Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kiss
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 366
Liittynyt: 14 Syys 2007, 02:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Kiss » 30 Loka 2008, 16:29

Sarppa kirjoitti:
Kiss kirjoitti:Menee ihan vähän ohi aiheen mutta kirja-aiheesta kuitenkin: Joulusta ja siihen liittyvistä asioista olen kirjoittanut kolme kirjaa, erilaisia tutkimuksellisia raportteja ikäänkuin...
Mitäh :oo Kerrohan toki lisää, mystinen kirjailija-Kiss :jouulu:
Heh, lyhyt yhteenveto nopeasti tässä:

Ja Niin Joulu Joutui Jo Taas Pohjolaan - joulumusiikin historiaa ja tarkempaa tutkiskelua tiettyjen klassikoiden taustoista.

Joulupukki - joulupukin menneisyys ja nykyisyys.

Elämän Sydän - laajempi yleistutkimus joulun historiasta ja perinteistä.

Omasta tuotannosta lisäksi mainitsemisen arvoisia runokirja "Sydämen Joulu", nuottikirja "Joulun Hymnit" ja musiikkipuolelta 9 joululevyä.

Riihitonttu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 323
Liittynyt: 27 Syys 2007, 21:04
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Riihitonttu » 30 Loka 2008, 22:46

Riihitonttu kirjoitti:
tonttuli kirjoitti:Myös prismassa näin tuon sarpan mainostaman kirjan :hei:
Olikohan mitä hintaluokkaa?

Suomalainen-Bookplus-Adlibris -akselilla viimeisimmässä on halvimmalla, 17,20 (ja postikulut on 5cnt halvemmat kuin Bp:llä).
Suomalaisessa kirjakaupassa hinta oli 21,50 (noista senteistä en ole ihan varma..)

Avatar
Susanne
Tonttu
Tonttu
Viestit: 136
Liittynyt: 15 Syys 2008, 11:12
Paikkakunta: Kittilä
Viesti:

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Susanne » 03 Marras 2008, 09:40

Sarppa kirjoitti:Törmäsin Suomalaisessa kirjakaupassa tällaiseen ihanuuteen. Kirjassa on paljon tilaa kirjoittaa omia joulumuisteloja aaton vietosta ja valmisteluista, tilaa ruokaohjeille ja muulle tunnelmoinnille. Todella kauniin ja kompaktin oloinen kirja. Tää meni samantien Sarpan joululahjatoivelistalle :jouulu:
Mietin tuon kirjan tilaamista, kun näin postauksesi....onneksi se jäi mietinnän asteelle, kun sisko sitten eilen toi kirjan synttärilahjaksi piparisuklaan kera :jouulu: Vielä en ole kerennyt kuin vähän selailla kirjaa, mutta oikein kivalta vaikuttaa :)

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 13 Marras 2008, 17:29

Hieno kirja Sussu! :hei: Tuosta tulee kyllä monivuotinen aarre :laav:

Avatar
Joulumuori
Valvoja
Valvoja
Viestit: 455
Liittynyt: 23 Elo 2007, 11:17
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Joulumuori » 13 Marras 2008, 18:12

Mulla on ihan vaan vihko johon olen kerännyt askartelu- käsityö- ja ruokaohjeita eri lehdistä. Lisäksi toisessa vihossa on ylhäällä osoitteita ja kenelle kaikille olen joulukortit laittanut. :)

Avatar
nuutu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 109
Liittynyt: 03 Marras 2008, 20:27

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja nuutu » 14 Marras 2008, 09:13

Täällä myös yksi joka pitää joulukirjaa. :hei: Itse asiassa eilen illalla sain lopultakin tehtyä oikein kansion, vihossa ollut tähän asti. Nyt pitäisikin kirjoittaa kaikki uudestaan sitten siihen kansioon. 2003 joulusta asti kirjoittanut ylös. Parista ensimmäisestä joulusta ei ole kuin lahjat mitä olen kenellekkin ostanut, ja pieni kertomus miten joulu meni. Sitten lopuista onkin paljon enemmän. Mm miten paljon mennyt rahaa, missä mikäkin koriste on ollut, ehdotuksia seuraavalle joululle jne. :see:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 13 Syys 2009, 11:44

Vaikka tämä ei ole itsetehty niin mainostan tätä silti täällä :wink: Suomalaisesta kirjakaupasta on bongattu tämmöinen Kodin Joulukansio (vähän oli muuten kiusallista valokuvata kaupassa, mutta mitäpä en tekisi teidän joulufriikkien eteen :mrgreen: )

Kuva


Tästä näkee vähän sisältöä, kuvia ja kirjoitustilaa on paljon :smile:

Kuva


Tämä voisi olla oivallinen valinta sellaiselle jouluttajalle, jolla ei ole vielä omaa joulukirjaa :jouulu:

Avatar
Enkelikello
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1518
Liittynyt: 04 Loka 2007, 15:07

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Enkelikello » 13 Syys 2009, 14:24

Kiitos Sarppa vinkistä! :hei:

Tuo voisi ollakin minun juttuni. Mulla on kaikki jouluvalmistelut, listat sun muut aina sikin sokin, mutta en ole koskaan saanut tehdyksi itselleni tuollaista jouluvihkoa/kirjaa. Kuitenkin aina seuraavana syksynä mietin, että mitä on tehty viime vuonna tähän aikaan...

Täytyy käydä Suomalaisessa tsekkaamassa toi kirja.

Avatar
Nokinenä
Tonttu
Tonttu
Viestit: 248
Liittynyt: 10 Marras 2008, 13:49
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja Nokinenä » 14 Syys 2009, 12:14

Mun on kyllä kanssa saatava aikaiseksi jonkinlainen joulukirja tänä vuonna..niin ihanilta kuulosti ja näytti nuo teidän tekemät!!!! :see: :see:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Itsetehdyt joulukirjat / vihot / kansiot

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 14 Syys 2009, 15:55

Hei minä noin tuollaisen vastaavan minkä Sarppa laittoi viime vuonna - mutta pähkäilin vähän ensin ja kun menin ostamaan - ei niitä enää ollutkaan! Nyt täytyy siis olla hyvissä ajoin liikkeellä!

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa