Jouluttajat liikkuvat!

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja athella » 01 Syys 2014, 11:49

Ajattelin aloittaa tällaisen ketjun. Turinaa liikunnasta. Saapi kertoa omista harrastuksista ja tavoitteista sun muusta. Tsempataan toisiamme. :see:

Itsellä liikkuminen on rajoittunut pääasiassa juoksemiseen, kun varaa kuntosalikorttiin ei tällä hetkellä ole. Vajaat 9kk synnytyksestä ja juoksin lauantaina elämäni toisen puolimaratonin aikaan 2h 49min (pyöristettynä). Tavoitteena oli päästä maaliin kolmessa tunnissa (ylipäätänsä päästä maaliin) ja alitin tuon aikatavoitteeni. Nyt tuntuu jaloissa ja paljon. Tekisi mieli päästä lenkille, edes pienelle, mutta ehkäpä annan jalkojen palautua kunnolla. :see:

AdiraGee
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3296
Liittynyt: 28 Elo 2007, 13:37
Paikkakunta: E-Karjala

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja AdiraGee » 01 Syys 2014, 12:53

Minä ratsastan. Sitten lisäksi jotain päivittäistä liikkumista, arkista ja silleen. Tällä hetkellä ei aika riitä muuhun, koska haluan viettää aikaa myös perheeni kanssa.
Jos aikaa olisi, voisin käydä vaikka jossain jumpassa lisäksi, joku pilates tai zumba olis jees. Kuntosalilla aina rikon itseni ja vihaan juoksemista tai hiihtämistä. :P

kuusipuu
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4984
Liittynyt: 18 Syys 2007, 12:42

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja kuusipuu » 01 Syys 2014, 13:17

..........................

Avatar
shara
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1803
Liittynyt: 22 Marras 2013, 15:36

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja shara » 01 Syys 2014, 16:57

Olen samanlainen kuin kuusipuu. Parasta liikuntaa on oman hevosen kanssa touhuaminen, on mukavaa ottaa se narun päähän ja lähteä luontoon lenkille. En ratsasta.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 02 Syys 2014, 11:35

Teen pitkähköjä kävelylenkkejä. On ihanaa, kun saa olla silloin aika lailla hiljaisuudessa vain ajatusten kanssa tai sitten vain katsella kivoja maisemia ympärillä raittiissa ilmassa.

Avatar
katsuja
Joulumuorin aputonttu
Joulumuorin aputonttu
Viestit: 1172
Liittynyt: 13 Loka 2009, 15:16
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja katsuja » 06 Syys 2014, 06:31

Mie teen pitkiä pyörälenkkejä ja käyn kuntosalilla :) Ei paljon ehdi muuta liikuntaa harrastamaan! Työmatkat pyörällä ja nyt olen alkanut menemään töihin mutkan kautta, kun työmatka on vain 2km suuntaansa. Eilen menin pidemmän mutkan kautta ja matkaa tuli 13km. Töissä yritän aina kulkea portaita niin tulee hyötyliikuntaa samalla ja reidet pysyy kunnossa :mrgreen:

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 06 Syys 2014, 15:35

Nyt voin tyytyväisenä todeta, että liikunta on vakiintunut osaksi mun elämää. En ole koskaan harrastanut säännöllisesti mitään urheilua, vaan liikkuminen on ollut satunnaista ja kausiluontoista. Nyt olen kuitenkin käynyt säännöllisesti salilla melkein 1,5 vuotta, eikä loppua näy. Sen lisäksi hyötyliikunta on lisääntynyt huimasti, taitan matkat lumettomina aikoina aina pyörällä. En ole sellainen ihminen, joka asettaa tiukkoja tavoitteita, mittailee, laskee ja kirjoittaa facebookiin saavutuksistaan ja lisää instagrammiin saliselfieitä. En pidä tuollaista siis ollenkaan pahana, mutta se ei ole mua varten. Sen sijaan nautin liikkumisesta ilman paineita, oon iloinen kiinteytyneestä ulkomuodosta ja energisyydestä.

Tosin nyt olen ollut jo yli viikon niin kovassa flunssassa, etten ole päässyt tekemään mitään. Tympeä olo. :mad:

joulusukka
Tonttu
Tonttu
Viestit: 237
Liittynyt: 15 Loka 2011, 17:54

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja joulusukka » 06 Syys 2014, 15:38

Niin ja tosiaan, seuraava aluevaltaus olisi tuo juokseminen! Mua on haluttanut jo pitkään aloittaa, mutta en vaan saa aikaiseksi. Olisiko Athellalla mitään vinkkejä, miten pääsee alkuun? :see:

Avatar
athella
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 2134
Liittynyt: 04 Heinä 2009, 15:43
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja athella » 06 Syys 2014, 19:50

Joulusukka, kannattaa ihan ensimmäisenä hankkia kunnolliset lenkkarit. Huonoilla ei saa kuin jalat kipeäksi. Kannattaa aloittaa varovasti. Mulla ekat lenkit oli ihan vaan parin kilsan mittaisia. Oman kunnon mukaan siis. Ja jos tuntuu siltä, että hengästyttää heti alkuunsa, niin vauhtia vähemmälle. Ainakin itsellä on se ongelma, että tahdon pinkoa vähän turhan nopeasti, jolloin jaksaminen loppuu alkuunsa (tein saman virheen tuolla puolimaratonilla ja kesti pitkään saada vauhti hyväksi, sen virheen myötä jalat meni kuitenkin tosi nopeasti maitohapoille).

Pelkkää pitkän matkan juoksemista ei kannata treenata, sillä lähinnä pidetään juoksukuntoa yllä. Itse treenaan välillä juoksemalla mäessä (ylös ja alas mäkeä) sekä intervallitreenillä. Intervallia treenaan niin, että kuuntelen musiikkia ja joka toisen biisin kävelen reippaasti ja joka toisen juoksen nopeasti. Tuo intervalli parantaa hapenottokykyä ja pitkällä aikavälillä kasvattaa nopeutta. :see:

Omat jalat ei vieläkään kestä juoksemista, vaikka puolikkaasta on jo viikko. Jaloissa on tosi sitkeät penikat, eli vieläkin pitää levätä. Ekan puolikkaan jälkeen mulla oli kaksi viikkoa jalat kipeät, joten kyllä tämäkin palautuminen ottaa aikansa. :see:

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Jouluttajat liikkuvat!

Viesti Kirjoittaja Iip » 21 Syys 2014, 18:38

Jaa niin, ihmisen pitäisi liikkuakin... :oops: On ollut vähän hiljaista sillä rintamalla viime aikoina, koska [lista tekosyitä tähän].

Viime vuonna pyöräilin kesän aikana reilusti yli 1000 km, tänä vuonna taidettiin jäädä pariin sataan kilometriin. Pääasiallinen syy tähän on se, että taloyhtiön putkiremontin takia pyöräkellari oli pois käytöstä toukokuun alusta lähtien, ja fillarin raahaaminen kolmannen kerroksen parvekkeelta ulos ja taas takaisin oli ihan jumalattoman ärsyttävää touhua. Niin ja kesäkuussa satoi ja heinäkuussa oli liian kuuma ja elokuussa olikin sitten jo muutto. Jep jep.

Viime syksynä treenasin juoksua ihan tosissani, tähtäimessä maraton huhtikuun lopulla. Marraskuun loppupuolella jalka kuitenkin kipeytyi niin, ettei juoksusta tullut mitään, joten vaihdoin sen tilapäisesti kuntopyörän polkemiseen. Maaliskuussa lopulta sain oikean diagnoosin koivestani: rasitusmurtuma, paranemisessa menee puoli vuotta. Että se siitä maratonhaaveesta... Nythän jalka on toki ollut jo pitkään kunnossa, mutta motivaatiota juoksemiseen ei ole löytynyt, kun ei ole selkeää tavoitetta (tämänhetkinen elämäntilanne ei nyt salli mitään uusia maratonhaaveita).

Crossfit-treeneissä kävin viime talveen asti kerran viikossa, mutta sitten sekin jäi, kun aikataulut eivät sopineet yhteen muun elämän kanssa. Seli seli.

Niin että tuota... Liikkuminen on muutaman viime kuukauden aikana ollut aika satunnaista, lenkkeilyä tai pyöräilyä. Hyötyliikuntaa omakotitaloon muuttaneena saa toki harrastaa, mutta eihän se ihan sama asia ole.

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa