päivä ei todellakaan paista risukasaan

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 24 Elo 2014, 18:16

JeiJei kirjoitti:Ei paista ei... Isäni sai reilu viikko sitten elämäsä ensimmäisen sydänkohtauksen. Lievän, onneksi. :( nyt ollaan pelko persiissä että milloin uudestaan :/
Toivotaan, että isäsi saa apua ja uusia kohtauksia ei enää tule! :hali:

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja katsuja » 26 Elo 2014, 18:50

Viikonlopun jälkeen olen saanut kammottavia uutisia. Ensiksi eräan "kolleegan" menneisyys paljastui, josta en ole voinut puhua töissä toistaiseksi kuin pomojen kanssa. Sitten eilen tuli postia yhdeltä isolta firmalta tekijänoikeusrikoksesta... asia on käsitelty enkä joudu oikeuteen tai muuta, mutta olen läksyny oppinut! Tämän asian tekee paskamaiseksi se, että joku on vihjannut asiasta firmalle! :cry:

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 26 Elo 2014, 19:26

^ Hui! :shock:

Hyvä että olet saanut asian soviteltua, olipa kyse mistä tahansa! :hali:

Avatar
Jonska
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 97
Liittynyt: 11 Elo 2014, 13:31
Paikkakunta: Pyhtää

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja Jonska » 28 Elo 2014, 11:56

Kiitos kaikille :hali:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja athella » 15 Syys 2014, 12:29

Pienet on murheet ihmisen, mutta vihaan, vihaan, vihaan työnhakua. Olen taas laittanut pari hakemusta eteenpäin, mutta olo on tasoa ärrimurri. Tuntuu siltä, että ihan turhaan niitä hakemuksia tässä lähettelen, kun mistään ei kuulu mitään. Ja jos yritän soittaa jostain työpaikasta, niin mulle ei vastata. Tiedän, että varmasti jotain vielä löytyy ja tekevä saa aina töitä, mutta kas kummaa, kun lehtimyyjän tai siivoojan työt eivät oikein nappaa. En halua sitä tilannetta, että opiskelin korkeakoulututkinnon päästäkseni kuuraamaan kusivessoja tai myymään seiskaa dementoituneille mummoille. :bum:

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 15 Syys 2014, 13:29

...........................

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja athella » 15 Syys 2014, 13:43

Periaatteessa voisi joo, mutta kun katsoo mun cv:tä niin se on jo nyt täynnä pätkätöitä. En tiedä kuinka paljon pätkätöitä voin tehdä vielä lisää ennen kuin työnantajat alkavat ihmetellä, että miksi tällä pisin yhtäjaksoinen työkokemus on kestänyt vähän päälle kaksi vuotta. Plun haluan nyt sellaisen työn, jossa voisin olla niin pitkään kuin mahdollista, vaikka eläkeikään saakka jos niikseen tulee.

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 15 Syys 2014, 14:24

Sitten kannattaa jatkaa työnhakua kärsivällisesti, vaikka se tuskaisalta tuntuukin. Itse olin reilut kolme vuotta sitten samalla linjalla ja olin päättänyt löytää työn, jossa viihtyisin pidempään. Vaikka homma (ja pankkitilin saldo) kylmäsi hakuprosessin aikana, olen jälkikäteen kiitellyt itseäni useaan otteeseen siitä, etten ottanut sitä ensimmäistä pätkätyötä tai "vähän sinnepäin" -duunia vastaan vaan jaksoin kärkkyä sitä oikeaa paikkaa. Mulla tosin oli onnea, kun koko hakuruljanssi kesti vain nelisen kuukautta, mutta sekin tuntui tosi pitkältä ajalta. Tsemppauksia! :peukku:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja athella » 15 Syys 2014, 14:59

Mulla se hakuruljanssi on kestänyt vasta kuukauden, että ehkä tässä ei vielä kannata hermojaan menettää. :jouulu: Kieltämättä tuo Kuusipuun viesti sai mut harkitsemaan sitä vaihtoehtoa, että hakisin jotain sinnepäin-työtä siksi ajaksi, kunnes saan mielekkäämpää. En kuitenkaan aio sekundatyötä hakea kuin vasta aikaisintaan vuoden vaihteessa, ei tässä mikään ihan hirveä hengenhätä onneksi ole. Kassellaan nyt. Tämä on vaan niin takapuolesta, että lähes joka päivä iskee hirveä epäusko siihen, että joskus saisi töitä. :roll:

Sarppa
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4962
Liittynyt: 07 Syys 2007, 17:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: päivä ei todellakaan paista risukasaan

Viesti Kirjoittaja Sarppa » 15 Syys 2014, 15:02

Toi on kieltämättä työnhaun tylsin puoli, mutta prosessit ovat hitaita ja hakijoita on paljon, joten maltti on valttia. Yritä ajatella asiaa siltä kannalta, että nyt voit tehdä sellaisiakin juttuja, joihin sulla ei välttämättä ole enää niin paljon aikaa sitten kun olet taas töissä :see: Itsehän olen yksi maailman kärsimättömimmistä ihmisistä ja odottelu oli ihan piinaa, mutta kannattaa yrittää ottaa ilo irti siitä mistä saa. Ainakin kolme-neljä kuukautta sun pitää jaksaa hakea oman alan hyviä duuneja ennen kuin edes ajattelet muita vaihtoehtoja :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa