Palstan Univammaiset - tukiketju

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 08 Joulu 2012, 17:28

Tonttulikin liittyy tähän ketjuun :hei:

Olen nukkunut aina huonosti mutta nyt vielä huonommin :roll:
6 viikkoa olen kuunnellut tonttulityttösen yskimistä enemmän tai vähemmän :shock: ... niin että noin pari viikkoa sitten alkoi viikon lähes tauoton yskänkonsertti jota kesti läpi yön :thud: siinä välissä tää tonttuliäitee ehkä juuri ja juuri sain tunnin nukuttua per yö parempina öinä 3 tuntia...ja mitä siitä seurasi...no pääänsäryä joka äityi migreeniin :uggeli: :shock: :bum:

Viikon tätä kestin ja sitten lähettiin kyllä lääkäriin ja sanoinkin heti alkajaisiksi että saavat kyllä jotkut tropit tytölle antaa et saa koko poppoo nukuttua rauhassa.... ei tämäkään äiti jaksa valvoa montaa peräkkäistä yötä ja tehrä vuorotyötä päivisin...vieläkään ei ole univaje kunnossa tai sit muhun on iskenny unitauti :hmm:

kerran migreeni vei minut 6 päiväks sairaalaan...24 h tauotta särki päätä 6 päivää ...tuo oli julmaa :oo

tonttuli
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1973
Liittynyt: 17 Loka 2007, 09:50

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja tonttuli » 12 Joulu 2012, 23:36

Viimeyönä taas kerran näin sotaunen,muuten hieno uni jos vaan tykkää jännityksestä mut mulle niin jännittävä et ei enää uskalla nukahtaa :uggeli: :shock:

Tässä unessa olen omassa kotikotona noin 7 vuotiaana yksin kun alan kuulemaan sotalentokoneiden ylitselentämistä ja pommien putoilemista , ulos kurkistaessani ikkunasta näen metsänreunasta jokapuolelta tulevan venäläisiä sotilaita ja pakokauhu valtaa mielen :shock: menen matalana laittamaan oven lukkoon ja ryömin takaisin ikkunan luokse ja kurkkaan ikkunasta varoen ja näen kauhukseni että nyt sotilaat ovat jo pihalla ja yksi heistä on kurkkimassa ikkunoista... Uni loppuu siihen että olen menossa maakellariin(meillä on tosiaan pieni kellari johon pääsee sisätiloista :mrgreen: ) ja saan luukun kiinni juuri kun venäläinen sotilas rikkoo oven ja astuu sisään :thud:

Olen nähnyt tuon unen aina säännöllisin väliajoin ja aina se ahistaa :bum: sen jälkeen en saa enää unesta kiinni koko yönä kun en uskalla nukkua kun pelkään et uni jatkuisi enkä uskalla ees ajatella miten päättyisi :cry: :oops: verenpaineetkin on varmasti kohollaan joka kerta heräessäni ja sydän takoo tuhatta ja sataa :oo

Avatar
annalucia
Tonttu
Tonttu
Viestit: 148
Liittynyt: 21 Loka 2012, 13:47

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja annalucia » 16 Joulu 2012, 18:04

Sellaiset "mukavat" 6 kertaa yössä heräämiset.... :bum:
Arvata saattaa että olen päivisin ihan tööööt ja muissa maailmoissa... :thud:

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 06 Tammi 2013, 19:51

Liityn joukkoonne! Olen ollut kautta aikojen huono nukkumaan, myös kuulemma pienempänä. Pahimmassa vaiheessa jo ajatus siitä, että on ilta ja pitää laittaa nukkumaan sai mut ahdistuneeksi. Takana on nyt pari vuotta suhteellisen hyvää unta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Kunnes nyt jostain ihmeen syystä uni on ollut kadoksissa neljän viimeisen yön aikana. :mad: Olen saanut unta vasta aamulla. Ei siis aamuyöstä, vaan aamulla. Tiedän, että unesta stressaaminen vain pahentaa asiaa ja tekee unettomuudesta kierteen, joten yritän nyt ottaa rennosti. Pahinta on kuitenkin "jälkitaudit", joita unettomuus mulla aiheuttaa. Kuten voimakasta päänsärkyä ja pahoinvointia. Kun pahoinvointi talttuu, tulee hirveä energiantarve. :mrgreen: Se siitä terveellisestä elämästä, jos uni temppuilee.

Muikkis
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2361
Liittynyt: 17 Elo 2008, 16:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja Muikkis » 06 Tammi 2013, 19:53

Mun nuo muut univaikeudet onneksi hellittivät kohtalaisesti ja saan (sain) kutakuinkin
nukuttua tässä jonkin aikaa ihan hyvin.
Nyt vaan meinaa selkävaivat öisin herätellä :|
Mutta eiköhän se taas tästä!

Avatar
Anewielh
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 5163
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 19:13
Viesti:

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja Anewielh » 20 Tammi 2013, 12:44

Viime aikoina nukahtaminen itsessään on ollut varsin helppoa ja olenkin pyrkinyt menemään niin nukkumaan, että nukkumisaikaa riittäisi vähintään se yhdeksän tuntia. Pari viime viikkoa olen kuitenkin toistuvasti nähnyt viimeiset aamuyön tunnit painajaisia ja sen ansiosta tuntuukin, etten ole saanut mainittavaa hyötyä pidempään nukkumisesta :roll:

Avatar
Chato
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 57
Liittynyt: 09 Loka 2012, 16:35

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja Chato » 29 Huhti 2013, 16:56

Itselläni ei ole mitään ongelmia nukahtamisessa, herääminen on joskus hieman vaikeaa, kuten varmaan meistä jokaisella.

Paras ystäväni tosin tykkää aina kävellä unissaan ja puhuu monesti unissaan. Kerran hän meni myös ja laittoi valot päälle huoneeseensa, meni takaisin nukkumaan ja rupesi höpöttämään jostain mehusta. :-P

Avatar
inkivääri
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 435
Liittynyt: 11 Marras 2012, 19:59

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja inkivääri » 17 Loka 2013, 20:24

Ihan jännittää tätä kirjoittaa, pitää koputella puuta, mutta voinen sanoutua irti univammaisista! Viime kevään aikana nukkumiseni alkoi olla syvempää, öiset heräilyt vähenivät, ja nyt olen tilanteessa, että en edes muista, koska viimeksi olen joutunut koko yön valvomaan, kun vuosi sitten se oli vähintään yksi yö viikossa. Nukun hyvin, en juurikaan öisin heräillessä joudu valvomaan, jos edes heräämäänkään ja herään aamulla pirteänä. Uskomatonta, mutta totta, en uskonut tämän olevan koskaan mahdollista, sillä olin kärsinyt unettomuudesta jo niin kauan, teini-ikäisestä asti.

Avatar
KattiRiina
Yli-Tonttu
Yli-Tonttu
Viestit: 723
Liittynyt: 08 Joulu 2008, 12:20

Re: Palstan Univammaiset - tukiketju

Viesti Kirjoittaja KattiRiina » 18 Loka 2013, 09:58

Hienoa inkivääri :peukku: toivottavasti uniongelmat on selätetty!

Tämä univammainen kärsii jälleen univammoista. Viime syksynä oli unettomuutta, heräilin öisin enkä millään meinannut saada enää nukuttua. Nyt univaikeudet on palanneet taas :cry: Nukahdan kyllä illalla hyvin, mutta sitten aamuyöstä heräilen vähän väliä ja menee kauan, kun saa taas unen päästä kiinni. Työaamuisin sitten ylösnoustessa nukuttaisi vielä kamalasti, mutta kun tulee viikonloppu ja saisi nukkua niin seitsemän aikaan aamulla on jo ihan pirteä.. :slam:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa