Mitä syöt aamupalaksi?

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja katsuja » 20 Elo 2016, 20:03

athella kirjoitti:Miten sekoitatte sen kananmuna puuroon? Tai siis missä vaiheessa? Mua pelottaa, että siitä tulee vaan sellainen kokkeli keskelle puuroa, enkä ole uskaltanut kokeilla. :oo Raejuustoa ole itsekin laittanut jo vuosia puuron sekaan ja esikoinen on omaksunut sen myös. Mies ei usko, että se on hyvää, koska "puurossa pitää olla voisilmä!" :jouulu:
Aivan lopuksi, kun puuro on jo valmista. Laitan jo levyn pois päältä, kun laitan kananmunan puuron päälle ja vatkaan sen puulusikalla tasaiseksi joukkkoon. sitä ei siis tarvitse keittää!

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 23 Helmi 2020, 14:53

Hauska kysymys. Mulla aamupala riippuu ihan siitä, onko siihen aikaa syyä vai lähdenkö heti aamupalan jälkeen liikenteeseen. Päivinä joilloin meen vaikka aamusta töihin syön yleensä jugurttia tai rahkaa murojen tai myslin kera. Vapaalla, tai päivä/iltavuoropäivinä syön aamupalaksi mieluummin leipää. Levän kanssa maistuu usein kuppi teetä.

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 25 Maalis 2020, 20:18

............................

Wilma
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 118
Liittynyt: 28 Heinä 2020, 21:27

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja Wilma » 01 Elo 2020, 22:40

Nykyään aamupala koostuu rahkasta tai raejuustosta missä on marjoja seassa sekä vaihdellen kaurapuuro tai ruisleipä/riisikakut. Sekä kahvia lisäksi.

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja Katikki » 02 Elo 2020, 07:50

Meillä,syödään nykyään joka aamu kaurapuuroa mehukeitolla sekä marja-lehtikaali-pinaatti-smoothieta ja teetä :nam: ostimme näet uudet smoothiekoneen keväällä ja se tekee tosi tasaista ja samettista jälkeä, ja vihdoin saadaan kaikki marjat puskista ja pakkasesta hyötykäyttöön. :see:

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 03 Elo 2020, 14:03

Syön ruisleipää juustolla ja tomaatilla. Usein kananmuna myös. Joskus puuroa mehukeitolla ja marjoilla.

Avatar
Unico
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 2082
Liittynyt: 10 Marras 2007, 11:19

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja Unico » 15 Syys 2020, 13:58

Mä olen muuttanut aamuni alkamaan pelkällä teellä ja vedellä. Syön sitten lounaan. Näyttää sopivan mulle. Lapset syö milloin leipää milloin jugurttia ja mysliä milloin muroja tai puuroa.

Avatar
Joulujänö
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 108
Liittynyt: 13 Loka 2020, 16:16

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja Joulujänö » 20 Loka 2020, 20:15

Pyrin siihen, että söisin arkena aamupalaksi kaurapuuron. Joko edellisenä iltana valmiiksi tehty tuorepuuro tai sitten aamulla surruteltu mikropuuro. Jos saisin valita, niin lisukkeeksi vain pakastemustikoita. :nam: Mutta koska pakastin pursuaa omista puutarhan marjoja (karviaisia ja herukoita), niin niitä ja/tai puutarhan anneista tehtyä hilloa. Yritän tosin vähän vähentää sokeria, niin vähemmälti niitä hilloja... Joskus myös löräys kauramaitoa.
Ja tietenkin kahvi. :glogi:

Viikonloppuisin sitten yleensä jonkinlainen herkkuleipä ja ehkä jogurtti. Tai jos jaksetaan väsätä, niin smoothie olisi tietenkin paras vaihtoehto. :nam: Ja kahvi.

Sodapop
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 13
Liittynyt: 27 Heinä 2021, 16:41
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitä syöt aamupalaksi?

Viesti Kirjoittaja Sodapop » 28 Heinä 2021, 17:22

Arkisin minä useasti pyöräytän jonkun smoothien tai vaihtoehtoisesti keitän kaura- tai neljänviljan puuron, jonka syön marjojen ja pähkinöiden kanssa. Viikonloppuna teen aamupalaksi yleensä munakkaan tai proteiinipannukakkuja, mutta joskus syön ruisleivän tomaattien ja keitetyn kananmunan kanssa.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa