Vuorotyön ilot ja surut

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 17 Loka 2012, 09:29

Mulla on sellainen vuorotyö, että esimerkiksi maanantaina aamuvuoro, tiistaina iltavuoro,
keskiviikkona aamuvuoro, torstaina päivävuoro, perjantaina iltavuoro. Taikka sitten saattaa olla arkipäivänä vapaata, parhaimmillaan yksi päivä vapaata ja taas töitä.
Sekalainen viikko. Ei kerkiä yhtään tottumaan, rytmit menee mulla ainakin ihan sekaisin!
Ja minusta eritoten ihan p*ska systeemi! :mad:
Mun kaaliin ei uppoa mitään hyvää syytä, miksi ei voisi tehdä viikkovuoroja, että yksi viikko
aamua, toinen päivää ja kolmas iltaa... :roll:
Tämä on yksi syy mun purnaukseen mun päikyssä noista työasioista... :mad:

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja katsuja » 17 Loka 2012, 20:32

Muikkis, tiedän tunteen! Meilläkään hoito-alalla ei ole mitään järkeä työvuorojen suunnittelussa. Saattaa olla ilta-aamu-ilta-aamu-vp-aamu-ilta-vp-aamu. Mie tykkään tehdä mieluummin niin että on pari aamua, sitten illat ja mahdollisesti yövuorot. Silloin jaksaa paljon paremmin!

Avatar
Surzu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 46
Liittynyt: 08 Loka 2012, 10:45

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja Surzu » 18 Loka 2012, 09:19

Mieheni vaihtoi vasta äskettäin vuorotyön päivätyöhön, ja ollaan kyllä molemmat tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Hänelle ei vuorotyö sopinut ja tiedän että se ei sopisi minullekaan, kun olen nyt vierestä useamman vuoden sitä seurannut. Mutta monella alalla vuorotyö on ainut mahdollisuus ja nostan hattua kaikille teille, jotka vuorotyötä teette!

olkitähti
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1286
Liittynyt: 16 Syys 2009, 16:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja olkitähti » 18 Loka 2012, 20:24

Mulla tahtoo mennä jo hermo, vaikka työpäivät asettuu vain 8.00-19.00 välille :mad: Teen enimmäkseen viimeistä 11-19 vuoroa ja harvoin saan viikonloppuja vapaaksi. Alkuun se oli kivaa ja oli myös kivaa olla vapaalla milloin sattuu. Nyt se on alkanut nyppimään, kun koskaan ei ehdi tapaamaan ystäviä...

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 01 Marras 2012, 06:43

Mulla nyt varsinkin raskausaikana nuo vuorot ottaa kovasti hermoon ja tuntuu
raskailta. Millään ei jaksaisi :|

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja katsuja » 01 Marras 2012, 15:39

Muikkis kirjoitti:Mulla nyt varsinkin raskausaikana nuo vuorot ottaa kovasti hermoon ja tuntuu
raskailta. Millään ei jaksaisi :|
:hali:

Miekin odotan jo "kauhulla" sitä miten jaksaa tehdä raskaana ollessa kolmivuorotyötä vanhainkodissa. Lähes kaikki kaverit ovat olleet koko raskauden ajan sairaslomalla, kun eivät voi tehdä hoitotyötä.

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 28 Marras 2012, 11:45

Ennen tein kolmivuorotyötä ja varsinkin öiden jälkeen olin ihan kuutamolla pari päivää...eli vapaat meni nukkuen ja lepäillen :thud:
Nyt teen kaksivuorotyötä ja nyt on alkanut tympimään ainaset ilta aamu ilta aamu vuorot joita 6viikon listalla on peräti saattanut olla 3 kertaa...noi vie mut ainakin ihan puhki :thud:
Meillä on joka kolmas viikonloppu vapaa....josta olen erityisen tyytyväinen :hei:
Niin ja yhden päivän vapaista en tykkää yhtään...mieluummin 2 päivän vapaat :mrgreen:
3 vuorotyössä harvemin oli yhden vapaita pääsääntosesti 2 tai 3 jopa4 vapaat :jeeh:

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Vuorotyön ilot ja surut

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 23 Helmi 2020, 15:01

Kyllä olen lähes jokaisessa työpaikassani joutunut vuorotyötä tekemään. Sehän on vähän ammatinvalintakysymys. Aamuvuorot ovat tietty suosikkejani, illan ehtii harrastamaan ja olemaan prheen kassa, Välivuoro (meidän työpaikalla siis klo. 12-18) käy myös, silloin illalla ei jää aikaa harrastuksille, mutta ehtii sentään perheen kanssa syömään saman pöydän ääressä. Harrastaa ehtii usein aamullakin, jos ei ole mitään "porukkaharrastuksia". Iltavuorot on välillä kivoja, muttei aina. Pidän siitä, että saa nukkua pitkään, mutta kun vuoro loppuu 20.15 ja olet kuitenkin vasta 21.45 kotona, se on kuluttavaa. Näin käy, kun ei omista autoa ja bussia joutuu odottelemaan. Hyviä puolia iltavuoroissa on esim. se, että ehdinpäs bussinodotusajan käyttää vaikka kaupassakäyntiin ja jos haluan tehdä jotain yksikseni, niin se sopii parhaiten aamulla. Omaan viikkorytmiini sopii pari iltavuoroa viikossa, ei koko viikkoa kerralla.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa