harjoittelu hyvissä ajoin. Tuota ko. laulua ei vielä silloin 80-luvulla lauleltu, mutta monia muita kyllä. Silloin tykkäsin paljon Sylvian joululaulusta, nyt en ihan ymmärrä miksi.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 19 Elo 2008, 12:59

Käykääs muuten kuuntelemassa paljon hehkuttamani lauluyhtye Rajattoman biisinäytteitä heidän nettisivulta http://www.rajaton.net

Sivuston yläreunassa on soitin, josta voi valita eri kappaleita kuunneltavaksi. Sieltä löytyy Heiniltä Härkien Kaukalon, ihana Joululaulu (yksi mun lempparijoululauista ikinä :laav: ) ja Joulun Neiet. Mitäs pidätte?

Avatar
sarasi
Tonttu
Tonttu
Viestit: 211
Liittynyt: 05 Loka 2007, 17:08

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja sarasi » 19 Elo 2008, 15:57

Meillä on joku rajattoman levy, sellainen joululevy.

TOSI HYVÄ! :inlaav:

Avatar
Tiukutar
Tonttu
Tonttu
Viestit: 159
Liittynyt: 26 Elo 2007, 09:16

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Tiukutar » 19 Elo 2008, 21:34

Mä pidän kanssa Vesa-Matti Loirin Sydämeeni joulu teet-biisistä,sekä Nissepolkasta :proo: Siitä tulee aina niin iloselle fiilikselle...

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Kiss » 08 Syys 2008, 12:49

Kyllä ne vanhat kotimaiset ovat niitä rakkaimpia (Varpunen, Sylvia, Jylhän Joululaulu, Joulupuu on rakennettu jne...), myös nuo ikivanhat keski-eurooppalaiset laulut ovat mahtavia (Maa on niin kaunis, Heinillä härkien kaukalon jne...)... Uusimmista ei ole oikein mihinkään, 70-luvun jälkeen on tehty vain muutamia onnistuneita joululauluja, esim. tuo Sydämeeni joulun teen... Hyvän joululaulun säveltäminen ja sanoittaminen on todella vaikeaa nykyisin...

Avatar
lauri
Tonttu
Tonttu
Viestit: 217
Liittynyt: 13 Loka 2007, 19:47
Paikkakunta: Lahti

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja lauri » 08 Syys 2008, 14:05

Mulle on noussut viime vuosien aikana paljon uusia joululaulu suosikkeja. Siis biisit ovat vanhoja, mutta nyt vasta viime vuosien aikana ne ovat iskeneet kunnolla. Tällaisia uusia suosikkeja ovat mm. Joululaulu ja Joulu erämaa mökissä.
Ja Kiss: Hienoa jälleen saada sut näiden nettisivujen aalloille pörräämään! :)

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 08 Syys 2008, 17:06

Mä tykkään melkein kaikista joululauluista, mutta viime vuonna suosikiksi nousi tämän Juulian laulamat joululaulut, kuten enkelten kellot ja lumienkeleitä.
Ostin viime vuonna sen levyn ja joudun varmaan ostamaan tänäkin vuonna saman levyn, kun kohta 8v. esikoinen ei meinaa antaa sitä mulle ollenkaan autoon kuunneltavaksi, se soi vaan sen omissa stereoissa. En henno sitä väkisinkään pois ottaa.

pipsa-poro
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 616
Liittynyt: 24 Elo 2008, 17:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja pipsa-poro » 15 Syys 2008, 23:30

Pipsa-poron :poroo: lemppari CD tulevanakin jouluna 2008 on varmasti Rajattoman joululevy, aivan upea tupla-cd :D !!

Viime vuonna jouluviikolla koettu livekonsertti muistuu helposti mieleen kiekkoja kuunnellessa. Suosittelen ostamista lahjaksi ja tietenkin omaankin soittimeen :see: ..

Toinen cd, joka jaksaa aina vaan kiehtoa, on Vesku Loirin joululevy :inlaav: ..

Jokaiselle palstan lukijalle suosittelen sorkkani ojossa.. :poroo: ..hakekaa liput jonnekin joulukonserttiin.. kokekaa upea joulun tunnelma musiikin kautta..

Avatar
hemulitar
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1203
Liittynyt: 21 Kesä 2008, 14:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja hemulitar » 16 Syys 2008, 05:24

Vesku Loirin joulu-cd on kyllä aivan ihana! Suosittelen lämpimästi! :inlaav: :inlaav: :inlaav: :inlaav:
Pitääpä harkita tuota rajattomien joulu-cd:tä myös! :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 6 vierailijaa