4. Kysymystä (Peli)

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 18 Joulu 2015, 12:04

1. Millä valaiset joulukuusen?
Mulla on ollut sekä perus lämpimänvalkoinen led-valosarja, lasipallovalosarja että perinteiset (sähkökuusen)kynttilät käytössä. Tänä vuonna mulla ei ole kuusta vaan kultaköynnös-joulupuu, ja siinä on nuo lasipallovalot.

2. Ostatko lahjoja myös aikuisille?
Ainoastaan miehelleni. Muille aikuisille valmistan herkkuja lahjaksi.

3. Kysytkö lahjatoiveita vai ostatko yllätyksiä?
Sekä että. Kysyn, mutta en välttämättä noudata toiveita.

4. Käytkö Kauneimmat joululaulut -tilaisuudessa?
Ei ole tullut käytyä vaikka mieli on joskus tehnytkin.

1. Millaisen joulusiivon teet?
2. Koska suoritat joulusiivouksen?
3. Laatikot - itse tehden, valmiista soseista vai eineshyllystä?
4. Kinkku vai kalkkuna?

Avatar
Lahis
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 54
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 15:14
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Lahis » 19 Joulu 2015, 14:16

1. Millaisen joulusiivon teet?
Pari kolme viikkoa ennen joulua tehdään lähestulkoon suursiivous, jonka jälkeen paikat pidetään siistinä. Muutama päivä ennen joulua pitää suorittaa vielä yksi pölyjen pyyhintä- ja imurointikierros ja se on sitten siinä.

2. Koska suoritat joulusiivouksen?
Edellisen kysymyksen vastauksessa mainittu suursiivousosio tuli suoritettua pari viikkoa sitten ja ajattelin joko tänään tai huomenna suorittaa vielä yhden imuroinnin ja pölyjen pyyhinnän.

3. Laatikot - itse tehden, valmiista soseista vai eineshyllystä?
Laatikot ovat äidin tekemiä :laav: Äiti puolestaan tekee laatikot vähän sekä että: osa kokonaan itse, osa valmiista soseista ja esim. maksalaatikko on einestavaraa (ostan itse).

4. Kinkku vai kalkkuna?
Joulun tähti on ehdoton: sika. Tosin on kalkkunakin erittäin hyvää.

1. Katsotko jouluaattona Lumiukon?
2. Jollei jouluna ole lunta, voiko joulupukki tullakaan?
3. Mikä on joululevyistä paras?
4. Käytkö jouluna hautausmaalla?

Karpalohuurre
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 4
Liittynyt: 28 Marras 2015, 14:02

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Karpalohuurre » 19 Joulu 2015, 16:06

1. Katsotko jouluaattona Lumiukon?
Kyllä! Usein tosin puuhailen samalla jouluvalmisteluja, ja pelkästään tuon piirretyn musiikin kuuntelu työn lomassa jo tuo joulutunnelmaa.

2. Jollei jouluna ole lunta, voiko joulupukki tullakaan?
Onneksi porot osaa lentää, joten ei hätää ;) Kaipaisin kyllä nyt hirveästi valkeaa joulua, sillä onhan se nyt niin kaunista viettää joulua kun on lunta maassa ja piha täynnä jäälyhtyjä. Toki joulu tulee ilman luntakin, mutta... :roll:

3. Mikä on joululevyistä paras?
Hmm... paha kysymys, kun on olemassa niin paljon hyviä joulukappaleita. Esimerkiksi Michael Bublén ja Frank Sinatran joululevyistä tykkään.

4. Käytkö jouluna hautausmaalla?
En, mutta voisi kyllä.


1. Onko tämän vuoden jouluvalmisteluissa sattunut kommelluksia (esim. piparkakut ovat palaneet uunissa tai jollekulle lahjaksi kaavailemasi asia onkin loppunut kaupoista)?
2. Minkä elokuvan katsominen tuo sinulle joulufiilistä?
3. Mihin aikaan heräilet jouluaattona?
4. Stollen, jouluhalko vai panettone? :lol:

Avatar
rittie
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 814
Liittynyt: 09 Marras 2015, 20:54

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja rittie » 20 Joulu 2015, 23:34

1. Onko tämän vuoden jouluvalmisteluissa sattunut kommelluksia (esim. piparkakut ovat palaneet uunissa tai jollekulle lahjaksi kaavailemasi asia onkin loppunut kaupoista)?
Montakin! Laitoin ensimmäiseen perunalaatikkoerään muskottipähkinää, piparit ovat kärähtäneet, yhden piparitalon osia katosi koiran suuhun, karkkikepit olivat loppuneet jokaisesta kaupasta vaikka ehdottomasti tarvitsin niitä... Ja niin edelleen, ja niin edelleen..

2. Minkä elokuvan katsominen tuo sinulle joulufiilistä?
Apua, yksikö vain! Joulutarina vai The Holiday.. The Holiday!

3. Mihin aikaan heräilet jouluaattona?
Yleensä puoli seitsemän aikaan. Tänä vuonna aamuvirkku yksvee herättelee varmaan siinä kuuden aikaan.

4. Stollen, jouluhalko vai panettone?
Mikään näistä ei erityisemmin tuo joulutunnelmaa. Kaikki kyllä maistuvat.

1. Miltä tuntuu nyt, kun jouluaatto on ihan lähellä?
2. Annatko paljon lahjoja?
3. Suosikkiglögisi?
4. Missä olet ja mitä teet aatonaattona kello 21.00?

Avatar
Jouluruno
Tonttu
Tonttu
Viestit: 138
Liittynyt: 31 Joulu 2014, 09:12

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Jouluruno » 02 Tammi 2016, 14:27

1. Miltä tuntuu nyt, kun jouluaatto on ihan lähellä?
Monesti olo on vähän stressaantunut kun tuntuu, että aina on paljon asioita tekemättä/hoitamatta/ostamatta.

2. Annatko paljon lahjoja?
En hirveän montaa. Lahjottavia henkilöitä ovat omat lapset, puoliso, omat vanhempani ja kaksi kummilasta ja yksi mummoista. No okei, onhan tuossa. Mutta kaikki lahjottavat ovat läheisiä ja sukua. Esimerkiksi omille kavereilleni ei ole tapana antaa lahjoja.

3. Suosikkiglögisi?
Tykkään tosi paljon glögistä! Kaikki perus kaupun pänikät kelpaa :mrgreen: Ei ole mitään selkeää suosikkia. Ja mukaan saa laittaa manteleita ja rusinoita. Vaalea glögi ei kuitenkaan ole oikein minun juttu, enkä myöskään tykkää terästetystä glögistä.

4. Missä olet ja mitä teet aatonaattona kello 21.00?
Vanhempieni luona. Ollaan juuri tultu saunasta. Istutaan olohuoneessa, kädessä valkoviinilasi.

1. Asteikolla 1-10, kuinka onnistunut oli joulu 2015? Perustelut.
2. Mikä tulee olemaan erilailla vuoden 2016 joulussa verrattuna edellisiin?
3. Milloin ja miten lakkasit uskomasta joulupukkiin?
4. Vihreät kuulat vai konvehdit?

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 05 Tammi 2016, 14:58

1. Asteikolla 1-10, kuinka onnistunut oli joulu 2015? Perustelut.

Koska olin pahasti flunssassa aatonaatosta tapaninpäivään, annan numeron 3. Annoin kuitenkin numeron 3, kun pystyin aattona kuitenkin osallistumaan sivusta seuraten touhuihin. En pystynyt leipomaan mitään jouluksi. Ruoat eivät maistuneet miltään. Joulupäivän ja tapanin olin aivan sairas sängynpohjalla.

2. Mikä tulee olemaan erilailla vuoden 2016 joulussa verrattuna edellisiin?

En tee joulukortteja itse vaan ostan valmiit kortit tukien SYLVA ry:n toimintaa. Herkkuja ostetaan vähemmän kuin viime jouluna. Lahjojakin voisi olla vielä vähemmän.

3. Milloin ja miten lakkasit uskomasta joulupukkiin?

Olin viisivuotias. Vanhempani luulivat, että tunnistin joulupukin isäkseni ja paljastivat jutun juonen, vaikka enhän minä ollut pukkia tunnistanut.

4. Vihreät kuulat vai konvehdit?

Tämä on paha mutta kallistun kuitenkin konvehtien puolelle.

Uusia kysymyksiä:
1. Miltä nyt tuntuu, kun joulu on ohi?
2. Oletko jo suunnitellut vuoden 2016 joulua?
3. Mitä juhlaa odotat tällä hetkellä eniten?
4. Onko sinulla kesälomasuunnitelmia?

Avatar
Katikki
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3249
Liittynyt: 30 Syys 2014, 19:30

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Katikki » 23 Marras 2016, 08:02

Herättelen vanhaa aihetta:

1. Miltä nyt tuntuu, kun joulu on ohi?
Aina joulun pois pakkaaminen on vähän haikeeta, toisaalta on ihanaa kerätä tummat ja jo vähän tunkkaiseksi muuttuneet joulukamat talteen ja päästää raikkaat tuulet, tulppaanit ja lisääntyvä auringonvalo kotiin! Tervetuloa, uusi vuosi ja kevät :hei:
2. Oletko jo suunnitellut vuoden 2016 joulua?
Koska jouluun on enää kuukausi, olen suunnitellut kokonaan ja valmistellutkin suureksi osaksi. :kiirus:
3. Mitä juhlaa odotat tällä hetkellä eniten?
Joulua ehdottomasti! :laav: :laav: :laav:
4. Onko sinulla kesälomasuunnitelmia?
Viime kesän lomat vietettiin matkailuautolla Euroopassa ja Ruotsin mökillä. :woohoo: Nyt syksyllä on myös jo käyty Englannissa muutaman päivän lomalla, ja parin viikon päähän on varattu ruotsinristeily.

Uusia kysymyksiä:
1. Millä mallilla ovat tämän vuoden joulun valmistelut?
2. Mitä ilman joulua ei sinulle tule?
3. Mitä sellaista haluaisit jouluusi ottaa, jota et ole koskaan jouluna tehnyt?
4. Mikä joulukoriste tuo sinulle eniten joulufiilistä?

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 23 Marras 2016, 10:24

.........................

Avatar
Joulutähti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Elo 2007, 07:06

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja Joulutähti » 23 Marras 2016, 21:54

1. Onko sinulla oikea joulukuusi, vai ns. koristekuusi, jonka voi laittaa kotiin esille jo vaikka marraskuussa ensimmäisten joulujuttujen jera? Koristekuusi eli tekokuusi löytyy meiltä. Kuusen koristeluajankohta on vaihdellut vuosittain. Tänä vuonna veikkaisin ajankohdaksi joulua edeltävää viikonloppua.
2. Vietätkö joulua juuri niin kuin itse haluat? Vai annatko toisten päättää joulunvietostasi?Aikalailla vietän joulua niinkuin haluan. Tai siis näin perheellisenä kai pitää sanoa, että vietämme. Silti valta taitaa olla minulla... :mrgreen:
3. Jouluaaton suunnitelmat, ovatko ne kellon tarkat vai rennon letkeät? Varmaan jotain noiden kahden väliltä. Tietty aikataulutus on olemassa ja sitä pyritään noudattamaan, mutta enemmän kuitenkin fiilispohjalta. Ja riippuu missä ollaan. Oma joulu omassa kodissa on paljon aikatauluttomampi kuin sitten vaikka miehen vanhempien luona, jonne kokoontuu iso sakki tiettyyn kellonlyömään jouluaterian ääreen.
4. Jos joutuisit luopumaan yhdestä miellyttävästä ja tärkeästäkin asiasta joulussasi, mikä se olisi? Kinkku. Tunnelma on kuitenkin loppupeleissä tärkeämpi kuin ruoka.

1. Ensimmäinen joulumuistosi?
2. Kenen julkisuuden henkilön kanssa viettäisit joulun?
3. Joko olet hankkinut joulukalenterin? Millaisen?
4. Jouluaattoilta klo 21. Mitä teet, mitä näet ja mitä tunnet?

Avatar
JapeTonttu
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 865
Liittynyt: 07 Loka 2015, 21:43
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: 4. Kysymystä (Peli)

Viesti Kirjoittaja JapeTonttu » 24 Marras 2016, 23:06

1. Ensimmäinen joulumuistoni
Joskus vissiin vuonna 1996 kun olen ollut 5-vuotias saimme siskon kanssa lahjaksi Esmeralda Barbie nuken Disneyn Notre Dane Kellonsoittajasta ja jo aattoiltana tapeltiin siitä kumman nukke on kun vanhemmat oli osranut sen yhteiseksi.

2. Kenen julkisuuden henkilön kanssa viettäisin jouluni?
Vesa-Matti Loirin tai Essi Wuorelan, jotta he voisivat laulaa minulle joululauluja. Tai Kunto Ojansivun joka voisi toimia aattonani Tonttu Toljanteria. Ransu koira olisi kanssa mukavaa seuraa joulun viettooni.

3. Joko olet hankkinut joulukalenterin? Millaisen?
Appiukoltani sain ihmeellisen merkkisen suklaakalenterin, joten aloin epäillä onko siiinä syötäväkelpoista suklaata. Siksi ostinkin tutun ja turvallisen halppissuklaakalenterin Sokokselta. Salaiselta Joulutstävältäni blogivaihdossa sain pienen korttikalenterin, mustavalkoisen missä lapset leipovat. Suomen Luonnonsuojeluliiton kauniin paperikalenterin ostin Kirjakärkkäiseltä. Posti toi meille vielä Aamulehden kalenterin ja appiukko antoi Veikkauksen raaputuskalenterin. Lisäksi omistan kangaspussikalenterin johon sisko on tehnyt luukut ja joka päivä tulee dvdltä katsottua Heinähattu ja Vilttitossu Joulun jäljillä sekä The Joulukalenteri. Eiköhän nyt kalentereita piisaa :oo

4. Jouluaatto klo 21. Mitä mäet, mitä teet, mitä tunnet?
Istun olohuoneen pöydän ympärillä joulukuusen vieressä ja katson televisiosta Joulutarinaa, syön suklaata ja haastan äitini suomirock triviaan. Näen lahjapaperikääreitä sielä täällä, avattuja paketteja, hymyilevän kissani, ihanat kuusekoristeet ja pimeän pihan ja länpöset jouluvalot ikkunan edessä. Tunnen oloni vähän haikeaksi, mutta onnelliseksi. Ajattelen salaa että hitsi, pitäisiköhän katsoa Samu Sirkan joulutervehdeys vielä kerran uudestaan :see:

1. Mikä joululaulu tulee nyt heti ekana mieleesi?
2. Mikä on parasta joulusuklaata mitä kaupoista saa?
3. Onko sinulla tapana fiilistellä joulua etukäteen kirjojen/lehtien tai elokuvien muodossa?
4. Mikä on kaikista kamalin ja mikä kaikista paras joululahja mitä ikinä olet saanut?

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa