Oletko innokas keräilijä?

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
tupuna
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 110
Liittynyt: 31 Loka 2008, 11:07
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja tupuna » 26 Syys 2011, 16:46

Kivituikkuja ei vaan voi ohittaa, mieskin jo tietää kirpparilla kysellä "joko meillä tämä väri on?" Nyt kyllä vastaus laina on että on, ei puutu kuin värejä joita ei ole enää vuosiin tehty.
Mariskooleja minun ei ikinä pitänyt ruveta keräämään, mutta minkäs teet, kun ensin pari saatiin lahjaksi ja sitten alkoi tulla kaupoissa keräilykampanjoita... Niitä en kyllä aio kerätä kaikkia mahdollisia värejä, kohtuus kaikessa...
Kissapulloja on kertynyt monenvärisiä...
Ja piparkakkumuotit ovat keräilykohde jossa myös alkaa lähteä mopo lapasesta... :oops:
Joku voisi sanoa, että keräilen myös lankoja, kun niitäkin löytyy todella paljon, mutta kyllä niitä kulutetaankin aikamoiseen tahtiin!

Avatar
pipari
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 985
Liittynyt: 20 Syys 2008, 11:48
Paikkakunta: Kemi

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja pipari » 02 Loka 2011, 22:02

Kerään kaikkea ihanaa muumi tavaraa.. mukeja, lautasia, kulhoja, laseja, aterimia, peltipurkkeja, tauluja, figuureja, lasikortteja, tuikkuja.. kaikkea :)

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 03 Loka 2011, 08:13

Olen aina ajatellut, etten ole kovin kova keräilijä, mutta nyt kun asiaa ajattelee, niin olenhan minä :shock:

Keräykseni kohteet:

1. Eriväriset ja -kuviolliset Teema-mukit, myös astiastoa kertyy tasaiseen tahtiin

2. Kalevala Korun joulukuusenkoristeet

3. Kauniit luonnonkivet, simpukat ja muut sellaiset, joita käyttelen sisustuselementteinä

4. Kotivinkin Joulu-lehdet, mutta ne onkin jo hommattu kaikki

5. Kaikki mahdolliset Euroviisut DVD-formaatissa, tässä on vielä keräilemistä vaikka kuinka paljon

Avatar
katinka
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 947
Liittynyt: 23 Elo 2007, 13:33

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja katinka » 03 Loka 2011, 08:22

jep olen :oops: .

kerään nimittäin vanhoja lasipurkkeja; karhu-, ilves- ja ihannetölkkejä eri kokoisina sekä niitä ihanaisia vanhanajan lasipulloja, joissa on posliinipatenttikorkki. ja meillä ne on käytössä. en ostele kalliitaa kynttilähurrikaaneja, poltan kynttilöitä suolapedilla noissa. lisäksi ne käyvät mehuboolina, piparipurkkina tarjoiluastioina yms. Koristeita, joita oikeasti käytetään. pulloissa pidän huuteluainetta ja nestemäistä pyykinpesuainetta.

lisäksi tarjottimia on ehkä enemmän kuin tarpeeksi, joka lähtöön eri kokoja ja näköisiä, mutta pääosin valkoisia. joihinkin olen tuunannut liimalla kuvia, käyttötarkoituksen mukaan. esim työpöydällä oleva kahvitarjotin on koristeltu käytön mallin mukaan.

mha77
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 48
Liittynyt: 20 Syys 2012, 20:23
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja mha77 » 21 Syys 2012, 10:48

Muumimukeja on kerääntynyt mukava määrä.Ja olen aivan hullu kynttilöihin :oops: Lyhtyjä ynnä muita somisteita ja kippoja löytyy järjetön määrä.Ja kauppoihin tulee koko ajan lisää ihanuuksia :lol:

Avatar
Teija
Tonttu
Tonttu
Viestit: 172
Liittynyt: 01 Elo 2012, 20:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja Teija » 21 Syys 2012, 17:46

Kerään Aku Ankka -lehtiä. Niitä on nyt 55 kansiollista + vajaita vuosikertoja n. 700 lehteä. Aku Ankka ja joulu on ihan paras yhdistelmä!!! :laav:

Avatar
Kultasiipi
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 719
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:00

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja Kultasiipi » 21 Syys 2012, 19:22

Muumitavaroihin pahasti koukkuuntunut ilmoittautuu :mrgreen: Kaikki peltipurkit, kulhot ja nuo ihastuttavat mukit ovat suuria heikkouksiani. Muumit vaan on niin :laav:
Yleisestikin olen rakastunut suloisiin astoihin...

Mila
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 981
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 23:04

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja Mila » 21 Syys 2012, 22:46

Mun keräilyn kohteitä on Iittalan Teema, sekä anopin innoittamana Apilanlehden Perinnejoulu

Avatar
pikkukettu
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 465
Liittynyt: 04 Marras 2007, 13:28

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja pikkukettu » 21 Syys 2012, 22:58

pikkukettu kirjoitti:Astioita on tullut kerättyä, Arabiaa ja Iittalaa. Ja ostelen niitä koko ajan lisää, vaikka tarvetta ei todellakaan taida olla. :razz:
Mariskooleja ja Kivi tuikkuja on tullut myös kerättyä jonkin verran.
Disneyn klassikko dvd:itä kerään myös. Tällä hetkellä niitä on 38 kpl, eli jokunen myynnissä oleva vielä puuttuu.
Yksi keräilyn aihe taitaa olla myös lautasliinat. Niitä pitää aina vaan ostella lisää ja lisää, vaikka entisiäkin on avattuja paketteja kohta yksi keittiön laatikollinen täynnä.
Olen näköjään unohtanut tästä listastani Muumi-mukit. Niitäkin tulee osteltua joka vuosi kesä- ja talvimukit, kaikki erikoismukit ja valikoimista poistuvat tavalliset mukit.

Avatar
miimuski
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 483
Liittynyt: 07 Marras 2011, 11:40
Paikkakunta: Iittala/Hämeenlinna

Re: Oletko innokas keräilijä?

Viesti Kirjoittaja miimuski » 24 Syys 2012, 19:07

Iittalan tuotteita keräilen ja mukavaa kun mies siellä töissä niin saa vähän edullisemmin hommattuu ja henkilökunta myynnit käytetään todellakin hyödyks

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa