Joulumusiikkikeskustelu

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Satutonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 545
Liittynyt: 31 Elo 2008, 13:50
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Satutonttu » 09 Loka 2008, 17:48

Yksi ehdoton suosikkini on Petri Laaksosen "Tulkoon joulu" :poroo:

Avatar
Pinki
Tonttu
Tonttu
Viestit: 244
Liittynyt: 30 Syys 2008, 10:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Pinki » 10 Loka 2008, 10:16

minulle ehdoton tunnelman luoja ollut jo monta vuotta Arja Korisevan Saa Joulu aikaan sen niminen levy.

toisena kestosuosikkina on Christmas song with Disney-levy

:laav:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 10 Loka 2008, 10:54

............................

Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Kiss » 10 Loka 2008, 13:30

Pinki kirjoitti:minulle ehdoton tunnelman luoja ollut jo monta vuotta Arja Korisevan Saa Joulu aikaan sen niminen levy.
Aijai, tuo se on mahtava levy, itselläkin tuo pyörii lukemattomia kertoja soittimessa joulukuussa. Uskomattoman onnistunut levy!!

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 12 Loka 2008, 19:27

Mä olen Rajattoman joululevyn (Rajaton joulu?) kuunnellut kertaalleen läpi eikä sykähdyttänyt tarpeeksi. Voi olla, että se ois pitäny kuunnella pariin kertaan ennen kuin ois auennut kunnolla. Minä kai olen jotenkin perinteinen, kun tuli fiilis, että kauniit laulut oli jotenkin menty pilaamaan liialla taiteellisuudella ja ihme lirutteluilla. Mutta häätynee oikeastaan jostain ko. levy kaivaa ja kuunnella uudelleen.

Viime jouluna muhun iski kovasti se Raskasta joulua (vai oliko se kenties Raskaampaa joulua, samapa tuo :D). Sinänsä ei yhtään mun tyylistä, mutta osui sen hetkiseen fiilikseen paremmin kuin hyvin...tonttukuorot ja sen semmoiset ois varmaan saanu kyytiä silloin. Mutta luulen, että toi säilyy jonkinlaisena lempparina myös tulevaisuudessa ELLEI se sitten tuo mieleen loppuvuoden fiilareita liian voimakkaasti.

Muuten en osaa joululauluista nimetä mitään yhtä suosikkia. Loirista en ennen ole erityisemmin välittänyt, mutta nyt Inari ja Ivalo-levyjen innoittamana olen ostanut liput Loirin joulukonserttiin. Muuten tykkään perinteisistä joululauluista suht perinteisellä tavalla toteutettuina. Myös vanhat amerikkalaiset joululaulut uppoaa, siis nat king colet ja sinatrat ja sen semmoiset.

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 12 Loka 2008, 19:28

Sori, Joulutähti sekoilee täällä.. Lähetin saman viestin moneen kertaan jne... :roll:

Cecilia

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Cecilia » 13 Loka 2008, 11:35

Minä tykkään todella paljon tuosta Rajattoman joululevystä. Olen sen verran nuori, että asun vielä vanhempieni luona, ja isälläni on ollut joskus kamala pakkomielle alkaa soittaa ko. levyä jo joskus marraskuun alussa joka päivä, ja yhdessä vaiheessa pelkkä levyn mainitseminen sai kylmät väreet kulkemaan pitkin selkää. Sitten aloin itse tutustua levyyn, ja varsinkin tuplalevyn kakkoskiekko on osoittautunut vallan mainioksi.

Yleensä tykkään vähän rauhallisemmista lauluista, joissa julistetaan sitä oikeaa joulun merkitystä - rauhoittumista ja sen sellaista. Suosikkikappaleitani ovat varmaankin Arkihuolesi kaikki heitä, En etsi valtaa loistoa ja Sylvian joululaulu. Ylipirteistä rallatuksista en niinkään välitä, mainitaan vaikka esimerkkeinä Petteri Punakuono ja Kulkuset.

Avatar
Nette-tonttu
Tonttu
Tonttu
Viestit: 221
Liittynyt: 06 Loka 2007, 21:49

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja Nette-tonttu » 19 Loka 2008, 14:35

< -tykkän paljon tosta kappaleesta.

adventtityttö
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1092
Liittynyt: 20 Syys 2007, 00:22
Paikkakunta: Kainuu

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja adventtityttö » 08 Marras 2008, 22:15

Mies taikoi mulle Sarah Brightmanin joulu cd:n.. :) tässähän tämä ilta menee kivasti sitä kuunnellessa..

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Joulu musiikki suosikit.

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 08 Marras 2008, 23:10

Minä oon ihastunut tuohon Celine Dionin joulu cd:hen, niin ihania kappaleita :jouulu:
Janne Tulkin joululevy kanssa yksi suosikeista :hei:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa