Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Golliwog
Tonttu
Tonttu
Viestit: 141
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:07
Paikkakunta: Joensuu

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Golliwog » 07 Syys 2016, 10:29

Tänä vuonna ehkä vihdoin ja viimein tehdään se meidän perheen oma joulukansio. :jouulu: Lapset on mukana auttamassa siinä hommassa. Jos tänään Prismasta hakisi kartonkisivuja pari pakettia, ja aloitettaisiin kansion teko joulumuisto sivuilla alkaen vuodesta 2006, jolloin esikoisen kanssa vietettiin joulu sairaalassa. Printattaisiin muutama kuva joulusta ja pientä kirjoittelua, missä oltiin jne, ja liimattaisiin sitten siihen kartonkiin.

Sitten on nää omat lempireseptit jouluun, joululauluvihkoset (ja varmuuskopiot kahdesta lempi joulu-cd:stä)... :inlaav:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 14 Syys 2016, 21:50

Joulumyyrä kirjoitti:Onkohan muuten olemassa mitään täytettävää joulukirjaa? Vähän niin kuin vauvakirja, mutta tietysti jouluaiheinen. Sellaisen voisin jopa onnistua täyttämään.
On, mulla on yksi sellainen kirjahyllyssä, tosin vähän huonosti olen sitä onnistunut täyttämään. Liitän linkin tähän jos löydän vastaavan netistä :hei:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 12 Loka 2018, 15:38

Tuossa, ehkä noin kuukausi sitten, kun jouluttteluni ol iaika voimakkaana innostuin tekemään elämäni ensimmäisen ojouluvihkon. Tähän lsitaan kaikki joulujuttni; ohjelmat, sarjat, kirjat, musiikit sun muut. Kerän reseptit, suunnittelen lahjalistat ja kirjoitan ylös kenelle kaikille kortit tulee tänä vuonna. Tämä vihkoni on ihan perus kouluvihkon kkoinen, el iei mitenkään massiivinen. En usko, että kamalan aktiivisesti tulen täyttämään, joten ehkä kestää parikin joulua. Päällystin vihkon viime vuoden lahjapaperilla, mitä oli jäänyt ja tuo keskikohta on joulukortisa otettu, jonka mies sai viime vuonna työpaikaltaan.

Kuva

Mielestäni ihan kiva idea alkaa pitää tälläistä jouluvihkoa, varsinkin silloin kun etukäteisjouluttaa ja kovasti :see:

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Katikki » 12 Loka 2018, 20:36

Kiva jouluvihko! :hei: :see:

kaiserchief
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 13
Liittynyt: 18 Loka 2015, 21:38

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja kaiserchief » 12 Loka 2018, 21:44

Mulla on ollut joulukansio jo ehkä kuusi vuotta! Kyseessä on tosiaan sellainen paksu kansio, katsotaan koska täytyy hommata toinen kun tulee täyteen :-P

Kansio alkaa jouluvalmisteluilla eli siellä on ideoita itsetehtyihin joululahjoihin sekä valokuvat tehdyistä lahjoista. Monena vuonna tein lahjaksi suklaata, sitten aloin tehdä saippuaa. Kansiosta näen siis esim minkälaista saippuaa olen tehnyt minäkin vuonna.

Kirjaan kansioon myös jo pitkin vuotta ideoita ostettavista joululahjoista. Laitan myös ylös mitä olen lopulta lahjaksi antanut.

Paketoin lahjat myös aina eri tavalla ja teen pakettikortit itse. Joka vuoden paketeista löytyy kuvat kansiosta. Teen myös aina yhden ylimääräisen joulukortin, jonka arkistoin kansioon.

Kansiossa on myös reseptejä joita on testattu tai odottaa testiin pääsyä. Siellä on lisäksi vinkkejä ylijäämäruuan hyödyntämiseen sekä joistakin ruuista vinkkejä paljonko on sopiva määrä mitäkin ruokaa. Olen monesti ostanut liikaa ruokaa koska suurelta osin syömme muualla kuin kotona. Kansiosta tarkistan joulun alla paljonko sitä kinkkua kannattaa ostaa ettei jää liikaa yli...

Jokaisesta joulusta myös kirjoitan pienen tekstin.

Pari vuotta sitten oli ensimmäinen joulu lapsiperheenä. Aloitin silloin uuden perinteen: otamme perhepotretin jouluaattona. Nämä kuvat kerään myös kansioon. Kiva nähdä miten perhe muuttuu vuosi vuodelta. Lapsi kasvaa ja tänä vuonna onkin kuvassa myös pikkusisko vatsassa :inlaav:

Kansio on täynnä joulun fiiliskuvia lehdistä leikattuna ja kaikki sivut ovat jouluisia kartonkeja tietenkin...

Tämä kansio on kyllä mulle aika suuri aarre ja kovassa käytössä syyskuusta tammikuuhun :jouulu:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa