Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 18 Elo 2008, 16:20

Aijaa :) Itse ajattelin tänään käydä tiimarista katsomassa minkälainen tarjonta heillä olisi vihkojen suhteen.
Onko vihkossasi vain pelkkiä viivoja tekstiä varten vai jotain ihan päiviäkin merkitty? :)

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 18 Elo 2008, 20:34

Muikkis kirjoitti:Aijaa :) Itse ajattelin tänään käydä tiimarista katsomassa minkälainen tarjonta heillä olisi vihkojen suhteen.
Onko vihkossasi vain pelkkiä viivoja tekstiä varten vai jotain ihan päiviäkin merkitty? :)
Ihan pelkkiä viivoja :) Kirjoittelen päivämäärät itse viivojen viereen. Sisältä tuo vihko on siis ihan tavallinen ruutuvihko :mrgreen:

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 28 Elo 2008, 20:51

Tänään juuri yritin etsiskellä omaa joulukirjaani. Se on muutossa mennyt kyllä varmaan paikkaan.. Mä muistan vaan vanhassa kodissa näyttäneeni jotain laatikkoa ukolle, että "Tässä on mun joulun tärkeimmät jutut, tämä laitetaan niin että varmasti löytyy!"

Olen taittanut joulukirjan itse ihan vaan kartongeista, punaisia, valkoisia ja vihreitä. Sisältö jakautuu kahteen osaan: Alkupuolelle olen kerännyt valmisteluaikatauluja, joululaulujen ja lorujen sanoja, joulupöytään kuuluvien ruokien ja herkkujen ohjeita sekä ajatuksiani joulusta. Väliin olen sitten liimaillut kauniita jouluisia kuvia ja tarroja. Niin ja löytyy kirjasta taskut vähän pienemmälle lahjalistakirjaselle, joulukorttien postitusosoitelistalle ja laminoidulle ( :mrgreen: ) kauppalistalle joulun ruokatarvikkeista. Loppupuoli onkin pyhitetty jouluille aina vuodesta 2001. Ensin liimaan aina kyseisen vuoden korttimallin ja nykyisellään myös kortin tekstipuolen kuulumiset (kirjoitan kirjeenomaisesti mitä meille kuuluu ja sitten kopiokoneella surautan viestin kortteihin) ja itse joulun päivistä kirjoitan päiväkirjanomaisesti mitä teimme ja myöhemmin lisäilen pari joulukuvaa mukaan. Nyt oikein harmittaa kun en tiedä missä kirja on, tahtoisin selailla ja muistella meidän menneitä jouluja :inlaav: Siellä kun on nuorenparin joulua, odotusajan jouluja, vauvaperhejouluja, uhmisjoulua jne. :)

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 28 Elo 2008, 22:27

Clas Ohlssonin (vai miten lie kirjoitetaan...pohjosen tytölle ihan uus kauppa) kuvastossa mainostettiin jotain muistikirjoja joissa oli viivallisia ja ruuduitettuja sivuja ja sit siirrettäviä välilehtiä...Eli tämä nyt pähkäilee että ostaakko vihko vai valokuvakansio, johon saa niitä irtosivuja. Hmm.

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 28 Elo 2008, 23:48

Joulutähti kirjoitti:Clas Ohlssonin (vai miten lie kirjoitetaan...pohjosen tytölle ihan uus kauppa) kuvastossa mainostettiin jotain muistikirjoja joissa oli viivallisia ja ruuduitettuja sivuja ja sit siirrettäviä välilehtiä...Eli tämä nyt pähkäilee että ostaakko vihko vai valokuvakansio, johon saa niitä irtosivuja. Hmm.
Sehän on ihan makuasia. :see: Itellä on kovakantinen kirjanen.

Päivittäminen tietysti on helpompaa, jos on irtosivuja. Voi huoletta mennä sivukerrallaan ja lisätä väliin uusia tarpeen vaatiessa. Mutta toisaalta ite haluan jättää mahdollisuuden uudelle joulukirjalle. :proo:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 29 Elo 2008, 10:20

Ai kun tää pääsisi lukemaan Menninkäisten joulukirjaa! :jouulu: Kuulostaa iiiihanalta :laav:

Menninkäistenäiti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1022
Liittynyt: 09 Loka 2007, 11:44
Paikkakunta: LOHJA

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Menninkäistenäiti » 30 Elo 2008, 15:52

^^ Päikkyyn siitä sitten ;)

Kuva

(vasemmanpuoleinen siis meidän joulukirja :lol: )

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 30 Elo 2008, 16:01

Menninkäistenäiti kirjoitti:^^ Päikkyyn siitä sitten ;)
Uujee! Salamana sinne! :D

Avatar
Joulutonttu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5004
Liittynyt: 23 Elo 2007, 19:10
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu » 07 Syys 2008, 14:51

Tässä muutama kuva minun joulukansiosta. Päikyssä sit enemmän kuvia ;)

Kuva
Kuva
Kuva

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 07 Syys 2008, 16:27

Hyvältä näyttää, tuo kansi on ihana! :inlaav: Pitääkin mennä kurkkimaan päikkypäivitystäsi :mrgreen:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa