Jouluisia elokuvia

Tunnelmallisten joulukeskusteluiden kotipesä.
Vastaa Viestiin
AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 13 Syys 2019, 15:00

Täällä https://www.townandcountrymag.com/leisu ... /?slide=25 listassa 25 jouluklassikkoa. Oletko nähnyt kaikki?

Minulta puuttuu muutama, mm KissKissBangBang ja joku noista mustavalkoisista.

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 14 Syys 2019, 00:51

AdiraGee kirjoitti:
13 Syys 2019, 15:00
Täällä https://www.townandcountrymag.com/leisu ... /?slide=25 listassa 25 jouluklassikkoa. Oletko nähnyt kaikki?

Minulta puuttuu muutama, mm KissKissBangBang ja joku noista mustavalkoisista.
Oioi, käydänpäs tämä lista kohta kohdalta läpi:
1. Santa Clause
Eli tuttavallisemmin Mutta mitä tapahtui Joulupukille? Ihana elokuva, katson yleensä joulukuun alussa. Monesti tätä katsoessa askartelen joulukortteja.
2. Jaska Jokusen joulu
Varmasti yksi tärkeimmistä jouluelokuvistani. Sain tämän lahjaksi vhs-kasettina ollessani 6-vuotas ja sama video pyörii edelleen vuosittain.
3. A christmas story (1983)
Tämä elokuva on näkemättä
4. Petteri Punakuono (1964)
Tämän nukkeanimatioversion olen kerran katsonut. Siskoni muistaa nähneensä tämän lapsena ja osti briteistä dvdn. Ihan kaunis leffa, muttei jäänyt minulle tärkeäksi.
5. National Lampoon's Christmas Vacation (1989)
Tästä elokuvasta en ole ennen kuullutkaan
6. Elf
Tämän leffan opin kanssa siskoltani. Tykkään Elfistä todella paljon. Viime vuonna katsottiin vähän ennen aattoa ja on kyllä ihanan jouluinen, muttei liian kliseinen eikä kaupallinen. Hyvät näyttelijät :see:
7. Holiday
Kaunis romanttinen komedia, ei minusta kyllä kovin jouluinen. Siksi tämä sopii hyvin jo marraskuulle katsottavaksi.
8. Miracle On 34th Street (1947 & 1994)
Tämä elokuva ei sano mitään
9. It´s wonderfull life
Ihmeellinen on elämä tulee muistaakseni aina Yleltä joko joulupäivänä tai tapanina. Kerran katsoin siskon kanssa ja minusta tämä on vain tylsä. Aku Ankka sarjakuva Olla kuin ei olisikaan perustuu tähän elokuvaan ja minusta se sarjakuva on parempi. :mrgreen:
10. Christmas In Connecticut (1945)
Eipäs ole tätäkään tullut nähtyä. Vanhat mustavalkoelokuvat ei tätä leffafania innosta.
11. Yksin kotona
Lapsena nämä leffat on tullut nähtyä, mutta itse en välitä. Siskoni taasen fanittaa ihan täysillä.
12. The Grich
Tämä Jim Carreyn versio Grinchista on oikein mainio ja leffassa on kivaa huumoria, mutta elokuva on ehkä liiankin amerikkalainen (eli materalistinen) makuuni
13. Love Actually
Yksi maailman ihanimista elokuvista. Rakastan :inlaav:
14. Die Hard
Vaika leffa sijoittuu jouluun, niin en miellä sitä edelleenkään jouluelokuvaksi. MInulle Die Hard leffat on tavanomaisia rymistelyitä.
15. Kiss kiss bang bang
Tästä en ole ikinä kuullutkaan, enkä kyllä nimen perusteella osaisi olettaa edes jouluelokuvaksi
16. Painajainen ennen joulua
Jälleen yksi suosikeistani, ihana. Tulee ihan lapsuus mieleen, kun elokuva pelotti ja kiinnosti yhtäaikaa.
17. A Christmas Carol 2009
Minusta tämä animointi liveactionin päälle elokuva on aika huono toteutus, Joulutarinasta on monta parempaakin versiota tehtynä.
18. The Muppet Christmas Carol (1992)
Niin kuin tämä Muppettien joulutarina. Hauska kun hahmot ovat muppetteja. Yhdessä vaiheessa omistn tämän vidella. Täytyisi kait hankkia nyt uudestaan.
19. The Family Stone
Elokuvan nimen olen kuullut, mutten koskaan katsonut
20. Bad Santa (2003)
Olen jättänyt välistä, sillä tiedän ettei tämän tyyppinen komedia ole minulle.
21. Meet Me in St. Louis (1944)
Vanha mustavalkoinen ei ole kiinnostanut
22. Napapiirn pikajuna
Löytyy omasta hyllystäni. Animointi on vähän jäykkää ja tarnankerrona hidasta, mutta tykkän silti.
23. Saksikäsi Edward
Enemmän minulle syys kuin jouluelokuva, muta upea teos kuitenkin. Ihana. :laav:
24. Christmas with the Kranks (2004) ja 25. Jingle All the Way (1996)
Eivät sano minulle mitään, eli on näkemättä.

Tämän listan 25:stä elokuvasta olen siis nähnyt 15 leffaa. Listaltahan puuttuu tietenkin ymmärrettävästi kotimainen helmi Joulutarina, ja jostain kumman syystä minun kaikkien aikojen suosikkini, eli Disneyn Mikki Hiiren Jouluaatto.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 14 Syys 2019, 11:33

.........................

Avatar
jouluhöpsö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 69
Liittynyt: 27 Syys 2016, 08:47

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja jouluhöpsö » 15 Syys 2019, 12:26

Kopsasin listan Japoelta ja kommentoin itsekin satasen juhlimisen kunniaksi :)
1. Santa Clause
Olen katsonut ja tykkäsin ekalla kerralla, mutta ei mene useasti katsottavien listalle minulla.
2. Jaska Jokusen joulu
Minä en ole tainnut edes nähdä tätä, mistähän tämän saisi katsottavaksi, tämä erhe täytyy korjata!
3. A christmas story (1983)
Tämä elokuva on näkemättä myös.
4. Petteri Punakuono (1964)
En ollut tätäkään koskaan kuullutkaan! Ja minä olen luullut olevani jouluelokuvatietäjä! Vielä mitä! :D
5. National Lampoon's Christmas Vacation (1989)
Tämän olen nähnyt, ihan hauska kreisikomedia :D Voisin katsoa uudestaankin.
6. Elf
Nähty ja pidin, mutta en niin paljjon että katsoisin useasti.. Ehkä taustalla voisi pyöriä kun tekee jouluisia juttuja, kuten leipomista..
7. Holiday
Jokavuotinen perinne katsoa tämä, joskus useastikin, yksi lempielokuvistani. Sopivan jouluinen, ei liian, mutta silti tarpeeksi ollakseen jouluelokuva. :inlaav:
8. Miracle On 34th Street (1947 & 1994)
En ole nähnyt vaikka tiedänkin elokuvan.
9. It´s wonderful life
En ole nähnyt koskaan alusta loppuun, luulen että olen pätkiä katsonut joskus tv:stä mutta ei ole tullut ikihnä katsottua ajatuksen kanssa.
10. Christmas In Connecticut (1945)
En ole koskaan kuullut tästä(kään).
11. Yksin kotona
Lapsuuden lemppareita. Nyt aikuisena ei enää jaksa katsomalla katsoa, mutta pyörii toisinaan taustalla.
12. The Grich
Hauska joululeffa, vähän erilainen ja tykkään Dr.Seussin elämänviisauksista :) Muistan erään joulun kun olin aaton yksin ja kipeänä ja katsoin tämän 23 päivä. Toi joulutunnelmaa muuten yksinäiseen jouluun juuri sopivasti.
13. Love Actually
En ole katsonut vielä tätäkään koskaan, nyt on ehkä pakko jos on oikeasti jonkun elokuvasuosikki ihan.
14. Die Hard
Kaipa olen tämän joskus nähnyt, ei mitään muistikuvaa että sijoittuisi jotenkin jouluun. :lol:
15. Kiss kiss bang bang
En ole nähnyt enkä tiennyt että on jouluinen elokuva :D
16. Painajainen ennen joulua
En ole nähnyt kuin pätkiä :oops: En tiedä miksi tätä ei ole ikinä tullut katsottua..
17. A Christmas Carol 2009
En ole tainnut tätäkään nähdä? Ei ole minun juttuni..
18. The Muppet Christmas Carol (1992)
En ole tätäkään nähnyt :shock: Mitä ihmettä? En ole nähnyt puoliakaan listan elokuvista, loppuvuodeksi paljon kiinniotettavaa!
19. The Family Stone
Tää on ihana elokuva! :inlaav: Katsonut monta kertaa ja katson varmasti vielä monet kerrat. Vähän sama kuin Holiday, ei liian jouluinen, jotta jaksaa katsoa monet kerrat, mutta silti samalla sopivasti jouluinen ollakseen jouluelokuva ja todella koskettava tarina. Ihania persoonallisia hahmoja ja hyvät näyttelijät!
20. Bad Santa (2003)
Oon varmaan nähnyt mutten muista tästä mitään, joten ei vissiin ollut lempparijouluelokuva.
21. Meet Me in St. Louis (1944)
En ole nähnyt.
22. Napapiirin pikajuna
Ihan hauska ja visuaalisesti ihan näyttävä. Mutta ei ole tullut katsottua useaan otteeseen, joten ei mene top10.
23. Saksikäsi Edward
Olen nähnyt mutten muista tästäkään oikein mitään, voisikin katsoa uudestaan joku kerta. :see:
24. Christmas with the Kranks (2004)
Skipataan joulu on hauska! Mun makuun jouluelokuva, jonka voin katsoa useammankin kerran. Olen nähnyt ainakin viidesti ja katson toistekin. Kirjanakin hyvä!
25. Jingle All the Way (1996)
Tämä oli ihan hauska, muttei kuitenkaan ihan niin hyvä että katsoisin ihan joka vuosi.. ehkä joka kolmas vuosi, että sopivasti ehtii unohtaa tapahtumat :D

Pitäisikin etsiskellä joku kattavampi jouluelokuvalista ja ottaa ihan asiasta tehden katsottavaksi sellaisia jouluelokuvia mitä en ole ennen nähnyt :see: Tää oli kiva täytellä ja kiitos JapeTonttu aihiosta jota sinulta tosiaan lainasin :peukku: Mukavia satasia! :hei:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 16 Syys 2019, 17:03

jouluhöpsö kirjoitti:
15 Syys 2019, 12:26
2. Jaska Jokusen joulu
Minä en ole tainnut edes nähdä tätä, mistähän tämän saisi katsottavaksi, tämä erhe täytyy korjata!
Kyseinen jakso löytyy ainakin Joulu Tenavat dvdltä. Meidän Primassa sitä ainakin myytiin viime vuonna ja varmasti kirjaston lastenosastoltakin voi löytyä.
Harmi vain, ettei näihin Tenavat dvd:eihin saa muutakuin suomidubin, ei voi katasoa englanniksi. Suomidubbaus on ihan jees, mutta itelleni se on väärä, kun olen kasvanut vanheman dubbauksen kanssa. Tenavia kun julkaistiin siinä 80-luvun lopulla - 90-luvun alussa vhs kasetteina ja niissä on minusta parempi dubbaus. 2000-luvulla tehtyihin dvd:eihin kaikki dubbaukset on uusittu. Itse katsoin Tenavia ekan kerran videolta vuonna 1996 ja oman Jaska Jokusen Joulu vhs-kasetin sain joululahkasi jouluna -97.
jouluhöpsö kirjoitti:
15 Syys 2019, 12:26
13. Love Actually
En ole katsonut vielä tätäkään koskaan, nyt on ehkä pakko jos on oikeasti jonkun elokuvasuosikki ihan
Jos pidät Holidaysta, niin pidät varmasti myös Love Actuallysta. Nämä on minusta lähes sisarelokuvia, teemoiltaan hyvin samankaltaisia. Love Actuallyssa ehkä huumoria on vain vähän enemmän ja tietysti hahmoja. Suosittelen todellakin.

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 18 Syys 2019, 14:30

No kommentoin minäkin tarkemmin. Kiitos Japelle isoimmasta duunista, laitoin loputkin tähän listaan.

1. Mitä tapahtui joulupukille - Ihan ok. Taitaa löytyä dvd-levyinä koko sarja
2. Jaska Jokusen joulu - Klassikko, olen nähnyt varmaan useampaankin kertaan, mutten muista enää ihan tarkkaan.
3. Eräs joulutarina - on tullut telkkaristakin, mutta en muista katsoneeni
4. Petteri Punakuono - Nukkeanimatiot on jees, klassikko
5. Joulupuu on kärvennetty - Muistaakseni olen nähnyt, mutta en välitä niin kovin tämäntyyppisistä
6. Elf - Tästä tykkäsin, vaikka ennakkokäsitys ei ollut kaksinen.
7. The Holiday - Omistan DVD:n Tykkäsin aikoinaan valtavasti.
8. Miracle on 34th Street (1947, 1994) - alkuperäisen version olen nähnyt. Tätä näytetään aika usein joulun aikaan.
9. Ihmeellinen on elämä - Sama kuin edellä, klassikko, mutta viime kerrasta on aikaa...
10. Christmas in Connecticut - En ole nähnyt mutta kuulostaa mielenkiinstoiselta. Tykkään tämän aikakauden leffoista.
11. Yksin kotona - 1 ja 2 on ihan jees, muista en niin perusta. Oman poikani suosikkeja jouluelokuvien saralla.
12. Rakkautta vain - Taitaa löytyä omasta dvd kokoelmasta. Tykkäsin aikoinaan kovasti.
13. Grintch - Hyvä, voisin katsoa uudestaan.
14. Die Hard - No eihän tämä nyt oikeasti mikään joululeffa ole
15. KissKissBangBang - en ole nähnyt, mutta epäilen että sama kuin edellä :D
16. Painajainen ennen joulua - Perinteisestä poikkeava, tykkäsin
17. Saiturin joulu - Tätä viimeisintä versiota en ole nähnyt, mutta onhan tää hieno klassikko joka tapauksessa
18. Muppettien joulu - tullut monta kertaa telkkarista, jos tykkää Muppeteista tämäkin on ihan jees
19. Perheen jalokivi - Ihan jees, romkom on minua viihdyttävä genre.
20. Paha pukki - Tämä on kyllä tullut telkkaristakin, mutta en ole tainnut ainakaan kokonaan nähdä, eikä harmita
21. Meet me in St.Louis - En ole nähnyt, kiinnostelisi kyllä
22. Polar Express - Tämä on itselle ehkä se The Jouluelokuva vaikkei animointi niin ihmeellinen tässä olekaan
23. Saksikäsi Edward - En ole ikinä ajatellut joululeffana. Olen nähnyt joskus kauan sitten.
24. Skipataan joulu - Äh, elokuvana ihan kökkö, ja kirjanakin vähän löpsähti loppua kohti.
25. Isäni on turbomies - Ihan OK, jos jokmuu olisi pääosassa olisin saattanut tykätä enemmän

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 20 Syys 2019, 16:56

Täydellinen joulu -leffa tulee lokakuussa leffateatteriin

https://www.finnkino.fi/event/303184/ti ... nen_joulu/

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 21 Syys 2019, 05:25

Disneyn uusi Frozen 2 Suomen ensi-ilta on joulupäivänä 25.12.2019. :lumi:

freiska
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 728
Liittynyt: 07 Syys 2007, 22:13
Paikkakunta: hanko

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja freiska » 21 Syys 2019, 10:21

juuri eilen puhuttiin töissä tuosta täydellisestä joulusta.
aion mennä katsomaan sen.
yllätys oli että osa on sitä mieltä että suomi leffat on yli näyteltyjä ja eivät siitä syystä aio mennä katsomaan.
käyn itse katsomassa suomi leffoja. :see:
pahatar kakkosen meen myöskin katsomaan vaikka se ei ole joulu leffa =)

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluisia elokuvia

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 23 Syys 2019, 13:01

Taidan odottaa että tuo kotimainen joululeffa tulee telkkarista, vaikka annankin pointsit ajatukselle :peukku: .
Itsekin olen aika epäluuloinen mitä tulee suomalaisiin elokuviin, sen verran monta pettymystä on tullut, ja komediat monesti käyvät turhan raskassoutuisiksi.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Joulukeskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 11 vierailijaa