Piparkakkumaailmat

Tänne voit vinkata muista löytämistäsi joulusivustoista.
Vastaa Viestiin
Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Piparkakkumaailmat

Viesti Kirjoittaja athella » 28 Elo 2011, 11:34

Mietin, että postaanko tämän ruokaohjeisiin vai tänne, mutta päädyin tähän. Joka tapauksessa, etsiskelin tuossa yhtenä päivänä jo valmiiksi muotteja piparkakkurekeä varten ja löysin tällaisen sivun: Piparkakkumaailmat. Kaikilla kuitenkin on jo oma vakioreseptinsä piparkakkuja varten, mutta meille astetta avuttomimmille sivu on oikea lahja! Monta erilaista tulostettavaa muottia piparkakkutaloille sekä hauskoja piparkakkumaailmoja vuosien varrelta. :see: Pitää heti kotona tulostaa nuo muotit talteen ja alkaa harjoitella. Ainakin nuo reet ovat kivoja vaikka lahjoiksi. :see: :pig:

Avatar
eirwen
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 713
Liittynyt: 14 Syys 2009, 15:50

Re: Piparkakkumaailmat

Viesti Kirjoittaja eirwen » 29 Elo 2011, 11:15

ihan mahtavat ohjeet! meille niin tulee toi linna lohikäärmeineen tänä vuonna! :-D toi on just sellanen linna missä haluisin asua :lol:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Piparkakkumaailmat

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 29 Elo 2011, 19:51

Tosi kivoja mökkejä! Tuo kolmas pikkuinen mökki voisi kokonsa puolesta sopia meille tänä jouluna... Olen siis harkinnut ostavani sellaisen pienen lasisen ja sisäkäyttöön soveltuvan "kasvihuoneen" piparkakkumökin suojaksi (jos löydän jostakin, saa laittaa vinkkiä!)... Haaveilen jo siitä, miten saisin sen sitten ihan jonnekin näyttävälle paikalle esille, sisälle paristolla toimivat jouluvalot ja muuta ihanaa joulurekvisiittaa :jouulu:

Avatar
Emppu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 340
Liittynyt: 03 Syys 2011, 16:55

Re: Piparkakkumaailmat

Viesti Kirjoittaja Emppu » 21 Syys 2011, 09:35

Meillä oli tuo kolmas mökki viime vuonna :smile: Tänä vuonna yritän suunnitella itse, ei jaksaisi odottaa että pääsee tekemään pipareita ja talon! Varmaan yksi hauskimmista puuhista joulussa :laav:

Avatar
Cressu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 493
Liittynyt: 20 Syys 2011, 23:28

Re: Piparkakkumaailmat

Viesti Kirjoittaja Cressu » 22 Syys 2011, 22:11

Ihanat sivut!! Mä olen monta vuotta miettinyt, että oisi ihanaa tehdä lähipiirille hieno piparimökki joululahjaksi. Mutta mä tiedän myös kuinka ajatukseni ei koskaan ole valmiina niin hieno kuin päästä. :lol: Joskos noilla ohjeilla onnistuisi tämäkin kokeilu.. Joko saa piparitaikinan valmistukseen?

Avatar
kivaa
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 291
Liittynyt: 25 Syys 2011, 17:47
Paikkakunta: Vantaa

Re: Piparkakkumaailmat

Viesti Kirjoittaja kivaa » 05 Loka 2011, 12:09

Ihana sivusto, kiitos tästä vinkistä! Aloinkin tässä miettimään, minkälaisen piparitalon tms. rakentaisin, kun kyseessä on ihan ensimmäinen oma väkerrys. Pienestä pitäen olen ollut linnojen ja kuusien ja mökkien jne teossa mukana, mutta tänä vuonna suunnitelmissa on toteuttaa jonkinlainen hökkeli ihan itse. Varmaankin mökistä olisi näin aloittelijan helpoin aloittaa? Kovasti kyllä ihastelin tuota karusellia, todella suloinen! :laav:

Avatar
Hertta
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 68
Liittynyt: 03 Loka 2011, 09:35

Re: Piparkakkumaailmat

Viesti Kirjoittaja Hertta » 05 Loka 2011, 12:15

Voi kun kivoja! Kiitos vinkistä! :smile:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Jouluiset nettisivut”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa