Ei-lapselliset jouluttajat

Joulun ulkopuolista elämää.
Vastaa Viestiin
Avatar
tonttu76
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 4536
Liittynyt: 25 Syys 2015, 13:43
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja tonttu76 » 14 Loka 2015, 12:11

Minä en pysty saamaan lapsia, lääkärit epäilivät että nuorena sairastettu paha vihurirokko teki tepposet :hmm:
Onneksi on miehen veljellä lapsia, niiden kanssa saa touhottaa! :-P

Avatar
Iip
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 392
Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:28
Paikkakunta: Siuntio

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Iip » 15 Loka 2015, 12:49

JapeTonttu kirjoitti:Koen olevani vielä nuori, mutta minulla tulee jo ällöttävä olo pelkästä ajatuksestakin lapsista jossain vaiheessa elämää. Pelkään älyttömästi synnyttämistä ja sitä kuinka joutuisin olemaan kokonaan vastuussa pienestä lapsesta. Aiankaan tähän ikään en voi sietää vauvoja. Minua kuvottaa sellainen määkivä kakara ajatuksenakin todella paljon. Mieheni on onneksi samaa mieltä asiasta.
En kuitenkaan tiedä. uskon että seuraavan 5 vuoden sisällä alan ihastumaan avrmasti vauvoihin ja sitten suurin este lapsen hankkimiselle armasti on se synnytyksen pelko ja miehen jyrkkä asenne. Tosin kun tästä olemme puhuneet, emme ole pitäneet mahdottomana ajatusta, että joskus adoptoisimme lapsen.
Ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan.
Pakko kommentoida, että vielä viisi vuotta sitten minäkin olin sitä mieltä, että en IKINÄ uskaltaisi synnyttää ja jos lapsi halutaan, niin adoptiolla. No, mieli muuttui ja esikoisen synnytys kävi niin "helposti", että menisin vaikka heti uudestaan. :mrgreen: Raskausaika vaan oli nimensä veroista, joten eipä oteta ihan heti uusiksi...

Avatar
GrazyJaney
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Loka 2014, 11:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja GrazyJaney » 01 Marras 2015, 23:33

Täälläkin yksi lapseton ja se on ihan tietoinen valinta. Ikinä ei ole ollut ja kovasti epäilen, että tulee vauvakuumetta. En jaksa innostua mihinkään lapsiin liittyvästä, eikä kiinnostakkaan. Ei ole mitään pelkoa synnyttämisestä jne. lapset ei vain kiinnosta sitten yhtään. Tällä hetkellä ympärillä kaveripiirissä lapsia tuntuu putkahtelevan tuon tuosta, mutta ilmoitus näistä ei herättele itsessä mitään tuntemuksia. Tulee vain kovin välinpitämätön olo. Kovastihan sitä kuulee että " kyllä se mieli sitten muuttuu..." "odotas pari vuotta..." "oottehan te olleet yhdessä jo niin pitkään, että kohta..."

Mieskään ei lapsista välitä, eikä niitä myöskään halua. Koirista sen sijaan pidetään kovasti :lol: ne voi jättää työpäivän ajaksi pelkällä vesikupilla kotiin, veikkaan, että jos lapselle näin tekisi niin tulisi hieman sanomista :mrgreen:

Avatar
Tonttu
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 123
Liittynyt: 05 Syys 2015, 19:44

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Tonttu » 13 Marras 2015, 16:09

Olen lapseton, koska oon 10v :lol:

pikkumyy
Tonttuoppilas
Tonttuoppilas
Viestit: 34
Liittynyt: 07 Loka 2013, 14:34

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja pikkumyy » 13 Marras 2015, 22:20

Täällä myös vielä lapseton mutta naimisissa oleva. Toive kyllä on että lapsia joskus saadaan mutta ei ihan vielä sen aika.
Monesti kyllä haaveillen mietin kuinka erilaisia joulut tulevat olemaan sitten jos joskus niitä omia lapsia on :) toistaiseksi nautitaan mieheni kanssa rauhallisista ja romantiikan täyteisistä jouluista ;) :laav:
Lähipiirissä lapsia kuitenkin on niin saa heidän kauttaan elää myös sitä jännittävää lasten joulunodotusta ja joulua.
Nelijalkaisia perheenjäseniä meiltä löytyy, kivahan se on heillekin laittaa jotain spesiaalia jouluna :)

Avatar
joulupallo
Vanhempi Tonttu
Vanhempi Tonttu
Viestit: 393
Liittynyt: 09 Syys 2013, 11:54

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja joulupallo » 21 Loka 2016, 11:15

Täälläkin lapseton jouluttelija. Olen tosi lapsirakas ja vauvakuumeillut jo useamman vuoden. Järki kuitenkin sanoo, että hoidetaan nyt ainakin ensin ammatti itselleni ennen kuin lasta aletaan yrittämään. Kovasti haaveilen jo siitä, että jouluja saisi viettää ja luoda omien lasten kanssa sekä luoda omat jouluperinteet.

Avatar
Konvehti
Joulupukin aputonttu
Joulupukin aputonttu
Viestit: 3498
Liittynyt: 04 Loka 2013, 12:28
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Ei-lapselliset jouluttajat

Viesti Kirjoittaja Konvehti » 24 Loka 2016, 09:49

Iip kirjoitti:
JapeTonttu kirjoitti:Koen olevani vielä nuori, mutta minulla tulee jo ällöttävä olo pelkästä ajatuksestakin lapsista jossain vaiheessa elämää. Pelkään älyttömästi synnyttämistä ja sitä kuinka joutuisin olemaan kokonaan vastuussa pienestä lapsesta. Aiankaan tähän ikään en voi sietää vauvoja. Minua kuvottaa sellainen määkivä kakara ajatuksenakin todella paljon. Mieheni on onneksi samaa mieltä asiasta.
En kuitenkaan tiedä. uskon että seuraavan 5 vuoden sisällä alan ihastumaan avrmasti vauvoihin ja sitten suurin este lapsen hankkimiselle armasti on se synnytyksen pelko ja miehen jyrkkä asenne. Tosin kun tästä olemme puhuneet, emme ole pitäneet mahdottomana ajatusta, että joskus adoptoisimme lapsen.
Ikinä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan.
Pakko kommentoida, että vielä viisi vuotta sitten minäkin olin sitä mieltä, että en IKINÄ uskaltaisi synnyttää ja jos lapsi halutaan, niin adoptiolla. No, mieli muuttui ja esikoisen synnytys kävi niin "helposti", että menisin vaikka heti uudestaan. :mrgreen: Raskausaika vaan oli nimensä veroista, joten eipä oteta ihan heti uusiksi...
MInulla oli kova synnytyspelko ekan lapsen kohdalla. Kävin pelkopolilla ja käsittääkseni sektion olisi saanut kovan pelon takia. MInulla synnytys käynnistyi kuitenkin noin kuukautta ennen laskettua aikaa eikä tuota sektiota ehditty sopia. Mutta selvisin hengissä synnytyksestä ja 1,5 vuoden päästä koin sen vielä uudestaankin :see:

Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa