Joulumusiikkikeskustelu

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 16 Syys 2008, 12:23

hemulitar kirjoitti:Pitääpä harkita tuota rajattomien joulu-cd:tä myös! :see:
Älä vain harkitse, vaan osta myös! Ei varmasti kaduta, paitsi ainoastaan se, miksi et ostanut sitä jo aiemmin ;) :jouulu:

Pipsa-Poro: tiesitkö, että Rajattoman vuoden 2003 joulukonsertista on myös DVD? :inlaav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 16 Syys 2008, 13:29

............................

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 16 Syys 2008, 13:45

kuusipuu kirjoitti:Minä taidan olla tämän porukan outolintu, kun en noista Rajattomista pidä. :uggeli:

Veskun joululauluista on mielestäni ehdottomasti parhain "Tähdistä kirkkain". :laav:
MInä se vasta outolintu :uggeli: olenkin kun en voi kertakaikkiaan sietää Vesa-Matti Loirin lauluääntä (puhumattakaan ulkonäöstä). Miulle Pentti Hietasen joululevy putoo paljon paremmin ;)


*editoin kirjoitusvirheen

Avatar
Stigmation
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 931
Liittynyt: 01 Loka 2007, 15:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Stigmation » 16 Syys 2008, 14:51

Rajattomien tupla-joululevyllä on ihan kivoja biisejä, etenkin se levyn aloittava laulu jonka nimeä en nyt muista. Se tuo kuitenkin jouluntunnelman. Mutta kaikista eniten iskeneet joululevyt ovat silti edelleen Raskasta ja Raskaampaa Joulua kokoelmat. Etenkin Marco Hietalan ja J-P Leppäluodon tulkinnat on :laav:

Johanna Kurkelan esityksiä oon katellut juutuupista ja oon tykännyt!

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 16 Syys 2008, 15:12

kuusipuu kirjoitti:Minä taidan olla tämän porukan outolintu, kun en noista Rajattomista pidä. :uggeli:
Meiltä siis kyseinen joululevy löytyy, mut mies saa yksin sitä kunnella. ;)
Meidän talouteen ei saa edes tuoda Rajattoman (joulu)levyjä. Näin sanoo mies. :lol: Hän on aina inhonnut Essi Wuorelaa eikä hän myöskään tykkää a cappella -musiikista.
Joulurauhan säilyttämiseksi en ole sitten edes yrittänyt perehtyä aiheeseen enempää. :proo:

Club for Five:n joululevyyn kuitenkin haluaisin tutustua. Vaikka sitten miehen ollessa töissä tai muuten poissa kotoa. :D

Avatar
hemulitar
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1203
Liittynyt: 21 Kesä 2008, 14:52
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja hemulitar » 16 Syys 2008, 16:37

kuusipuu kirjoitti:
Veskun joululauluista on mielestäni ehdottomasti parhain "Tähdistä kirkkain". :laav:
Vanhat suomalaiset joululaulut ovat hyviä vanhoina versioina, ei uusien laulajien tulkitsemina.
Ehdottomasti! :inlaav: :inlaav: :inlaav: Aivan ihana kappale ja kuulostaa tosi hyvältä just Veskun tulkitsemana!
Vanhoista hartaista kappaleista pidän myös vanhoina versioina.. :see:

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 16 Syys 2008, 17:00

Täällä on tosi outolintu, kun en tykkää rajattomista ENKÄ vesku Loirista.. :lol: Meillä kuuluu iskelmätähtien joulumusiikki. :)

Avatar
Meli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1569
Liittynyt: 24 Elo 2007, 09:20
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Meli » 16 Syys 2008, 18:51

adventtityttö kirjoitti:Täällä on tosi outolintu, kun en tykkää rajattomista ENKÄ vesku Loirista.. :lol:
Samaten :lol: . Oon tosi nirso joululaulujen suhteen ja pidänkin melkeinpä ainoastaan englannin kielisistä joululauluista :oops: . Laitan vaikka youtube esimerkkejä kun löydän :D

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 17 Syys 2008, 09:43

adventtityttö kirjoitti: Meillä kuuluu iskelmätähtien joulumusiikki. :)
Tuota... niin kyllä meilläkin. Ainut vaan että viimevuosien iskelmä-joululevyt on aika huonoja. Anne Mattila on ihan ok, mutta se niiden siskoksien joululevy oli hirveä! En tykkää yhtään niistä uusista joululauluista tai vanhojen uusista sovituksista, jos niistä on tehty tyhjänpäiväisiä rallatuksia. Sillanpään Jartsa ja Hietasen Pena on viimevuosien parhaita (eikä nekään ihan uusia).

Mut ehkä parhaan tunnelman itse saan Melin lailla englanninkielisistä, mutta kylläkin niissäkin parasta on vanhat biisit ja vanhat tutut esittäjät.

Raskas Joulu ja se Raskaampi... oli vähän pettymyksiä... Tai sitten odotukset oli liian kovat :roll:

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Kiss » 17 Syys 2008, 10:57

AdiraGee kirjoitti:
adventtityttö kirjoitti: Meillä kuuluu iskelmätähtien joulumusiikki. :)
Tuota... niin kyllä meilläkin. Ainut vaan että viimevuosien iskelmä-joululevyt on aika huonoja. Anne Mattila on ihan ok, mutta se niiden siskoksien joululevy oli hirveä! En tykkää yhtään niistä uusista joululauluista tai vanhojen uusista sovituksista, jos niistä on tehty tyhjänpäiväisiä rallatuksia. Sillanpään Jartsa ja Hietasen Pena on viimevuosien parhaita (eikä nekään ihan uusia).

Mut ehkä parhaan tunnelman itse saan Melin lailla englanninkielisistä, mutta kylläkin niissäkin parasta on vanhat biisit ja vanhat tutut esittäjät.

Raskas Joulu ja se Raskaampi... oli vähän pettymyksiä... Tai sitten odotukset oli liian kovat :roll:
Samoilla linjoilla siinä että uusilla sovituksilla saa lähes pilattua nuo vanhat joululaulut. Uusia kokonaan hyviä levyjä ei kertakaikkiaan tule enää...

Sillanpään molemmat joululevyt ovat tosiaan hyviä...

Englanninkielisien joululaulujen suhteen olen nirso, monissa on minun makuuni liian jazz-, swing- tai r&b-fiba ja sovitus, vanhat ovat parempia. Lisäksi monet varsinkin amerikkalaiset laulut ovat liian kevytmielisiä ja pintaliitoisia.

Nuo suomalaiset hevi-joululevyt ovat mielestäni aika epäonnistuneita, muutama hauska sovitus ja pari oikeasti hyvin laulettua sekä soitettua biisiä, muuten aikas heikkoja kokonaisuuksia.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa